چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

با استفاده از پروژکتور ال ای دی بخش عظیمی از روشنایی فضاهای وسیعی مثل ورزشگاه یا محوطه‌ی یک فروشگاه یا فضاهای کوچکی مانند حیاط یک خانه تامین می شود. این اتفاق در گذشته و توسط پروژکتورهای نسل قدیم هم رخ می­داد اما با خرید پروژکتور ال ای دی، با از بین رفتن بسیاری از ایرادات نورافکن های قدیمی، نوری با کیفیت و با استفاده از چراغی با طول عمر بالاتر تامین می شود. در این مقاله سعی داریم به دلایل محبوبیت پروژکتور ال ای دی در روشنایی مدرن امروز و مزیت استفاده از آن نسبت به پروژکتورهای نسل قبل در فضاهای مختلف بپردازیم.

5 دلیل استفاده از پروژکتور ال ای دی

مزیت استفاده از پروژکتور ال ای دی

  • می ­توان به قطعیت گفت یکی از مهمترین دلایل محبوبیت پروژکتور ال ای دی مصرف بسیار کم انرژی است. پروژکتور LED نسبت پروژکتور متال هالید و سدیمی تا 80% مصرف انرژی کمتری دارد و هم چنین این کم مصرف بودن پروژکتورهای ال ای دی باعث شده تا حرارت کمتری هم تولید کند.
  • پروژکتور ال ای دی نسبت به انرژی کمی که مصرف می کند نور با کیفیت تری دارد. شاخصه های فنی این چراغ ها مانند CRI یا شاخص نمود رنگ بسیار بالاتر از سایر انواع پروژکتورهاست. این شاخصه باعث شفافیت اجسام زیر نور و نمایش رنگ و نمای طبیعی آن­ها در فضا می­ شود.
  • همچنین پروژکتور ال ای دی با زاویه­ های تابش مختلف قابل تولید است و شما می توانید با توجه به نیاز پروژه و فضا، زاویه تابش چراغ را تنظیم کرده، فضای خود را نورپردازی کنید و نور را به جایی بتابانید که نیاز است روشن شود؛ بدین ترتیب با استفاده از پروژکتور ال ای دی نورپردازی کاملا بهینه و کاربردی خواهید داشت.
  • طول عمر طولانی یکی از مزیت های این چراغ هاست؛ هنگام خرید پروژکتور ال ای دی باید به کیفیت چراغ و چیپ و درایور آن توجه کنید. به عنوان مثال در پروژکتور ال ای دی اکووات از چیپ برند Nichia ژاپن که از جمله معتبرترین و با کیفیت ­ترین چیپ­ های ال ای دی در بازار روشنایی است استفاده شده تا خیالتان از بابت طول عمر طولانی پروژکتور ال ای دی راحت باشد.
  • یکی از مزایای قابل توجه پروژکتور یا نورافکن LED امکان کم و زیاد کردن نور با تهیه و استفاده از یک پروژکتور ال ای دی ماژولار است. این نوع پروژکتور ال ای دی به شما امکان روشن و خاموش کردن ماژول ها به صورت جداگانه و هم زمان را می دهد؛ در واقع می توانید نسبت به نیاز فضای خود در روز و شب و حالات مختلف روشنایی محیط را کم و زیاد کنید.
  • می­توانید بر اساس نیاز فضای خود پروژکتور ال ای دی مناسب را انتخاب کنید چرا که پروژکتورهای ال ای دی به دو نوع پروژکتور COB و پروژکتورSMD تقسیم می شوند که از لحاظ مشخصات فنی و کاربرد باهم تفاوت دارند. پروژکتور SMD با پخش نور بیشتر و قابلیت ایجاد رنگ های مختلف از جمله قرمز، سبز و... مناسب نورپردازی فضای باز، سوله ها و یا کارگاه است در مقابل پروژکتور COB با نور جمع تر و شاخص نمود رنگ بالاتر (CRI>85) مناسب فضایی است که به نورپردازی دقیق تر نیاز دارد مانند کنار دوربین های مدار بسته. پروژکتور COB قابلیت ایجاد نور در سه رنگ آفتابی، مهتابی و طبیعی را دارد.

5 دلیل استفاده از پروژکتور ال ای دی

  • می توانید از پروژکتورهای ال ای دی به عنوان نور عمومی استفاده کنید و محیط را به صورت یکدست روشن کنید و یا به عنوان نورپردازی دکوراتیو از آن بهره ببرید. پروژکتورهای ال ای دی چون قابلیت ایجاد نور در رنگ های مختلف را دارند در نورپردازی دکوراتیو دیگر نیازی به استفاده از فیلترهای گران قیمت نیست.
  • یکی دیگر از مزایای بسیاری از پروژکتورهای ال ای دی با کیفیت نسبت به پروژکتورهای نسل قبل خود فلیکر یا چشمک نداشتن (Flicker-Free) است. وجود چشمک و یا سوسو زدن چراغ از دلایل اختلال در فیلم های دوربین مدار بسته و عکس است هم چنین در طولانی مدت باعث خستگی چشم و سر درد می شود. البته باید دقت کرد که بدون چشمک (Flicker Free) بودن چراغ باید همراه با ضریب توان بالا یعنی (PF>0.95) باشد تا استاندارد لازم برای نصب در هر مکانی از جمله مجتمع ­های تجاری بزرگ را داشته ­باشد.

به همین دلیل بهترین اقدام برای نورپردازی اصولی و هم چنین کاهش هزینه، تعویض پروژکتورهای قدیمی با پروژکتور ال ای دی می باشد. اگر راجع به نورپردازی و روشنایی فضای خود نیاز به مشاوره داشتید و یا برای انتخاب بهترین حالت نور پردازی می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان و مهندسان اکووات استفاده کنید. پروژکتور ال ای دی اکووات همراه با 3 سال گارانتی بی قید شرط تعویض ارائه می شوند. این بدان معناست که با سوختن هر کدام از پروژکتورها، چراغ به کل با چراغی نو همراه با گارانتی نو تعویض خواهد شد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aKKS0Dnd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آباد
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه