شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آشنایی با مهم‌ ترین پمپ های موجود در بازار

پمپ به عنوان یکی از تجهیزات بسیار مهم درصنایع مختلف کاربرد زیادی دارد و برای انتقال مایعاتی مانند فاضلاب، آب، مواد شیمیایی، نفت، دوغاب و غیره مورد استفاده قرار می گیرد . به طورکلی پمپ، دستگاهی هیدرولیکی است که با استفاده از انرژی موتور کار می کند و از طریق تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی، انرژی مایعات و سیالات را افزایش می دهد. کاربرد پمپ های صنعتی در صنایع، روز به روز در حال افزایش است و هر یک ویژگی های مربوط به خود را دارند. در ادامه قصد داریم به معرفی مهم ترین پمپ های صنعتی موجود در بازار بپردازیم.

پمپ های صنعتی گریز از مرکز

پمپ گریز از مرکز یا سانتریفیوژ یک نوع پمپ دینامیکی است که برای جا به جایی سیال در صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. این پمپ دارای یک موتور تک مکش و جدا است و انرژی مکانیکی پروانه را به انرژی فشاری تبدیل کرده و آن را به سیال منتقل می کند .

سیالاتی که توسط پمپ های گریز از مرکز جا به جا می شوند، شامل:

  • مواد شیمیایی
  • مواد داروسازی
  • رنگ
  • مواد پتروشیمی
  • موادغذایی
  • انواع نوشیدنی

و غیره هستند.

انواع پمپ سانتریفیوژ، شامل: پمپ گریز از مرکز حلزونی یا ETA و پمپ گریز از مرکز با آبدهی بالا هستند. فشار تست پمپ های گریز از مرکز برابر با 16 bar و قطر خروجی آن ها بین 32 الی 300 میلی متر است.

پمپ های صنعتی فشار قوی طبقاتی ویکائل

پمپ فشار قوی یا طبقاتی، یکی دیگر از محصولات موجود در بازار محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد و خروجی آن دارای قطر 32 الی 150 میلی متر است. میزان ظرفیت آبدهی پمپ های فشار قوی در هر یک ساعت، 2 الی 950 متر مکعب است و به نوع سیال بستگی دارد. ارتفاع پمپ صنعتی فشار قوی طبقانی ویکائل، گاهی به 480 و فشار آن به 40 بار می رسد .

آشنایی با مهم‌ ترین پمپ های موجود در بازار

موتور پمپ فشار قوی چندین طبقه با یک محفظه دارد و پروانه موجود در آن از نوع یاتاقانی است. پمپ های فشار قوی انواع مختلفی دارند که عبارتند از: پمپ فشار قوی طبقاتی MC و WKL و پمپ پایه یاتاقان صنعتی آبروان پلاس. به دلیل تقویت قطر محورها در پمپ پایه یاتاقان آبروان، با داشتن بلبرینگ های دو ردیفه 17000 ساعت عمر مفید دارد و اگر در حالت اچ دی قرار بگیرد، تا 25000 ساعت کار می کند ؛ در حالی که در پمپ های معمولی این مدت زمان 5000 ساعت است .

پمپ روغن داغ

پمپ روغن داغ یک نوع پمپ گریز از مرکز است که برای جا به جا کردن آب، روغن، بنزین، نفت و غیره با دمای بالا مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع دارویی، صنایع پلاستیک سازی، صنایع غذایی، داروسازی، صنایع تولید رنگ، صنایع چرم سازی، تولید کاغذ و غیره، پمپاژ روغن داغ با دمای 300 درجه سلسیوس، با استفاده از پمپ روغن داغ انجام می شود . فشار این پمپ 15 bar است ؛ همچنین ساختار پمپ صنعتی روغن داغ افقی بوده و محفظه حلزونی آن نیز تک مکشه و یک طبقه است.

پمپ گل کش

یکی دیگر از پمپ های صنعتی گریز از مرکز که ساختاری افقی دارد، پمپ صنعتی گل کش است. این پمپ دارای یک محفظه به شکل حلزون بوده و قطر خروجی پمپ های گل کش بین 50 الی 150 میلی متر است. موتور این پمپ نیز به صورت جدا و تک مکشه ساخته شده و ظرفیت آبدهی آن در هر ساعت بین 10 الی 350 متر مکعب است .

مشتری می تواند از بین ارتفاعات 10 الی 70 متر، ارتفاع مورد نظر را هنگام سفارش پمپ انتخاب کند . برای جلوگیری از ورود ذرات جامد موجود در سیال به درون محفظه پمپ، از منبع تغذیه خارجی استفاده شده است . درجه حرارت سیالی که با پمپ گل کش جا به جا می شود، بین 20 الی 110 درجه سانتی گراد است. از کاربردهای پمپ گل کش می توان به پمپاژ گل حفاری، آب های گل آلود حاوی شن و ماسه، انتقال دوغاب مصالح در صنعت ساختمان (پمپ اسلاری)، صنایع تولید کاغذ و استفاده در معادن اشاره کرد .

پمپ صنعتی MC200

پمپ فشار قوی گریز از مرکز MC200، یک پمپ افقی با موتور جدا و چند طبقه با پروانه های یاتاقاتی است که بر ش های شعاعی دارد. جنس شفت از فولاد، جنس محفظه و جنس پروانه نیز از چدن ساخته شده است. پمپ فشار قوی MC200 برای آبیاری در زمین های کشاورزی، پمپ تغذیه دیگ‎ بخار جهت پمپاژ کردن آب کندانس شده،آتش نشانی و برای پمپاژ آب سرد و گرم تاسیسات صنعتی، کاربرد دارد. ظرفیت آبدهی آن در هر ساعت بین 250 الی 620 متر مکعب است و فشار آن 50 bar است.

چرا از شرکت های ایرانی پمپ تهیه کنیم؟

با توجه به این که قیمت ارز در بازارهای جهانی مدام در حال تغییر است و این نوسانات قیمت محصولات وارداتی را افزایش داده است، خرید پمپ های باکیفیت از شرکت های داخلی در چنین شرایطی می تواند بسیار مقرون به صرفه تر باشد. همچنین از نظر دسترسی به قطعات و خدمات پس از فروش، پمپ های ساخت ایران نسبت به پمپ های وارداتی در اولویت است.

خرید پمپ از شرکت آبروان

آشنایی با مهم‌ ترین پمپ های موجود در بازار

برای خرید پمپ های صنعتی معرفی شده در این مطلب و هم چنین پمپ سیرکولاتور، پمپ آب شور، پمپ آب شیرین کن و پمپ داپلکس تولید شده توسط شرکت آبروان، می توانید به سایت این شرکت به نشانی www.abravanpump.com مراجعه کنید. این شرکت فعالیت حرفه ای خود را از سال 1378 آغاز کرد و با بهره گیری از بهترین تکنسین ها و مهندسان باتجربه و متخصص، پمپ های صنعتی متنوعی را برای مصارف مختلف کشاورزی و صنعتی تولید می کند .

تمام محصولات آبروان با رعایت استانداردهای جهانی ساخته می شوند و به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان قرار می گیرند. یکی از نکات بسیار مهمی که باید در زمان خرید پمپ مورد توجه قرار گیرد، این است که باید پمپی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد. به همین دلیل کارشناسان فروش شرکت آبروان قبل از خرید به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/T1i0FUUJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه