شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

جزیره کیش مروارید خلیج فارس است و دیدنی های زیادی دارد که بیشتر مردم جاذبه های مصنوعی این جزیره را بیشتر از جاذبه های طبیعی آن می شناسند. در این قسمت به معرفی جاذبه های طبیعی این جزیره می پردازیم.

پارک دلفین ها

پارک دلفین ها در این جزیره 100 هکتار مساحت دارد و این پارک زیبا و هیجان انگیز در جنوب شرقی این جزیره با سرمایه گذاری خصوصی ساخته شده است. پارک دلفین دارای بیش از 20 گونه پستاندار دریایی از جمله دلفین، شیر آبی، گربه ماهی، پنگوئن و غیره است. در داخل پارک دلفین های این جزیره اتوبوس هایی وجود دارد که گردشگران و بازدیدکنندگان را به نقاط مختلف پارک دلفین ها از جمله دلفیناریوم، پارک پرندگان و استخرهای مختلف با گونه های مختلف پستانداران دریایی می برد.

اسکله تفریحی کیش:

اسکله تفریحی یکی از بهترین مکان های این جزیره در تور کیش سفر باتو است که در لیست جاذبه های برتر این جزیره قرار دارد. این اسکله در ساحل جزیره قرار دارد که عرشه چوبی زیبایی دارد و شما را به آب های نیلگون خلیج فارس می برد. این مکان یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی و گردش در جزیره است. این اسکله تفریحی توسط متخصصان ایرانی ساخته شده و طول آن به 437 متر می رسد. این اسکله به مراکز تفریحی دیگر مانند بولینگ مریم ، سینما چهار بعدی و باشگاه تفریحات دریایی نزدیک است و می توانید از این امکانات به خوبی استفاده کنید. اطراف اسکله پر از کافه، رستوران، مراکز تفریحی و غیره است. می توانید لحظات شادی را در آنجا سپری کنید.

خانه بومیان:

یکی از مهم ترین و بهترین جاذبه های گردشگری و تاریخی این جزیره خانه بومیان این جزیره است که بیش از 200 سال قدمت دارد. گفتنی است این خانه در قدیمی ترین محله جزیره قرار دارد که هم اکنون این خانه به موزه تبدیل شده و مردم و گردشگران می توانند با تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی بومیان این جزیره آشنا شوند.

ساحل زیبای مرجانی کیش

سواحل بسیار زیبایی در این جزیره وجود دارد که معروف ترین آنها ساحل مرجان است. این ساحل همانطور که از نامش پیداست پر از مرجان است. البته بدانید که این جزیره از معدود جزایری است که دارای سواحل مرجانی است و می دانید که مرجان های زیادی در آن وجود دارد. برای بقای اقیانوس ها و آب های آزاد مهم است، حتی در سواحل مرجانی، کوسه ها نمی توانند به ساحل نزدیک شوند زیرا مرجان ها آنها را اذیت می کند، ساحل مرجانی یکی از مکان هایی است که باید برای تماشای غروب آفتاب رفت، همچنین می توانید بروید به بازار مرجان نزدیک بروید و ارزان بخرید.

شهر زیرزمینی کاریز

 

این جزیره مکانی محبوب برای گردشگران است و در سواحل جنوبی ایران قرار دارد. یکی از جاذبه های دیدنی این جزیره زیرزمین کاریز است که 10000 متر مربع مساحت دارد. شهر زیرزمینی کاریز 2500 سال پیش توسط مردم حریره ساخته شد و به عنوان قنات عمل می کرد. لازم به ذکر است این قنات در عمق 16 متری احداث شده است. شهر زیرزمینی کاریز تنها ساختمانی در جهان است که سقف مرجانی دارد. علاوه بر این، مسجد کاریز تنها مسجدی در جهان است که سقف آن حاوی فسیل های دریایی است. از امکانات و خدمات موجود در کاریز این جزیره می توان به بازدید از موزه خلیج فارس، آتلیه عکاسی، رستوران و کافه اشاره کرد.

شهر حریره:

شهر حریره نیز یکی از مکان های دیدنی این جزیره است که می توانید در این جزیره از آن دیدن کنید. شهر حریره متعلق به قرن پنجم تا دهم هجری قمری است که در قسمت شمالی جزیره واقع شده و یکی از آثار ملی ثبت شده ایران است. این شهر باستانی یکی از دیدنی های این جزیره است و در مساحتی به وسعت سه کیلومتر مربع قرار دارد و نمایانگر شهری بزرگ و آباد در آن زمان است که جمعیت زیادی داشت. در قسمت شمالی این منطقه می توان ساختمان های بندر و ادارات آن را دید. امروزه از این شهر باستانی منظره ای مخروبه از شهری وجود دارد که دیوارها و سقف های آن باقی مانده است. تور استانبول ارزان را از دست ندهید.

کشتی یونانی

کشتی یونانی معروف ترین جاذبه این جزیره است که در خلیج فارس غرق شد و یونانی ها پس از تلاش های فراوان برای بیرون آوردن آن از گل و لای و ناکام ماندن، ذخایر نفتی آن را خالی کرده و آتش زدند و کشتی را در آنجا رها کردند. آنها آن را رها کردند و این باعث شد این کشتی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری جزیره با چشم انداز عالی باشد.

گذر هنرمندان:

یکی دیگر از جاذبه گردشگری این جزیره گذر هنرمندان است. در غرب این جزیره مسیر پیاده روی در این قسمت از مسیر تندیس های زیبا و بسیاری از بزرگان ایرانی مانند پروین اعتصامی (شاعر نامدار)، غلامحسین بنان (نوازنده و خواننده)، محمدتقی جعفری (علامه)، شریف لطفی (نوازنده)، حسین بهزاد (نقاش و مینیاتوریست) و نام های بزرگ دیگری برای معرفی گردشگران به جزیره کیش ساخته شده اند.

https://ofisteofis.com.tr/

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JjFPaH8f
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه