سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع دریچه چاه آب

1 سال پیش ( 1401/3/25 )
 

دریچه های چاه را می توان ابزاری کاربردی به شمار آورد که مزایای قابل توجهی دارند. در این مقاله قرار است نگاهی داشته باشیم به انواع دریچه چاه. همچنین در این میان نگاه ویژه ای داشته ایم به یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین انواع دریچه ها و آن هم دریچه چاه کامپوزیت می باشد.

انواع دریچه چاه آب

منظور از دریچه چاه چیست؟

دریچه چاه همان طور که از نامش مشخص است، ابزاری است که در بالای چاه قرار می گیرد. این دریچه ها از گذشته های دور مورد استفاده قرار می گرفتند. از مهم ترین دلایل استفاده از این دریچه ها می توان به این موارد اشاره کرد: دسترسی به تأسیسات زیرزمینی، پوششی جهت جلوگیری از افتادن و سقوط اجسام، اشخاص، خودروها و ... امروزه طراحی و ساختار این نوع دریچه ها به گونه ای است که بازدید از چاه را آسان تر و راحت می کند.

انواع دریچه های چاه

دریچه های چاه در انواع گوناگونی تولید می شوند و تنوع قابل توجهی دارند. از مهم ترین انواع دریچه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دریچه های چاه چدنی

دریچه های چاه پلی اتیلن

دریچه چاه کامپوزیت

دریچه چاه فلزی

انواع دریچه چاه آب

مهم ترین مزایای دریچه چاه

یکی از دلایل توجه به دریچه چاه، مزیت های گوناگون آن می باشد. اما شاید برایتان این سوال مطرح شده باشد که این دریچه ها چه نوع مزایایی دارند. در ادامه به مهم ترین مزیت های انواع دریچه چاه اشاره خواهیم کرد:

در گذشته بازدید از چاه ها با مشکلات و دشواری زیادی رو به رو بود. افراد در این مسیر با سختی های گوناگونی دست به گریبان بودند و همین دشواری ها، کیفیت بررسی و بازدید از چاه را پایین می آورد. اما با طراحی نوین دریچه ها، این مشکل تا حد بسیاری رفع شد. امروزه بازدید از چاه ها دیگر امری طاقت فرسا نیست و می توان بدون نیاز به حفاری و برداشتن طوقه از چاه بازدید کرد.

مزیت مهم دیگر، تنوع سایز این نوع دریچه ها می باشد. همین امر سبب شده تا افراد، متناسب با چاه مورد نظرشان دریچه های آماده و مناسبی را خریداری نمایند.

از دیگر مزایای مهم دریچه چاه، گوناگونی مدل ها می باشد. انواع مدل ها اعم از گرد و مربع باعث شده تا سلیقه های گوناگون پوشش داده شود.

از دیگر قطعات و محصولات کامپوزیتی که در راستای دریچه چاه قرار می گیرند و به عبارت دیگر کاربرد کامپوزیت صنعتی می توان به اتاق شیر و تاسیسات کامپوزیتی و... اشاره کرد.

انواع دریچه چاه آب

دریچه های چاه

نگاهی به دریچه چاه کامپوزیت

 انواع گوناگون دریچه ها از جنس های مختلفی ساخته شده اند. یکی از پر فروش ترین و محبوب ترین دریچه ها، دریچه چاه کامپوزیت می باشد. بدنه ی این نوع دریچه از رزین پلی استر و سیلیکا ساخته شده است. همین امر باعث شده تا این نوع دریچه برای مسیرها و محیط های پر ترافیک مناسب باشد.

دریچه چاه کامپوزیت به دلیل جنس با دوامی که دارد، مقاومت بسیاری در برابر آب دارد. همین امر باعث شده تا این دریچه به دریچه ی ضد آب نیز معروف باشد. علاوه بر مقاومت زیاد، این نوع دریچه از استحکام بالایی نیز برخوردار است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید دریچه های کامپوزیتی علی رغم مقاومت و استحکام زیاد، سبک نیز می باشند. این موضوع سبب شده است تا این جنس دریچه ها نسبت به ضربه و آسیب ها مقاومت زیادی داشته باشند و خوردگی پیدا نکنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های بیان شده می توانید از وبسایت آب صنعت تهران www.absanatco.com دیدن کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FHjK98F4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه