پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین دانشگاه های ایران برای تحصیل در رشته عمران

از مهم ترین چالش ها در زمان انتخاب رشته دانشگاهی، ابتدا انتخاب خود رشته تحصیلی و بعد انتخاب دانشگاهی که این رشته را ارائه می دهد. این موضوع برای دانشجویان عمران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که یکی از رشته های پرطرفدار و البته مهم در مهندسی است که نیاز به یادگیری مهارت های بسیاری دارد که بعضا تمام این مهارت ها در دانشگاه ها آموزش داده می شوند.

تحصیل در رشته عمران یکی از مهم ترین انتخاب هایی است افراد مشتاق به مهندسی می توانند بگیرند. ساخت و ساز ساختمان یکی از مهم ترین کارهایی است که مهندسان عمران انجام می دهند. بدون ساختن خانه ها، انسان هنوز در حال زندگی در غارها بود و برای زنده ماندن در شرایط آب و هوایی سخت و عملاً بی دفاعی در برابر حیوانات وحشی تلاش می کرد. خوشبختانه، ساخت و ساز جهان را به جایی بهتر برای زندگی انسان تبدیل کرده و آن را برای زندگی امن و راحت انسانی مناسب تر کرده است. البته که یکی از شرایط ورود به رشته عمران این است که بسیار تلاش کنید تا بتوانید در یکی از بهترین دانشگاه های ایران قبول شوید. اما بهترین دانشگاه های ایران برای تحصیل در رشته عمران کدام اند؟

دانشگاه تهران

26 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی های جهانی، دانشگاه تهران است که چندین سال است که رشته عمران را در میان رشته های خود ارائه می دهد. تاریخ ارائه رشته عمران در دانشگاه تهران به سال 1313 برمی گردد و از آن زمان دانشجویان بسیاری از این رشته و از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدند. رشته عمران در دانشگاه تهران تنها محدود به مهندسی و کارشناسی نمی شود و دانشجویان می توانند این رشته را در مقاطع بالاتر نیز تحصیل کنند. علاوه بر این گرایش های مختلف عمران نظیر مهندسی سازه، گرایش زلزله، گرایش آب، مهندسی محیط زیست، راه و ترابری، مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی و مدیریت ساخت نیز در این دانشگاه تدریس می شوند که دانشجویان می توانند یکی از این زیرشاخه های عمران را نیز برای تحصیل و استخدام از رشته عمران انتخاب کنند.

دانشگاه علم و صنعت

بهترین دانشگاه های ایران برای تحصیل در رشته عمران

وقتی صحبت از رشته های فنی و مهندسی می شود، امکان ندارد که نامی از دانشگاه علم و صنعت آورده نشود. این دانشگاه که در رتبه بندی ایران رتبه 15 و در میان برترین دانشگاه های جهان رتبه 176 را به خود اختصاص داده است، می تواند بهترین مکان برای تحصیل در رشته عمران باشد.

دانشگاه امیرکبیر

دانشگاه امیرکبیر نیز در میان بهترین دانشگاه های فنی ایران به شمار می آید که در رشته عمران نیز بسیار شناخته شده و معروف است. دانشگاه امیرکبیر در رتبه بندی برترین دانشگاه های ایران در رتبه چهارم قرار دارد و در سطح بین الملل نیز در رتبه هفتادویکم برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های ایران در مورد عمران این است که، در این رشته مسابقات مختلفی را برگزار می کند و البته که خود دانشگاه ها و دانشجویان آن در مسابقات بین الملل نیز شرکت و نتایج عالی ای به دست آورده اند.

دانشگاه شریف

دانشگاه شریف بیشتر به رشته هایی مانند کامپیوتر، برق و الکترونیک معروف است و با این رشته ها در جهان شناخته می شود، اما در رشته عمران نیز بسیار موفق ظاهر شده و در جهان نیز از اعتبار بالایی برخوردار است. بیش از 40 سال است که رشته عمران در این دانشگاه تدریس می شود و در این سال ها 9 گرایش مختلف عمران برای انتخاب دانشجویان وجود داشته است. تحصیل در این دانشگاه مزایای بسیاری برای دانشجویان دارد که مهم ترین آنها امکاناتی است که دانشگاه برای دانشجویان این رشته فراهم کرده است. امکاناتی مانند آزمایشگاه تکمیل بتن، مکانیک خاک، آزمایشگاه زمین لرزه و غیره از جمله مواردی است که در این دانشگاه وجود دارد.

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

بهترین دانشگاه های ایران برای تحصیل در رشته عمران

در میان برترین دانشگاه های ایران در رشته عمران، نام دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز به چشم می خورد. این دانشگاه ششمین دانشگاه برتر شهر تهران و هشتمین دانشگاه برتر در سطح ایران و در رشته عمران به شمار می آید. عمران از سال 1377 در این دانشگاه تدریس می شود و دانشجویان این فرصت را داشتند تا گرایش های مختلف این رشته از جمله: مدیریت ساخت، راه و ترابری و حمل و نقل، مهندسی محیط زیست، سازه های دریایی، منابع آب، مهندسی آب، مهندسی زلزله، مهندسی سازه و ژئوتکنیک را برای تحصیل انتخاب کنند.

دانشگاه تبریز

دانشگاه تبریز با رتبه سی ونهم برترین دانشگاه های ایران در رشته عمران، رتبه هفت برترین دانشگاه های ایران در تمام رشته ها و رتبه 155 در میان برترین دانشگاه های جهان، یکی دیگر از انتخاب های عالی برای تحصیل در رشته عمران در ایران به شمار می آید.

دانشگاه فردوسی مشهد

دانشگاه فردوسی مشهد نیز مانند شریف، یکی از دانشگاه های مطرح در انواع رشته های مهندسی از جمله مکانیک، برق، کامپیوتر و البته عمران به شمار می آید و درست مانند شریف نیز، نیاز به تلاش زیاد برای قبول شدن در این دانشگاه است.

دانشگاه فردوسی مشهد عمران و گرایش های مختلف آن را در تمام مقاطع ارائه می دهد و می توانید این دانشگاه را برای تحصیل در این رشته انتخاب کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MGJqhLT2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه