جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در استفاده از چای ساز به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

چای یکی از پرطرفدار ترین نوشیدنی ها در بین مردم دنیا است. با توجه به این موضوع چای ساز ها و کتری های برقی از لوازم برقی بسیار کارآمدی هستند که به تهیه ی چای و انواع نوشیدنی در کمترین زمان ممکن کمک می کنند. شاید برای شما این موضوع عجیب باشد اما استفاده از چای ساز نکات زیادی دارد که در صورت رعایت نکردن این نکات پس از مدتی دستگاه شما با مشکلات زیادی مواجه می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی نکات مهم در استفاده از چای سازها بپردازیم.

نکات مهم در نصب و راه اندازی چای ساز

  • یکی از بهترین فضاها برای نصب و قرارگیری چای ساز ها، قراردادن چای ساز بر روی سطحی محکم و تراز و نزدیک به پریز برق است.
  • محلیکه برای قرار دادن چای ساز در نظر گرفته اید، نباید به گونه ای باشد که پس از اتمام کار دستگاه دچار شوک دمایی شود.
  • نکته ی آخری که در نصب چای ساز باید به آن توجه کنید این است که در صورتی که دستگاه شما این امکان را دارد که به منبع آب متصل شود، بهتر است آن را به منبع آب سرد متصل کنید .

در استفاده از چای ساز به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

نکات مهم در استفاده و نگهداری از چای ساز

  • در مخزن آب چای ساز از آب تصفیه شده استفاده کنید.

قطعا یکی از موارد موثر بر قیمت کتری برقی و چای ساز، قابلیت ضد رسوب بودن آن است. با وجود سیستم رسوب گیر در این دستگاه ها بازهم بهتر است برای تهیه ی نوشیدنی از آب تصفیه شده بهره ببرید تا عمر دستگاه شما افزایش پیدا کند.

  • پیش از راه اندازی دستگاه یک محافظ برق خریداری کنید.

قطعا همه ما می دانیم تمامی لوازم برقی برای کارکرد بهتر و حفاظت شده نیاز به دستگاه محافظ برق دارند. اگر شما به دنبال این هستید که چای سازتان طول عمر بالایی داشته باشد، به شما توصیه می کنیم به هیچ عنوان سیم برق دستگاه را مستقیم به پریز وصل نکنید و حتما از یک محافظ برق بهره ببرید.

  • در زمان پر کردن مخزن کتری آن را از روی استند جدا کنید.

برای پر کردن مخزن آب چای ساز باید حتما کتری را ابتدا از روی پایه استند جداکرده و سپس آن را پر از آب کنید. علاوه بر این به شما توصیه می کنیم پس از پر شدن مخزن آب چای ساز، اطراف آن را با یک پارچه خشک کنید و سپس روی پایه قرار دهید.انجام این کار جلوی نفوذ آب به پایه و سیستم مکانیکی دستگاه را می گیرد و موجب افزایش طول عمر چای ساز و کتری برقی می شود.

  • مخزن چای ساز را پس از هر بار استفاده تمیز کنید.

به شما توصیه می کنیم حتما پس از هر بار استفاده از چای ساز، مخزن چای و آب جوش را با مواد شوینده صنعتی و یا خانگی به خوبی تمیز کنید. همچنین برای برطرف کردن رسوبات دستگاه توصیه می کنیم پس از سی یا چهل مرتبه دم کردن چای، مخزن دستگاه را با محلول سرکه سفید و آب رسوب زدایی کنید.

  • دمای جوش آمدن آب و دم کشیدن چای را در چای ساز تنظیم کنید.

معمولا بیشتر دستگاه های چای ساز با توجه به قیمت چای ساز، مجهز به سیستم تنظیم دمای آب می باشند که به وسیله آن می توانید انواع مختلف دمنوش و چای را در دمای خاصی تهیه کنید. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم در زمان استفاده از چای سازها حتما به دکمه های تنظیم دمای آن توجه داشته باشید، زیرا زیاد یا کم بودن درجه دمای دستگاه، موجب اختلال عملکرد چای ساز می شود.

در استفاده از چای ساز به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

نکات ایمنی مهم در استفاده از چای ساز

  • به هیچ وجه چای ساز و یا کتری برقی را در لبه میز و یا جایی که امکان سقوط وجود دارد، قرار ندهید.
  • از این دستگاه به هیچ وجه برای گرم کردن سایر مواد غذایی استفاده نکنید.
  • هنگامی که پروسه تهیه ی چای در چای ساز به پایان رسید به­ هیچ ­وجه بدنه دستگاه را لمس نکنید و برای بلند کردن و برداشتن دستگاه از دستگیره پلاستیکی خود دستگاه استفاده کنید.
  • حین کار دستگاه برای حفظ ایمنی به هیچ وجه درب کتری را باز نکنید .
  • پس از اتمام کار دستگاه از خاموش بودن چای ساز اطمینان حاصل کنید و حتما دو شاخه دستگاه را از پریز برق جدا کنید.
  • در زمان روشن بودن و کار کردن دستگاه به هیچ وجه آن را تکان ندهید.
  • در صورت هرگونه خرابی و برق گرفتگی با مرکز خدمات پس از فروش تماس حاصل فرمایید.
  • سیم چای ساز را به هیچ وجه نپیچید تا در سیم قطع شدگی ایجاد نشود و دستگاه اتصالی نکند.
  • به هیچ وجه نباید دستگاه چای ساز را در نزدیکی اجاق گاز یا وسایل گرم کننده الکتریکی قرار دهید.
  • در صورتی که قصد دارید چای ساز را خاموش کنید کلید خاموش را بزنید و سپس دستگاه را از برق بکشید.
  • در صورتی که چای ساز شما روشن نشد و یا صدمه دید و در صورت صدمه دیدن سیم یا دوشاخه برق آن به تنهایی برای تعمیر اقدام نکنید و برای تعمیر آن حتما با نمایندگیهای مجاز تماس بگیرید.
  • به هیچ وجه نباید کتری چای ساز را بیش از حد از آب پر نمایید.
  • کتری چای ساز را قبل به جوش آمدن آب و در حین کار خاموش و روشن نکنید.

 

در استفاده از چای ساز به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مهم تر از خرید چای ساز با بهترین قیمت چای ساز، نگهداری و استفاده ی صحیح از آن است. در این مطلب ما قصد داشتیم به معرفی نکات مهم در استفاده از انواع چای ساز و کتری برقی بپردازیم تا به کمک این نکات شما بتوانید از چای سازها در مدت زمان طولانی تری استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر به عنوان یکی از معتبر ترین فروشگاه ها در زمینه انواع لوازم برقی مانند مخلوط کن با متنوع ترین قیمت اسپرسوساز، آسیاب، خشک کن میوه و... می باشد. شما برای خرید با کیفیت ترین لوازم برقی می توانید به فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر مراجعه کنید و بهترین لوازم برقی را با گارانتی معتبر شرکتی و مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zEWhIM16
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه