جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

امروز ثبت شرکت برای کسب و کارهایی که قصد قدم گذاشتن در مسیر پیشرفت را دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. ثبت شرکتها اجازه می دهد تا به راحتی از مزایایی مانند معافیت های مالیاتی، شرکت در مناقصه یا مزایده و معتبر شدن کسب و کار استفاده کنید. ثبت شرکت در سریع ترین زمان ممکن چیزی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند.

ثبت شرکت در سریعترین زمان ممکن

نکته مهمی که در این میان باید به یاد داشته باشید این است که هیچ راه میانبری برای ثبت شرکت به صورت قانونی وجود ندارد و منظور از راه های سریع، روش هایی هستند که در آنها از اتلاف زمان جلوگیری می شود. در ادامه نظر متخصصین فکر برتر را در این جامعه بررسی خواهیم کرد. 

 

مراحل ثبت شرکت

اداره ثبت اسناد کشور تعیین کننده قوانین و مراحل مربوط به ثبت شرکتها در ایران است. در مراحل ثبت شرکت شما باید مدارک مختلفی که برای این کار لازم است را به سازمان ثبت شرکت ها ارائه دهید. این مدارک در هر مرحله مورد بررسی کارشناسان قرار می گیرند و در صورت تایید، شرکت شما ثبت خواهد شد.

ثبت شرکت در سریعترین زمان ممکن

مراحلی که برای ثبت شرکت باید طی کنید را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

  • ابتدا باید نوع شرکت خود را انتخاب کنید. 
  • در مرحله بعد نوبت به انتخاب سهامداران اصلی و شرکا می رسد.
  • میزان سرمایه که هر سهامدار یا شریک وارد شرکت می کند باید مشخص شود. 
  • موضوع شرکت باید با توجه به اهداف و برنامه های مدیران باید انتخاب شود. 
  • نام مناسب برای شرکت را باید انتخاب کنید. 
  • اعضای هیئت مدیره و سمت هر کدام از آنها را باید تعیین کنید.
  • مدارک درخواستی توسط سازمان مربوطه را باید تهیه کرد و به امضا برسانید.
  • در مرحله بعد نوبت به ارسال مدارک به سازمان ثبت شرکت ها می رسد. 
  • در مرحله پایانی باید اطلاعیه ثبت شرکت را در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار به چاپ برسانید. 

 

آشنایی با انواع ثبت شرکت

برای کسب و کارها یا خدماتی که در دسته بندی های مختلف قرار می گیرند، نوع شرکتی باید ثبت شود متفاوت خواهد بود. پس باید حتما با انواع مختلف شرکت ثبتی آشنا شوید تا در زمان انتخاب نوع شرکت به مشکل خاصی برنخورید. البته باید در نظر داشته باشید که هر کدام از انواع شرکت نیز زیر مجموعه هایی دارند که در ادامه آنها را به صورت مختصر باهم بررسی خواهیم کرد.

 

  • شرکت های مدنی

 شرکت های مدنی را می توان به دو دسته شرکت های غیر انتفاعی و انتفاعی تقسیم کرد.

 

  • شرکت های تجاری

 این شرکت ها برای انجام عملیات مالی و بازرگانی به ثبت میرسند و دارای 8 گروه مختلف می باشند كه عبارتند از: "شرکت تجاری تعاونی تولید و مصرف، شرکت تجاری مختلط غیر سهامی، شرکت تجاری سهامی، شرکت تجاری تضامنی، شرکت تجاری نسبی، شرکت تجاری با مسئولیت محدود، شرکت تجاری سهامی عام، شرکت تجاری سهامی خاص"

 

روند انتخاب نام شرکت

انتخاب نام شرکت یکی از مراحل بسیار مهم در زمان ثبت شركت ها است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. نام یک شرکت علاوه بر این که باید با قوانین و مقررات وضع شده در این خصوص سازگاری داشته باشد؛ باید بتواند در راستای اهداف بازاریابی شما مفید واقع شود.

پیشنهاد می شود که 5 نام با اولویت های 1 تا 5 در نظر داشته باشید تا در صورت عدم تایید هر گزینه، گزینه بعدی را در اختیار داشته باشید. این کار باعث می شود اتلاف وقت کمتر باشد و روند ثبت شرکت در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

پس بهتر است قبل از همه چیز نام های پیشنهادی خود را استعلام کنید. همچنین برای داشتن انتخابی بهتر باید سراغ افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص بیشتری دارند بروید و از اطلاعات آنها استفاده کنید. 

 

برای ثبت شرکت به چه مدارکی نیاز داریم؟

تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت یکی از مراحل بسیار مهم است که اگر مشکلی در این بخش از کار بوجود بیاید، تاخیر زیادی در روند ثبت شرکت ها بوجود خواهد آمد. برای ثبت انواع مختلف شرکت برای اهداف مختلف، نیاز به مدارک متفاوتی است.

پس بهتر است قبل از اقدام به جمع آوری و آماده سازی مدارک حتما با افراد یا شرکت های فعال در این زمینه مشورت کافی داشته باشید تا به این صورت بتوانید سریعتر مراحل مربوط به آماده سازی مدارک را طی کنید. شرکت مسئولیت محدود در بین کسب و کارهای مختلف طرفداران زیادی پیدا کرده است، از همین رو در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت این نمونه از شرکت را به عنوان مثال برای شما می آوریم:

  • داشتن 2 نسخه از اساسنامه تنظیم شده برای شرکت
  • دو برگ از تقاضانامه ای که برای ثبت شرکت تنظیم شده
  • 2 برگ شرکت نامه رسمی
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی همه مدیران و شرکای شرکت
  • داشتن 2 نسخه از صورت جلسه ای که برای جلسه مجمع هیئت مدیره و مجمع عمومی موسسین شرکت
  • تقویم نامه سرمایه غیر نقدی که توسط شرکای شرکت تامین شده است.
  • آگهی منتشر شده در روزنامه کثیرالانتشار و رسمی در خصوص ثبت شرکت ها

 

مراحل مربوط به ثبت شرکت های سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص باعث می شود تا شرکت یا کسب و کار شما از نظر قانونی دارای اعتبار بیشتری باشد. در چنین شرایطی از قوانین وضع شده در خصوص شرکت ها، معافیت های مالیاتی و… می توانید استفاده کنید. همچنین بسیاری از موسسات مالی تسهیلاتی به این شرکت ها اعطا می کنند.

در این شرکت ها به حداقل 5 نفر عضو موسس نیاز دارید که یکی از آنها بازرس اصلی، یک نفر عضو علی البدل و 3 نفر به عنوان سرمایه گذاران اصلی شناخته می شوند. در این شرکت ها نمی توانید به راحتی اعضای هیئت مدیره را تغییر دهید. مدارکی که برای ثبت شرکت های سهامی خاص نیاز خواهید داشت عبارتند از: 

  • دو نسخه اساسنامه تکمیل و امضا شده توسط سهامداران
  • داشتن گواهی بانک در این خصوص که 35 درصد کل سرمایه شرکت در یک حساب مربوط به شرکت نگهداری می شود
  • کپی برابر با اصل شده شناسنامه، کارت ملی و مدارک بازرسان، سهامداران و اعضای هیئت مدیره شرکت
  • تعیین مدیران اصلی، بازرسان و اعضای علی البدل (که در این مرحله سمت هر شخص باید مورد تایید خود او نیز باشد.)
  • صورت جلسه مجمع عمومی سهامداران و موسسان باید به امضای همه برسد و دو نسخه از آن در اختیار ارگان های مربوطه قرار بگیرد. 
  • اظهارنامه شرکت سهامی خاص باید به درستی تنظیم شده باشد و بعد از تکمیل و امضا به ارگان های مربوطه تحویل داده شود. 
  • اساسنامه باید توسط سهامداران تکمیل، امضا و در دو نسخه تحویل داده شود. 

 

روند ثبت شرکت ها چقدر طول می کشد؟

ثبت شرکت در سریعترین زمان ممکن

این که روند ثبت شرکت ها چقدر طول می کشد یکی از سوالات اصلی مدیران و سهامداران است که قصد ورود به این عرصه را دارند. مراحل ثبت شرکت باید به صورت کامل انجام شوند و هیچ راه میانبری برای این که روند کار سریعتر پیش برود نخواهد بود.

پس می توان گفت تنها راه برای سرعت بخشیدن به انجام کارها آن است که با انجام اقدامات به شکل اصولی از اتلاف وقت جلوگیری کنیم. این روزها استفاده از سامانه های آنلاین و شرکت هایی که در این زمینه می توانند شما را راهنمایی کنند می تواند باعث تسریع این فرآیند شود.

به شکلی که در بیشتر موارد برای ثبت شرکت سهامی خاص یا مسئولیت محدود، شما به زمان حدودی 14 تا 30 روز نیاز خواهید داشت. البته این زمان صرفا از شروع مراحل انجام کار تا پایان است. اما در نظر داشته باشید این زمان تقریبی با در نظر داشتن این نکته است که همه مدارک لازم را از قبل آماده کرده اید. 

 

هزینه های مربوط به ثبت شرکت در ایران

در کشور ما هزینه های ثابتی برای ثبت شرکت وضع شده که بر اساس اعلامیه های سازمان ثبت شرکت ها می باشد. اما نباید فراموش کرد که در بسیاری از موارد کسب و کارها یا سرمایه داران ترجیح می دهند سراغ روش های ساده تری مانند استفاده از خدمات شرکت هایی که به ثبت بهتر یک شرکت کمک می کنند بروند.

این شرکت ها خدماتی مانند مشاوره، انتخاب نام شرکت، استعلام های مربوطه و… را انجام می دهند. همچنین آگاهی آنها باعث شده تا روند کار بسیار سریعتر و تقریبا بدون مشکل پیش برود. این شرکت ها می توانند هزینه های متفاوتی برای انجام خدمات خود دریافت نمایند که هر کدام از آنها در زمان انجام فرآیند به مشتریان خود اعلام خواهند کرد. پارامترهای مختلفی نیز مانند نوع شرکت مورد نظر روی این موضوع تاثیر می گذارند. 

 

نتیجه گیری

روند ثبت شرکت ها در کمترین زمان از آن جهت برای همگان اهمیت پیدا می کند که باعث می شود بتوانند زودتر از مزایای داشتن یک شرکت بهره مند شوند. اما در این میان عدم آگاهی افراد باعث می شود تا نتوانند به درستی روند کار را پیش ببرند و در نتیجه با تاخیر زیادی روبرو شوند.

پس یکی از عواملی که باعث می شود بتوانید روند ثبت شرکت در سریعترین زمان ممکن طی شود، داشتن آگاهی و انجام اقدامات صحیح در زمان مناسب است. در پایان نیز از متخصصین سایت فکر برتر نیز برای آنکه تجربیات و تخصص خود را با ما در میان گذاشتند تشکر می کنیم.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FH7p1qOk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه