جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

استانبول کارت چیست؟

1 سال پیش ( 1401/4/5 )
 

استانبول یکی از مقاصد گردشگری در ترکیه می باشد، که سالانه مسافران زیادی برای سفر به این شهر زیبا مسافرت می کنند، استانبول در ترکیه از جمله شهرهای پرتردد برای توریست ها و گردشگران محسوب می شود که همه این ها را مدیون بافت بسیار زیبای شهری، مراکز تفریحی مدرن و بازارهای بین المللی لاکچری خود می باشد. شما می توانید یرای رزرو بلیط هواپیما خارجی به سایت آس چارتر مراجعه کنید . استانبول جزء توریستی ترین و بزرگترین، شهرهای ترکیه به شمار می رود. به گونه ای که با عنوان مرکز گردشگری ترکیه، شناخته می شود. مراکز خرید موجود در استانبول، از لحاظ تنوع کالایی و کیفیت و هزینه نسبت به سایر شهرهای ترکیه مناسب تر می باشد. آس چارتر در این مقاله می خواهد درباره (استانبول کارت) مطالبی را در اختیار شما قرار دهد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. برای سفر به ترکیه شما می توانید بلیط خارجی مشهد استانبول را از سایت آس چارتر تهیه نمایید.

استانبول کارت چیست؟

درباره استانبول کارت

امروزه برای صرفه جویی در سفر به استانبول شما می توانید بعد از رسیدن به استانبول در ترمینال خروجی پرواز های خارجی فرودگاه از فروشگاه ها و کیوسک های داخل ترمینال کارتی را برای تردد در شهر بنام استانبول کارت تهیه نمایید، این کارت برای حمل و نقل و رفت و آمد هایتان درون شهر مورد استفاده قرار می گیرد به این دلیل که شما وقتی تاکسی سوار می شوید راننده به هیچ عنوان از شما وجه نقدی قبول نمی کند و باید از استانبول کارت استفاده نمایید. همچنین به طور کلی برای استفاده از هرگونه وسایل حمل و نقل مانند: اتوبوس، مترو و ... شما نمی توانید پول نقد پرداخت کنید. از استانبول کارت می توانید استفاده کنید. از این رو در هزینه های سفرتان بین 30 تا 50 درصد صرفه جویی کرده اید.

استانبول کارت چیست؟

کاربرد استانبول کارت

استانبول کارت در استانبول کاربرد های زیادی دارد به صورتی که هر کسی در استانبول یک کارت مخصوص به خود را دارد، از این کارت می توان برای مترو، اتوبوس، ترانواها، واپورها، اتوبوس های دریایی، و تاکسی ها استفاده می شود. جالب است بدانید از این کارت ها می توان برای خرید در فروشگاه های شوک نیز استفاده نمایید.

انواع استانبول کارت

استانبول کارت در 4 نوع موجود می باشد.

استانبول کارت معمولی

این کارت از طریق دستگاه و نامحدود می شود تهیه کرد.

استابول کارت آبی

 یکی از محبوب ترین نوع کارت ها است که برای حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. و برای افرادی مناسب است که زیاد از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، این کارت را می توان از دفاتر شهرداری تهیه نمایید. با تهیه چارتر تهران استانبول از آس چارتر شما می توانید از تخفیف ویژه بهره مند شوید.

استانبول کارت دانشجویی

استانبول کارت دانشجویی فقط مخصوص دانشجویانی است که در ترکیه تحصیل می کنند و به افراد دیگر فروخته نمی شود، دانشجو از این کارت می تواند در اکثر اماکن نیز استفاده کند وهمچنین برای تهیه آن باید کارت شناسایی داشته باشد زیرا بدون کارت شناسایی این کارت به آنها فروخته نمی شود، و می تواند این کارت را با تخفیف بخرد و یا شارژ کند.

استانبول کارت چیست؟

استانبول کارت مخصوص سالمندان

این کارت ها رایگان است که فقط مخصوص افراد مقیم ترکیه است، که سن آنها بیش از 65 سال باشد. و این کارت به توریست ها داده نمی شود.

 نحوه خرید استانبول کارت و شارژ آن

نحوه خرید استانبول کارت بسیار ساده و راحت می باشد، برای تهیه و خرید استانبول کارت می توانید از دستگاه های موجود در ایستگاه ها اتوبوس رانی یا ایستگاه های مترو ویا دکه های روزنامه فروشی بلیط خود را شارژ و یا تهیه نمایید. ابتدا گزینه استانبول کارت در نمایشگر دستگاه را انتخاب کرده سپس پول را از قسمت وردی اسکناس قرار دهید و بعد بلیط قابل شارژ خود را از دستگاه تحویل بگیرید. برای شارژ نیز بلیط خود را در قسمت مخصوص شارژ قرار داده و مبلغ خود را وارد کرده و منتظر تایید دستگاه باشید، بعد از تایید بلیط خودتان را بردارید.

میزان شارژ استانبول کارت

میزان شارژ برای گردشگری در استانبول برای گردشگران بستگی به تعداد روزهایی دارد که در استانبول هستند، از این رو نیاز نیست زیاد کارت خود را شارژ کنید فقط به اندازه تعداد روزهایی که در استانبول هستید کارت خود را شارژ نمایید. جالب است بدانید این کارت ها تا دوسال اعتبار دارد و شما می توانید در سفرهای بعدی خود به استانبول از این کارت مجددا استفاده نمایید و می توانید آنرا برای سفرهای بعدی تان به استانبول نگه داری کنید. اما میزان شارژ استانبول کارت برای شهروندان استانبول حدودا 300 لیر برای 1 ماه می باشد.

آیا می شود از استانبول کارت در شهرهای دیگر ترکیه نیز استفاده کرد؟

خیر. همانطور که از نام کارت مشخص است از این کارت فقط می توان در شهر استانبول اسقاده کنید، این کارت ها در شهرهای مختلف ترکیه به نام همان شهر است. بطور مثال: در ازمیر، بنام ازمیر کارت، در آنکارا، آنکارا کارت، آنتالیا، آنتالیا کارت و ... می باشد. اما قرار است در آینده کارت هایی بنام ترکیه کارت جایگزین این کارت ها به تولید برسد و در دسترس عموم قرار بگیرد. از ترکیه کارت می شود در تمام شهرهای ترکیه استفاده کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LLFWVFok
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه