جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آشنایی با کارآفرینان موفق در حوزه پرداخت الکترونیک

در چند سال اخیر و با پیشرفت های گسترده ای که در زمینه‌ی تجارت الکترونیک اتفاق افتاده است، فین تک ها و استارت اپ های گوناگونی پیرامون این فضا در ایران پا گرفته اند. در این میان سهم فین تک های فعال در زمینه‌ی پرداخت های اینترنتی چشمگیر بوده است.

از آن جا که تقریبا تمام کسب و کارهای فعال در عرصه‌ی تجارت الکترونیک، برای ادامه‌ی حیات خود نیاز به درگاه پرداخت الکترونیکی دارند. بنابراین این پتانسیل وجود داشته است که کارآفرینان بسیاری جذب این حوزه شوند. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم به معرفی چند تن از موفق ترین کارآفرینان حوزه‌ی پرداخت های اینترنتی بپردازیم.

داستان برادران امیری و درگاه زرین پال

زرین پال از جمله شرکت های پرداخت یار معتبر ایرانی است که در زمینه‌ی ارائه‌ی درگاه پرداخت واسط فعالیت می کند. برادران امیری بنیانگذاران این شرکت کارآفرین هستند. زرین پال از سال ۸۵ فعالیت حرفه ای خود در حوزه‌ی سرویس های تحت وب را آغاز کرده است. این نکته را همین جا یادآور شویم که زرین پال در واقع بخشی از شرکت بزرگ تری است با نام سامان سیستمز که مصطفی امیری آن را تاسیس کرده اند.در واقع زرین پال اکنون بخش اصلی این شرکت محسوب می شود.

مصطفی امیری که برادر کوچک تر است، آغازگر این جریان بوده است. او که در دانشگاه شهید بهشتی و در رشته‌ی علوم کامپیوتر تحصیل می کرده است، از همان ترم دوم دانشکده و به همراهی چند دانشجوی دیگر، در سال ۸۵ سامان سیستمز را تاسیس می کند. اولین پروژه های سامان سیستمز پروژه های کوچکی بودند که گاهی اوقات به درآمدزایی هم نمی رسیدند.

اداره‌ی سایت باشگاه پرسپولیس و ساخت نرم افزار برای مدارس شاهد از جمله اولین پروژه های سامان سیستمز در سال ابتدای فعالیت این شرکت بوده است. البته هیچ کدام از این پروژه ها به موفقیت قابل توجهی دست پیدا نکردند و چه بسی با شکست مواجه شدند. با این روند شرکت نوپای سامان سیستمز تا سال ۸۸ تجارب موفقی را از سر نمی گذارند.

از میانه‌ی مسیر برادر بزرگ تر یعنی علی امیری نیز به تیم سامان سیستمز اضافه می شود. زمانی که برادران امیری درگاه زرین پال را آماده‌ی ارائه می کنند، سازکار بازاریابی درگاه های پرداخت اینترنتی بسیار متفاوت از اکنون بوده و از طریق شعب بانک ها انجام می شده است.

در ضمن خرید اینترنتی نیز مانند امروز در زندگی روزمره‌ی مردم نقش پررنگی نداشت و هنوز این اعتماد در مردم ایجاد نشده بود که ابتدا وجهی را پرداخت کنند و بعد منتظر دریافت کالا بمانند.

به هر حال اما با تمام این اوصاف برادران امیری به فعالیت خود ادامه دادند و درست در فروردین سال ۸۹ بالاخره از زرین پال رونمایی می کنند و پس از یک سال بانک های طرف قرارداد با زرین پال به ۱۲ مورد می رسد. به هر حال زرین پال نیز مانند استارت اپ های موفق دیگر از کوران مشکلات ناشی از فعالیت تجاری و اقتصادی به سلامت عبور کرده و اکنون یکی از شناخته شده ترین درگاه های واسط ایرانی می باشد که کاربران بسیاری از سرویس های متنوع آن بهره می برند.

آرش سلیمانی مدیرعامل شرکت رایان پی

یکی از حرفه ای ترین درگاه های پرداخت واسط در ایران را شرکت درگاه پرداخت رایان پی ارائه می کند. شرکت رایان پی به مدیرعاملی آرش سلیمانی در حقیقت زیرمجموعه ای از هلدینگ رایانمهر به شمار می رود و در چند سال اخیر از جمله پیشگامان عرصه‌ی پرداخت الکترونیک در کشور شناخته شده است.

اما ایده‌ی استقلال یافتن رایان پی از هلدینگ رایانمهر برای فعالیت در حوزه‌ی پرداخت الکترونیک، در واقع ناشی از سیاست های بانک مرکزی و سایت شاپرک بود که پتانسیل درآمدزایی بالایی را برای پرداخت یارها پیش بینی می نمود.

آرش سلیمانی به عنوان مدیرعامل رایان پی در راستای ارتقاء کیفی خدمات پرداخت الکترونیک، اقدام های موثری را تا کنون به کمک تیم اجرایی خود انجام داده است.

سلیمانی همواره معتقد بوده است به زودی درگاه پرداخت اینترنتی و کیف پول دیجیتال، مهم ترین ابزارهای بانکی در صنعت پرداخت کشور محسوب خواهند شد. در واقع آرش سلیمانی مدیرعامل شرکت رایان پی به همراهی تیم اجرایی خود، توانسته است پس از این که زیرساخت های هلدینگ رایانمهر به بلوغ کامل رسیدند، رایان پی را به عنوان یک پرداخت یار حرفه ای راه اندازی نماید تا مستقلا به ارائه‌ی خدمات در حوزه‌ی پرداخت الکترونیک وارد شود.

به این ترتیب رایان پی، در خرداد ماه سال ۹۸ به عنوان یک شرکت ارائه دهنده‌ی درگاه واسط، مستقلا فعالیت خود را آغاز نمود. با این وصف اگرچه رایان پی شرکت نوپایی در زمینه‌ی خدمات پرداخت به شمار می رود، اما در راستای هدف اصلی خود که ایجاد بستری مناسب برای تعامل مالی بهتر و ساده تر از طریق ارائه‌ی خدمات پرداخت اینترنتی و سیستم وفاداری مشتری، میان کسب و کارها و مخاطبان شان می باشد، موفقیت های بسیاری کسب کرده است.

آشنایی با کارآفرینان موفق در حوزه پرداخت الکترونیک

 

حامد منصوری؛ موسس شرکت آسان پرداخت (آپ)

اکنون حدود ۱۳ سال از فعالیت شرکت آسان پرداخت پرشین می گذرد. این شرکت که در بازار با نام تجاری آپ شناخته می شود، از موفق ترین شرکت ها در حوزه های بازاریابی، تبلیغات و خدمات پرداخت الکترونیک به شمار می رود.

اولین فعالیت های جدی این شرکت که بنیان گذار آن حامد منصوری است، در حوزه‌ی خدمات نوین پرداخت صورت گرفته و مربوط می شود به ارائه‌ی سرویس های ویژه ای مثل خرید شارژ تلفن همراه با استفاده از دستگاه های کارتخوان.

حامد منصوری این ایده‌ی اولیه را در ابتدا با مجموعه های مختلفی مطرح می نماید اما در ابتدا مورد استقبال قرار نمی گیرد. دریافت مجوز برای چنین فعالیتی حدود دو سال برای او و شرکت نوپایش زمان می برد. پس از اخذ مجوز تعدادی دستگاه کارتخوان وارد کرده و سرویس خرید شارژ تلفن همراه را برای اولین بار روی آن ها راه اندازی می کند.

بعد از دستیابی به موفقیت نسبی در این زمینه، فعالیت اشتراکی با بانک های مختلف برای شرکت آسان پرداخت شروع می شود. این روند، آغازگر فعالیت آسان پرداخت است که اکنون به ارائه‌ی خدمات متنوع پرداخت الکترونیکی در بستر درگاه پرداخت موبایلی، اپلیکیشن آپ و درگاه پرداخت اینترنتی IPG، منتج گردیده است.

شرکت آسان پرداخت پرشین ( آپ ) برای اولین بار در سال ۹۵ موفق به کسب رتبه‌ی نخست گروه رایانه و صنایع وابسته می شود.

علی منصوری مدعی است اگرچه شرکت های دیگری پیش از شرکت آپ در کشور وجود داشته اند که در این حوزه و حتی چند سال زودتر فعالیت خود را آغاز کرده بودند اما آپ در زمان بسیار مناسبی وارد بازار شده است و به عنوان اولین شرکت های ارائه دهنده‌ی سرویس های ویژه بر روی دستگاه های پوز خودش را به کاربران معرفی کرده است و به همین نسبت توانسته سهم بیش تری از بازار را نصیب خود کند.

نظارت و رصد دائمی نیازهای بازار در هر دوره ای و تولید و ارائه‌ی محصولات و خدمات متناسب با آن نیازها رمز موفقیت شرکت آسان پرداخت پرشین بوده است. اکنون آسان پرداخت یکی از ۱۲ شرکت PSP مورد تایید سایت شاپرک است که مجوز ارائه‌ی درگاه پرداخت مستقیم را دارند.

ابراهیم سوادی نژاد مدیرعامل فون پی

ابراهیم سوادی نژاد تا کنون تجارب زیادی در حوزه‌ی پرداخت داشته است. در اولین تجربه‌ی خود نرم افزار اتوماسیون اداری دانشگاه علم و صنعت را پیاده سازی نمود و طی سالیان بعد خالق یکی از اپ های پرداخت مهم و معتبر در کشور شد.

سوادی نژاد پس از آشنایی با استارت آپ های مختلف در جریان برخی رویدادها ایده ای را مطرح نمود که به عنوان یکی از ده ایده‌ی برتر انتخاب شد. پس از آن است که او تصمیم گرفت استارت آپ خود را راه اندازی کند. سوادی نژاد از تجربه‌ی خود در زمینه‌ی پرداخت به خوبی بهره برده و متوجه می شود که آن دسته از شرکت های تجاری که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند، نمی توانند فرآیند پرداخت وجه خود را به خوبی مدیریت کنند.

بنابراین در جهت تولید یک نرم افزاری پرداخت موبایلی گام برمی دارد. با بررسی دقیق نرم افزارهای مشابه و همچنین شناخت نقاط ضعف آن ها چه در روند ورودشان به بازار و چه در سازکارهای فنی شان، تلاش می کند در آن حوزه ای به این بازار ورود کند که دچار خلاء خدمات پرداخت است.

وی حوزه‌ی پرداخت الکترونیک در تاکسیرانی را انتخاب می نماید. در نهایت از اردیبهشت ماه سال ۹۶ جلسه ای با ریاست وقت سازمان تاکسیرانی برقرار کرده و اجازه‌ی راه اندازی آزمایشی سرویس فون پی در یک خط تاکسیرانی بالای میدان ونک را دریافت می نماید.

تا قبل از این جریان، ارائه‌ی دستگاه کارتخوان در تاکسی ها با شکست مواجه شده بود، به همین دلیل تاکسیرانی فعالیت شرکت فون پی را در ابتدا با محدودیت پیش می برد. اما به هر حال پس از مدتی فراز و نشیب و بحث هایی پیرامون انحصارسازی سازمان تاکسیرانی در حوزه‌ی پرداخت الکترونیکی، فون پی موفق می شود جایگاه خود به عنوان یک استارت اپ موفق را بیابد.

هدف اصلی این اپلیکیشن تبدیل شدن به یک کیف پول شخصی و همراه است که بتوان با آن در هر زمان و مکانی فقط از طریق اسکن بارکد، هزینه های موردنظر خود را پرداخت کنیم. اپلیکیشن فون پی این امکان را به کاربران می دهد که در کم ترین زمان ممکن و به آسانی پرداختی مطمئن را انجام دهند. در حال حاضر علاوه بر تاکسی ها و مسافربرهای شخصی، در نانوایی ها، سایت ها و اپلیکیشن های فروشگاهی نیز فعالیت خود را به صورت پایلوت آغاز کرده و در پی گسترش زمینه های حضور خود در بین مردم است.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mjj9GGgl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه