چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

دوره آموزش چرتکه با تونومیک

1 سال پیش ( 1401/4/26 )
 

چرتکه از جمله ابزار های قدیمی است که در گذشته برای محاسبات ریاضی از آن استفاده می شد. چرتکه دارای کارایی زیادی بوده و با استفاده از آن می توان هوش خود را تقویت کرده و میان دو نیمکره مغز هماهنگی ایجاد کرد. تونومیک به عنوان یک تیم تخصصی در زمینه های مختلف آموزشی فعالیت می کند و یکی از دوره های آموزشی این گروه، مربوط به دوره آموزشی یادگیری چرتکه برای کودکان و نوجوانان است.

دوره آموزش چرتکه با تونومیک

چرتکه و تاریخچه آن

در گذشته برای انجام چهار عمل اصلی در مبحث ریاضی، از چرتکه استفاده می شد. قطعا زمانی که کلمه چرتکه به گوشتان می خورد به یاد بازاریان و تجار قدیم می افتید که هر کدام یک چرتکه بر روی میز کار خود داشتند. تاریخچه چرتکه به ۲۳۰۰ تا ۲۷۰۰ سال قبل میلاد مسیح بر می گردد زمانی که سومری ها آن را برای جمع و تفریق نمودن محاسبات مورد نیاز خود، درست کردند.

 

تاثیر یادگیری چرتکه در کودکان

شاید بتوان گفت یکی از رشته هایی که برای بسیاری از کودکان سخت باشد، ریاضی است. بعضی از کودکان به دلیل پیچیده بوده و سختی این مبحث ممکن است علاقه خود را به ریاضی از دست بدهند و این موضوع سبب افت تحصیلی شان می شود.

از همین رو یادگیری چرتکه می تواند یکی از عوامل مهمی باشد که ذهن کودکان را با مباحث جمع، تفریق، ضرب و تقسیم آشنا کند و فعالیت مغزی آن ها را ارتقا دهد. از آن جایی که مغز ما از رشته های عصبی در هم تنیده شکل گرفته، استفاده از چرتکه می تواند با به کار گیری این رشته های عصبی و پیوند نیمکره راست و چپ مغز، سلول های مغز را تقویت کند .

دوره آموزش چرتکه با تونومیک

مزایای یادگیری چرتکه برای کودکان و نوجوانان

همان طور که گفتیم یادگیری چرتکه به عنوان ابزاری جهت تفهیم مباحث ریاضی، آن هم در سنین پایین بسیار تاثیر گذار است. استفاده از چرتکه نیازمند به کار گیری انگشتان دست است و این موضوع کارایی مغز، مهارت های حرکتی و محاسباتی را به صورت همزمان بهبود می بخشد.

جالب است بدانید کودکان و نوجوانانی که از چرتکه استفاده می کنند نسبت به سایر هم سن و سال های خود، تمرکز بالایی دارند و همین موضوع سبب شده است تا توانایی حل مسئله در آن ها ارتقا پیدا کند. این مسئله می تواند حتی در زمان بلوغ و بزرگ سالی نیز به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت و کارآمد در آن ها شناخته شود.

همچین تحقیقات نشان داده که کودکانی که توانایی استفاده از چرتکه را پیدا می کنند، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و پشتکار بهتری خواهند داشت. البته که چرتکه را در هر سنی می توان یادگرفت اما یادگیری آن در سنین پایین بدون شک نتایج موثرتر و شدید تری در پی خواهد داشت. به طوری که بهترین سن یادگیری چرتکه، ۵ یا ۶ سالگی است.

تونومیک با سه شعار اصلی پروش جوانان خلاق، پیشرفت روز افزون و استفاده از ابزارهای مدرن سعی در تدریس و آموزش خلاقانه و به روز به نوجوانان و جوانان کشور دارد.آموزش چرتکه نیز از جمله دوره های آموزشی تونومیک بوده که یادگیری آن به خلاقیت و هوش کودکان و نوجوانان عزیز کمک می کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4x6YzOvI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه