سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 14 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

هزینه طراحی محوطه و فضای سبز در سال 1401 چقدر است؟

هزینه طراحی محوطه و فضای سبز یکی از فاکتورهای مهم در زمان محوطه سازی است. میزان بودجه ای که افراد برای این کار اختصاص می دهند متفاوت است. به همین دلیل هزینه ی طراحی باید در ابتدا و پیش از اجرا مد نظر قرار داده شود.

محوطه سازی و طراحی فضای سبز در ابعاد متنوعی صورت می گیرد. از طراحی برای باغچه ی کوچک خانه گرفته تا مجتمع های مسکونی، ویلاها، روف گاردن ها و پنت هاوس.

بسیاری از شرکت های طراحی و اجرای فضای سبز، هزینه را براساس هر متر مربع برآورد می کنند. اما در باغ گستر هزینه ی طراحی براساس تعداد و نوع المان ها و پیشنهاد گل و گیاه برآورد می شود.

فاکتورهای موثر در هزینه ی طراحی محوطه و فضای سبز

همانطور که گفته شد و احتمالا خودتان هم از آن اطلاع دارید اکثر طراحان، براساس متراژ زمین، هزینه ی طراحی را تعیین می کنند. البته علاوه بر متراژ، فاکتورهای دیگر از جمله سبک طراحی، شمالی یا جنوبی بودن ساختمان، محل پروژه و ساعت کار نیز ممکن است در نظر گرفته شود.

اما یکی از دلایلی که باعث تمایز باغ گستر در طراحی فضای سبز شده است روش تعیین هزینه پروژه است. تیم طراحی باغ گستر براساس تعداد المان ها، نوع المان ها و پیشنهاد پوشش گیاهی هزینه ی طراحی را مشخص می کند.

پس فرقی نمی کند که شما نیاز به طراحی برای حیاط خلوت خود دارید یا قصد طراحی و اجرای محوطه در ویلای شمال دارید. در هر صورت در باغ گستر آنچه تعیین کننده ی هزینه است، المان های محوطه می باشد.

بهترین پوشش گیاهی برای محوطه سازی

همانطور که گفته شد، یکی از فاکتورهای تعیین هزینه طراحی در باغ گستر، پینشهاد گل و گیاه است. در صورت درخواست کارفرما، با در نظر گرفتن فاکتورهای زیر بهترین پوشش گیاهی برای تهیه و کاشتن به آنها پیشنهاد می شود.

  • نوع خاک منطقه
  • نوع اقلیم و شرایط آب و هویی منطقه
  • پوشش گیاهی مناطق مجاور
  • شرایط آب منطقه (میزان شوری و املاح)
  • بهترین گیاهان بومی منطقه

حتما می دانید یکی از المان های اصلی در محوطه سازی، پوشش گیاهی است. برای اینکه چشم اندازی همیشه سبز و چشم گیر داشته باشید باید در انتخاب درخت ها، گل ها و بوته ها هوشمندانه عمل کنید. تنها با در نظر گرفتن اصول و استانداردها است که می توان به بهترین نتیجه و آنچه در ذهن دارید برسید.

منظور از المان ها، در محوطه سازی چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که؛ المان های محوطه چه چیزهایی هستند؟

منظور ما از المان تمامی سازه های هستند که قرار است برای زمین شما طراحی و اجرا شوند. به عنوان مثال کارفرمایی قصد طراحی برای حیاط 250 متری دارد.

در این حیاط براساس شرایط زمین، شرایط جوی، سلیقه و نیاز کارفرما المان های مختلفی را می توان طراحی کرد.

این المان ها چه چیزهایی هستند؟ باربیکیو، شومینه فضای باز، محل نشیمن، زمین بازی، آشپزخانه فضای باز، سیستم نورپردازی، آبنما و ... هستند. بنابراین براساس نوع و تعداد این المان ها تعرفه ی طراحی فضای سبز هم متفاوت خواهد بود.

هزینه ی طراحی فضای سبز ویلا 250 متری

برای تصور بهتر، پروژه ی زیر که توسط تیم باغ گستر طراحی شده است را درنظر بگیرید. این تصویر گوشه ای از طراحی برای این پروژه است که برای یک ویلا در چادگان و با متراژ 250 متر مربع انجام شده است.

با وجود اینکه در مقایسه با پروژه های دیگر متراژ زیادی نداشته است، اما تیم طراحی سعی کرده تا در عین زیبایی بهترین استفاده را از فضای موجود ببرد.

هزینه طراحی محوطه و فضای سبز در سال 1401 چقدر است؟

تمامی نیازهای کارفرما و سلیقه ی او در کنار تجربه و تخصص طراحان فضای سبز باغ گستر چنین نتیجه ای را رقم زده است. المان هایی که در محوطه ی این ویلا طراحی و اجرا شده اند، آبنما، آتشکده، مشعل، آشپزخانه، تاب بازی، گل و گیاه و سیستم روشنایی هستند.

هزینه ی طراحی باغ ویلا در اصفهان

یکی دیگر از پروژه های طراحی فضای سبز مربوط به تیم باغ گستر را در تصویر زیر مشاهده می کنید. این پروژه، طراحی محوطه و فضای سبز باغ ویلای 1300 متری در انوشیروان- اصفهان بوده است.

نسبت به پروژه قبلی، متراژ این زمین بیشتر است. در نتیجه نوع المان ها و طراحی آنها هم تفاوت هایی داشته که بر روی تعرفه ی طراحی فضای سبز تاثیر گذار بوده است.

چند نمونه از المان های این باغ ویلا در اصفهان، جکوزی، استخر، محل نشیمن برای 16 نفر، آبنما، آتشکده و ... است. یکی دیگر از سازه های جذابی که در این پروژه در نظر گرفته شده است دفتر کار با چشم انداز فضای سبز ویلا است که با درخواست کارفرما طراحی شده است.

هزینه طراحی محوطه و فضای سبز در سال 1401 چقدر است؟

چرا باید طراحی را به افراد متخصص بسپارید؟

طراحی فضای سبز و طراحی محوطه مانند هر صنعت دیگری نیاز به دانش و مهارت دارد. مسلما طراحی و اجرای غیراصولی و غیرحرفه ای تبعاتی را در بر خواهد داشت. که از جمله ی آنها از دست رفتن زمان و هزینه ی قابل توجه است.

فرض کنید سیستم آبیاری طراحی و اجرای اصولی نداشته باشد، صد در صد آسیب جدی به فضای سبز ویلا و حتی ساختمان های مجاور وارد می شود.

پس اگر محیطی زیبا و آرامش بخش، درختکاری و گل کاری اصولی و محلی ایده آل برای استراحت خود و خانواده تان می خواهید، طراحی و اجرا را به افراد حرفه ای بسپارید.

در طراحی محوطه ی مجتمع های مسکونی، طراحی فضای سبز باغ تالارها و طراحی روف گاردن حتی این موضوع حساسیت بیشتری دارد.

به دلیل حضور افراد با سلایق مختلف در مجتمع ها و باغ تالارها، نیاز است طراحی و اجرا به گونه ای انجام شود که رضایت تمامی آنها جلب شده و ایمنی آنها هم تضمین شود.

در طراحی روف گاردن به دلیل اینکه قرار است المان ها بر روی فضای پشت بام طراحی شوند پس چالش بیشتری خواهید داشت.

 مطمئن شوید کار طراحی توسط افراد متخصص و حرفه ای این صنعت انجام شود تا علاوه بر نتیجه ی ایده آل، ایمنی و استانداردهای آن نیز رعایت شود.

مراحل طراحی فضای سبز در باغ گستر

باغ گستر همواره سعی کرده است تا با روشن سازی مراحل همکاری برای کارفرما، باعث آرامش خاطر آنها شود. همچنین با حمایت و پشتیبانی 24 ساعته جای هیچ گونه دغدغه ای را برای آنها نگذاشته است. مراحل طراحی به شرح زیر می باشد:

  • توضیح مراحل انجام پروژه برای کارفرما
  • بازدید از محل پروژه، تکمیل فرم فنی و نمونه برداری
  • ترسیم کروکی خام و تصویربرداری
  • یک جلسه با کارفرما برای صحبت در مورد نحوه ی طراحی، برآورد هزینه و دریافت نظرات کارفرما
  • ترسیم طرح اولیه روی کاغذ و ارائه به کارفرما
  • ترسیم طرح دوبعدی فضای سبز و تعیین محل المان ها
  • طراحی سه بعدی محوطه و جان بخشی به طرح
  • رندرگیری در سطح لایه ای بالا و مشابه با طرح نهایی پیش از اجرا
  • ارائه ی پلان اجرایی به کارفرما
  • تحویل نقشه ی تاسیسات
  • ارائه ی فیلم سه بعدی از محوطه و فضای سبز پروژه
  • معرفی تیم اجرایی جهت بهینه سازی هزینه ها، درصورت درخواست کارفرما

سخن آخر

در این مطلب، سعی کردیم به سوالات اکثر افراد در رابطه با هزینه طراحی محوطه و فضای سبز در سال 1401پاسخ بدهیم. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر با طراحان و تیم های اجرایی حرفه ای همکاری داشته باشید هزینه ای که برای پروژه خود در نظر دارید در واقع یک سرمایه گذاری خواهد بود و در آینده ی نه چندان دور متوجه آن خواهید شد. یک تیم حرفه ای می تواند تمامی چالش های پیش روی شما در پروژه را از بین برده و بهترین نتیجه را برایتان رقم بزند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TSMjN5Vh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه