جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اپل گزارش مالی سه ماهه سوم خود را اعلام کرد که طبق آن، درآمد آیفون نسبت به سال گذشته اندکی افزایش یافته و از 39.5 میلیارد دلار به 40.7 میلیارد دلار رسیده است که از رشد 3 درصدی آن نسبت به سال گذشته خبر می دهد. اما در حالی که غول فناوری به طور کلی موفق شد انتظارات وال استریت را برآورده کند، اوضاع در سایر بخش های این شرکت چندان خوب نبوده است.

به گزارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، طبق آمار و ارقام ارائه شده توسط اپل، در سه ماهه گذشته مک بیشترین ضرر را داشته است، زیرا درآمد آن از 8.2 میلیارد دلار به 7.4 میلیارد دلار کاهش یافت. درآمد سایر محصولات غول فناوری که شامل پوشیدنی ها، لوازم خانه و لوازم جانبی مانند اپل واچ، ایرپاد و هوم پاد می شود نیز حدود 8 درصد کاهش یافته و از 8.8 میلیارد دلار به 8.1 میلیارد دلار رسیده است.

در مجموع، درآمد اپل نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش پیدا کرده که بخشی از آن با افزایش 12 درصدی درآمد خدمات غول فناوری حاصل شده است. سازنده آیفون، بیش از پیش روی عملکرد سرویس های محتوایی خود مانند «اپل تی وی پلاس» و «اپل موزیک» و سایر نرم افزارهای از جمله iCloud سرمایه گذاری کرده است.

خلاصه عملکرد و درآمد اپل

اعداد و آمار مهم گزارش اپل در مقایسه با انتظارات تحلیلگران (طبق برآورد Refinitiv) به شرح زیر است:
•    EPS (سود هر سهم): 1.20 دلار در مقابل 1.16 دلار، 8 درصد کاهش نسبت به سال گذشته
•    درآمد: 83 میلیارد دلار در مقابل 82.81 میلیارد دلار، 2 درصد بیشتر از سال گذشته
•    درآمد آیفون: 40.67 میلیارد دلار در مقابل 38.33 میلیارد دلار، 3 درصد بیشتر نسبت به سال قبل
•    درآمد خدمات: 19.60 میلیارد دلار در مقابل 19.70 میلیارد دلار، 12 درصد بیشتر از سال گذشته
•    درآمد سایر محصولات: 8.08 میلیارد دلار در مقابل 8.86 میلیارد دلار، 8 درصد کاهش نسبت به سال گذشته
•    درآمد مک: 7.38 میلیارد دلار در مقابل 8.70 میلیارد دلار، 10 درصد کاهش نسبت به سال گذشته
•    درآمد آیپد: 7.22 میلیارد دلار در مقابل 6.94 میلیارد دلار، کاهش 2 درصدی نسبت به سال گذشته
•    حاشیه ناخالص (تفاوت بین درآمد و بهای تمام شده کالای فروخته شده): 43.26 درصد در مقابل 42.61 درصد

با توجه به وضعیت اقتصادی آشفته جهان در این روزها، کاهش ملایم درآمد اپل چندان تعجب برانگیز نیست. همچنین تداوم مشکلات زنجیره تامین و تورم بر تقاضا مصرف کنندگان و توانایی شرکت ها برای ارائه محصولات جدید به مشتریان خود تاثیر گذاشته است.

اپل هم اکنون در حال آماده سازی سری آیفون 14 است که انتظار می رود در سپتامبر پیش رو به طور رسمی معرفی شوند. طبق گزارش های موجود، غول فناوری انتظارات زیادی از فروش سری آیفون 14 دارد که گفته می شود قیمت آن نسبت به نسل قبل 100 دلار گران تر است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BYwVSjdV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه