سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چراغ خطی از دسته چراغ ­هایی است که در نورپردازی مدرن امروز، محبوبیت فراوانی بین معماران، طراحان و مصرف­ کنندگان دارد. همین محبوبیت باعث شده تا چراغ­ های خطی در بازار محصولات روشنایی تنوع بسیار زیادی داشته ­باشند. به تبع این تنوع نیز، قیمت چراغ خطی بسیار متنوع بوده و نوع چیپ LED، نوع درایور، جنس بدنه، سیستم عملکرد و بسیاری عوامل دیگر، بر روی قیمت چراغ خطی تاثیر زیادی دارند. در ادامه به معرفی این عوامل پرداخته­ ایم تا به راحتی بتوانید ارزش چراغ خطی مورد نظر خود را تخمین بزنید و خرید چراغ خطی را به بهینه ­ترین شکل انجام دهید.

چرا قیمت چراغ­ های خطی با هم اختلاف دارند؟

نمونه پروژه اجرایی از چراغ خطی اکووات

 

اگر شما هم در بازار محصولات روشنایی به دنبال چراغ خطی رفته­ باشید، احتمالا متوجه اختلاف قیمت بسیار زیاد بین این محصولات شده ­اید. به طور کلی چراغ­های خطی محصولاتی سفارشی هستند و به همین دلیل، فرایندی که برای ساخت این محصولات طی می­شود در هر تولیدی متفاوت است. برخی از چراغ ­های خطی از قرار دادن یک نوار ریسه ال ای دی درون یک پروفیل آلومینیومی تهیه می­ شوند. برخی دیگر اما ساختاری کاملا متفاوت داشته و به صورت ماژولار هستند یعنی هر قطعه به صورت جداگانه قابلیت جداسازی و تعویض را دارد. هر کدام از این روش­ ها بر اساس طول عمر نهایی چراغ، کیفیت نور آن و ظرافت و زیبایی، تاثیر زیادی بر قیمت چراغ خطی دارند. در ادامه به بررسی این عوامل تاثیرگذار بر قیمت چراغ لاین پرداخته ایم.

عوامل موثر بر قیمت چراغ خطی

·         ابعاد چراغ خطی

چراغ ­های خطی معمولا در ابعاد مختلف یعنی طول، عرض و ارتفاع ­های متفاوت ساخته می­شوند. معمولا جنس بدنه این چراغ­ ها از آلومینیوم است بنابراین با مصرف آلومینیوم بیشتر، هزینه چراغ های بزرگتر، بیشتر است.

·         سیستم عملکرد چراغ خطی

همانطور که گفته­ شد، چراغ ­های خطی به حالت­های مختلفی روشن می­شوند. ساده ­ترین و ارزان ­ترین راه ساخت چراغ خطی، استفاده از ریسه ال ای دی است. اما این روش برخلاف ظاهرش روش به صرفه­ ای نیست زیرا در صورت سوختن یک قسمت از ریسه، کل ریسه باید تعویض شود. علاوه بر این، ریسه ­های ال ای دی کیفیت نور مناسبی ندارند و زمانی که با ولتاژ ثابت کار می­کنند، دچار افت نور می­شوند. راه حل دیگر استفاده از چراغ ­های خطی ماژولار است که خود به دو دسته چراغ خطی ولتاژ ثابت و چراغ خطی جریان ثابت دسته­ بندی می­شوند. در چراغ خطی جریان ثابت که می­توان گفت بهترین کیفیت را بین چراغ ­های خطی داراست، ماژول­ها بدون استفاده از مقاومت الکتریکی به یکدیگر متصل شده ­اند و معمولا برای روشنایی آن­ها از چیپ­ های باکیفیت ­تری استفاده شده ­است. در یک چراغ خطی با کیفیت، در داخل پروفیل آلومینیومی چراغ، رفلکتوری آلومینیومی قرار گرفته که هم چراغ را به اندازه کافی خنک می­کند و هم پخش نور را به صورت اصولی انجام می دهد. همه این موارد باعث شده تا چراغ خطی ماژولار جریان ثابت، بیشترین ارزش و هزینه را در بازار چراغ لاینی یا خطی داشته­ باشد. اما باید این نکته را در نظر گرفت که به واسطه طول عمر بسیار بالای این چراغ و علاوه بر آن، قابلیت تعویض جداگانه قطعات، هزینه­ های تعمیر و نگهداری چراغ خطی ماژولار جریان ثابت بسیار کمتر از سایر چراغ ­هاست. (در تصویر پایین، عکس سمت راست نمونه ای از ماژول باکیفیت استاندارد ژاگا اکووات و در سمت چپ ریسه ال ای دی را مشاهده میکنید.)

قیمت چراغ خطی به چه عواملی بستگی دارد؟

  • نحوه نصب چراغ خطی

به صورت کلی، هر حالتی که منجر به تفاوت مصرف مواد اولیه مثلا آلومینیوم در داخل چراغ شود، طبیعتا بر قیمت چراغ تاثیر خواهد گذاشت. اما معمولا تولیدکنندگان چراغ خطی، تفاوت قیمت چندانی بین انواع چراغ ­های خطی توکار، روکار و یا آویز از یک مدل چراغ خطی قائل نیستند. به عبارت دیگر بودجه ­ای که برای نصب یک مدل چراغ خطی نیاز دارید، ارتباط چندانی با نحوه نصب آن به صورت روکار، توکار و یا آویز نخواهد داشت. تنها مورد این است که در چراغ خطی آویز احتمالا باید هزینه­ ای جدا برای تهیه کابل­ های آویز پرداخت کنید.

سریع­ ترین راه تخمین قیمت چراغ خطی چیست؟

با توجه به اینکه چراغ خطی محصولی سفارشی است، تخمین قیمت آن بستگی به عوامل بسیاری دارد، اینکه شما به چه مدل و متراژی از چراغ خطی، با چه توان، چه شکل و با چه خصوصیاتی نیاز دارید، تاثیر زیادی بر قیمت آن خواهد گذاشت. بنابراین به صورت معمول، محاسبه قیمت تمام­ شده چراغ خطی مورد نظر شما ممکن است برایتان زمان­بر باشد، اما با استفاده از پنل اینترنتی «چراغ خطی خودت را بساز» می­توانید به راحتی و با چند کلیک ساده، قیمت تمام شده نور خطی خود را مشاهده نمایید. در این صفحه همه مواردی که برای سفارشی­ سازی چراغ نیاز است، نظیر طول، شکل، عرض، رنگ نور، رنگ بدنه، نحوه نصب و سایر موارد در نظر گرفته شده و بدین ترتیب نه ­تنها می­توانید قیمت چراغ خطی خود را محاسبه کنید، بلکه می ­توانید مستقیما از همان صفحه اقدام به خرید چراغ خطی کنید.

موارد بالا نکاتی در خصوص قیمت چراغ خطی و موارد مربوط به خرید این چراغ بود. برای اطلاعات و مشاوره بیشتر و یا خرید چراغ خطی، با ما در تماس باشید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SU75pfOo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه