جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کاهش زمان صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در دولت سیزدهم، موجب حذف امضاهای طلایی و جلوگیری از خرید و فروش و رانت مجوزها شد.

به گزارش فرصت امروز به نقل از ایسنا، در راستای بهبود فضا و تسهیل شرایط کسب و کار از سال گذشته موضوع کاهش زمان صدور مجوزها در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت. بر همین اساس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مدت زمان صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای را از ۸ ماه به ۳ روز کاهش داد.

به این نحو که در راستای اصل ۲۸ قانون اساسی و فراهم کردن امکان اشتغال با شرایط مساوی، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فضای رقابتی و رعایت منفعت عمومی، تمامی درخواست های مجوز تاسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد منوط به احراز شرایط متقاضیان در سه روز و به طور اتوماتیک انجام گیرد.

غلامحسین حسینی نیا ـ رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای ـ در گفت وگو با ایسنا، کاهش زمان صدور مجوزهای آموزشگاه فنی  و حرفه ای آزاد را اقدامی اثرگذار در جهت حذف امضاهای طلایی برشمرد و گفت: این اقدام موجب تسهیل ورود بخش خصوصی به آموزش های مهارتی و جلوگیری از تراکم تقاضا، خرید و فروش و رانت مجوزها شد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۳۹۹ جلوی صدور مجوزها گرفته شده و تقاضای متراکمی به وجود آورده بود به نحوی که افراد برای دریافت مجوز ناچار به خرید مجوز با ارقام نجومی شده بودند و بعضا مجوز خرید و فروش تا دو میلیارد تومان هم دیده شده بود لذا سازمان آموزش فنی و حرفه ای در گام نخست به کاهش زمان صدور مجوزها اقدام کرد و صدور مجوز تاسیس آموزشگاه را از ۸ ماه به سه روز کاهش داد که از مهمترین اقدامات این سازمان در دولت سیزدهم به شمار می رود.

حسینی نیا گفت: متقاضیان با ورود به پورتال سازمان آموزش فنی وحرفه ای و بارگذاری اطلاعات مربوط، طرح توجیهی و تعهدنامه محضری، می توانند بعد از سه روز موافقت نامه اصولی تأسیس آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای را دریافت کنند و در صورت عدم صدور، مجوز به طور خودکار صادر می شود.

از دیگر اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه ای می توان به کاهش زمان فاصله آزمون تا صدور گواهینامه مهارت از ۴۵ روز به ۷ روز کاری اشاره کرد.

سازمان آموزش فنی و حرفه ای به منظور افزایش رضایتمندی متقاضیان و سرعت بخشیدن به ورود نیروهای ماهر به بازار کار، فاصله آزمون تا صدور گواهینامه مهارت را از ۴۵ روز به ۷ روز کاهش داد و محدودیت برگزاری آزمون های ادواری برداشته شده است.

در راستای کاهش زمان صدور مجوز پروانه تاسیس آموزشگاه آزاد، ۶۱۰۹ مجوز جدید صادر و ۲۵۳۳ پروانه تاسیس طی این مدت تمدید شد.

کاهش زمان صدور مجوز پروانه تاسیس مراکز جوار و بین کارگاهی برای صنایع و بنگاه ها نیز که قبلا دو ماهه بود در دولت سیزدهم و با اهتمام سازمان آموزش فنی وحرفه ای به سه روز کاهش یافت که منجر به رشد ۲۷۷ درصدی و صدور ۱۵۱۴ پروانه جدید در این مدت شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RcScHnpH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه