جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه کف سازی ساختمان را با ملات خودتراز شونده انجام دهیم؟

ملات خود تراز شونده که به نام سیمان تراز کننده نیز شناخته می شوند، گروه خاصی از ملات ها هستند که برای اجرای عملیات کف سازی استفاده شده و هر گونه ناهمواری در سطح را اصلاح می کند.

ویژگی منحصر به فرد ملات خودتراز روان پذیری و جریان پذیری بسیار بالای این محصول است. ترکیبات بکار رفته در ملات خود تراز شبیه سایر ملات های بوده که عمدتا از ترکیب سیمان و ماسه دانه ریز تشکیل شده است.

بیشترین مصالحی که در ساخت ملات تراز کننده سطح به کار می روند عبارتند از:

افزودنی فوق روان کننده: افزودنی فوق روان کننده جریان پذیری ملات خود تسطیح را تا لحظه ی پایان اجرا و پرداخت حفظ می کنند.

افزودنی های حباب زا: با به کار گیری افزودنی حباب زا در ملات تسطیح کننده چگالی ملات کاهش یافته و ترکیب سبک تری بدست می آید.

افزودنی بهبود دهنده غلظت: این افزودنی از جداشدگی سنگدانه های به کار رفته در ملات جلوگیری به عمل می آورند.

افزودنی کنترل انقباض: این افزودنی برای کنترل انقباض و جمع شدگی ناشی از تبخیر آب درون ملات که کاهش حجم را در پی دارد، استفاده می شود.

نحوه ی اجرای ملات خود تراز شونده روی سطح بتنی چگونه است؟

 قبل از اینکه ملات ریزی را آغاز کنیم گفتن چند نکته برای اجرای صحیح ملات خود تراز شونده ضروری است:

  • سطحی که قرار است ملات روی آن اجرا شود باید سالم و عاری از هر ماده زائد که ممکن است مانع چسبندگی ملات شود باشد.
  • سطح مورد نظر باید همیشه مرطوب نگه داشته شده ولی نباید هیچ آبی روی سطح مانند گودال جمع شود.
  • سطح پس از عملآوری باید یکدست و کاملا سخت و خشک باشد.
  • در صورت مشاهده هر گونه ترک خوردگی پس از عملآوری و سخت شدن باید به کمک مصالح ترمیم بتن ترک ها را اصلاح کرد.
  • درز انبساط نیز میباید در سطح کار تعبیه شوند.
  • اختلاط مناسب و به اندازه ملات که باید تقریبا به حالت مایع و غلیظ برسد. برای این کار می توانید از میکسر بتن استفاده کنید.
  • بسته به ضخامت پوشش اعمال شده، لازم است برای انجام هر گونه پرداخت، مانند کاشی کاری، به اندازه کافی منتظر بمانید تا ملات صددرصد مقاومت خود را بدست آورد.

چگونه کف سازی ساختمان را با ملات خودتراز شونده انجام دهیم؟

ویژگی ها و کاربرد ملات تراز کننده سطح یا ملات خود تراز چیست؟

هم سطح کردن سطوح کف بتنی هدف ویژه ملات خود تراز می باشد. این ملات هم در داخل ساختمان و هم در فضای باز قابل استفاده است.

ملات تسطیح کننده یا ملات خودتراز، مزایای قابل توجهی دارد. از میان بسیاری از مزایا، موارد زیر را به عنوان مهمترین آنها انتخاب کرده ایم:

  • ظرفیت بالای چسبندگی ملات خودتراز
  • تابآوری بالا ملات خودتراز در برابر سایش و تنشهای مکانیکی
  • ملات خودتراز شونده صرفه بالای اقتصادی دارند، زیرا از لحاظ زمان مورد نیاز برای اجرا، نیروی کار مورد نیاز برای اجرا بهینه تر و به صرفه تر هستند.
  • به علت جریان پذیری و روان پذیری بالای ملات خود تراز میتوان سطوح با متراژ بالا را ملات ریزی و تسطیح کرد.
  • میانگین مدت زمانی که برای بهره برداری از سطح ملاتریزی شده مورد نیاز است 24 ساعت می باشد اما در صورت شرایط ایده آل محیط برای گیرش ملات خود تسطیح، 4 ساعت پس از عمل آوری، رفت وآمد و تردد روی سطح ممکن می شود.
  • روی سطوح با انواع گوناگونی مانند سنگ فرش، کفپوش وینیل، کفپوش لمینت و غیره میتوان از ملات تسطیح کننده استفاده کرد.
  • با عایق ترموآکوستیک و گرمایش از کف سازگار است.

8 نکته برای اجرای بهتر ملات خود تسطیح شونده که خوب است بدانید.

  1. دستورالعملهای سازنده را به طور کامل بخوانید و دنبال کنید. از هیچ مرحله ای رد نشوید یا کوتاهی نکنید. اگر هر یک از این نکات با دستورالعمل ها مغایرت داشت، به جای آن با دستورالعمل سازنده پیش بروید.
  2. بهتر است برای احتیاط مقدار بیشتر از حد نیاز محصول خریداری کنید، زیرا اختلاف چند سانتی متری ضخامت سطح ممکن است کمبود ملات را در پی داشته باشد. همچنین پیشنهاد می شود خرید خود را یک جا به انجام برسانید.
  3. تمام ابزار مورد نیاز خود را مهیا کنید چون ممکن است زمان کوتاهی برای اجرا داشته باشید.
  4. محصول خود تراز خود را همواره خشک نگه داری کنید، همچنین برای انبار محصول خود از فضای دربسته داخلی و با ارتفاع کافی از کف استفاده کنید.
  5. کار اختلاط ملات خود تراز را در دماهای بسیار پایین و یا بسیار بالا انجام ندهید.
  6. موقع اجرای ملات خود تراز به مخلوط آب اضافه نکنید. نسبت آب به کار رفته در مخلوط بسیار مهم است.
  7. ملات اضافه باقی مانده روی سطوح دیگری مانند درون سطلها و ظرف ها باید حذف شود زیرا در صورت سفت شدن ملات روی هر سطحی پاک کردن آن کار دشواری است.
  8. توجه داشته باشید بیش از مقدار لازم ملات روی سطح نریزید، اگر این اتفاق افتاد به سرعت و با احتیاط مقدار اضافه را درون ظرف بریزید.

چگونه کف سازی ساختمان را با ملات خودتراز شونده انجام دهیم؟

هنگام انتخاب و خرید ملات خود تراز کننده به چه نکاتی توجه کنیم؟

با افزایش ویژگی ها و برتری انواع ملات خود تراز کننده کف، گاهی اوقات انتخاب محصولی که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، پیچیده می شود. آیا باید به دنبال زمان خشک شدن یا مقاومت فشاری ملات باشید؟ یا نکته دیگری را در هنگام خرید ملات خود تراز باید لحاظ کرد. متأسفانه پاسخ ساده ای برای این سؤالات وجود ندارد و برای هر پروژه ای می تواند متفاوت باشد. با این حال، معیارهای رایجی وجود دارد که به شما کمک می کند آنچه را که نیاز دارید انتخاب کنید. در بازار جهانی فروش ملات خودتراز چهار معیار فنی وجود دارد که می تواند بر تصمیم شما تأثیر بگذارد. این معیارها عبارتند از:

  • ضخامت اجرای ملات خودتراز
  • جریان پذیری ملات خودتراز
  • مدت زمان بهره برداری تا خشک شدن کامل ملات خودتراز
  • مقاومت فشاری ملات خودتراز

انواع ملات خودتراز کدام است؟

حال با دانستن اینکه چگونه ملات خودتراز را انتخاب کنیم انواع ملات خود تراز را بررسی می کنیم.

انواع ملات های خودتراز عبارتند از:

  • ملات خودتراز مسلح شده با الیاف

ملات های خود تراز تقویت شده با الیاف یک ترکیب تراز کننده سطح بر پایه سیمان با استحکام بالا و انعطاف پذیر مسلح شده با الیاف و پلیمر است. پس از مخلوط شدن با آب، ملات خود تراز تقویت شده با الیاف، سطحی یکپارچه ایجاد می کند که پس از خشک شدن یک سطح مسطح را فراهم می کند.

  • ملات خود تراز پلیمری تک جزیی

ملات خود تراز پلیمری تک جزیی، محصولی پایه پلیمری و آماده مصرف جهت یک ایجاد کف بتنی تراز شده می باشد. پس از آماده سازی سطح زیرکار ملات پلیمری خودتراز را با آب مخلوط و با استفاده از ماله بر روی سطح و به ضخامت مورد نظر پخش کنید.

  • ملات خود تراز پلیمری دو جزیی

ملات خود تراز پلیمری دو جزیی با داشتن مقاومت فشاری مناسب و چسبندگی به سطح بتن می تواند برای زیر سازی انواع کف پوش ها مورد استفاده قرار گیرد. این نوع از ملات خود تراز شونده یک محصول دو جزیی بوده که بر پایه سیمان و رزین های پلیمری تولید می گردد.

شرکت مقاوم سازی افزیر در راستای تامین نیازهای کشور، با داشتن کارشناسان فنی با تجربه اقدام به تولید و ارائه انواع ملات خود تراز و ملات ترمیم بتن نموده است.

جهت اطلاع از قیمت خرید و اجرای ملات خود تراز کف، کارفرمایان، پیمانکاران و مجریان محترم می توانند به وب سایت شرکت مقاوم سازی افزیر به آدرس www.afzir.com مراجعه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aV8vyonZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه