سه شنبه, ۵ مهر(۷) ۱۴۰۱ / Tue, 27 Sep(9) 2022 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از خبرگزاری مهر، رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه اروپا گستره تحقیق شان درباره کسب و کار واحد تبلیغات دیجیتال گوگل را وسیع تر کرده است. در همین راستا آنها تحقیق ناظر رقابت پرتغال درباره همین موضوع را نیز برعهده گرفته اند.

البته اتحادیه اروپا تحقیق خود را در ژوئن سال گذشته میلادی آغاز کرد، اما «اداره رقابت پرتغال»(AdC) در ماه می ۲۰۲۲ پس از ثبت شکایتی، تحقیق خود را آغاز کرد.

تحقیق اتحادیه اروپا درباره کسب و کار واحد تبلیغات دیجیتال گوگل

AdC اعلام کرد سازمان رقابت اتحادیه اروپا در ۲۷ جولای و با توجه به گستره و تاثیر موضوع مورد بررسی، تحقیق درباره گوگل را برعهده گرفته است.

به گفته ناظر رقابت پرتغال تحقیق مذکور روی بازار ناشران سرورهای تبلیغاتی و همچنین بازار پلتفرم های بخش عرضه آگهی متمرکز بوده است. این حوزه ها به ناشران اجازه می دهد فضای مخصوص آگهی در وب سایت هایشان را مدیریت کنند و از طریق حراجی یا توافق با آگهی دهندگان، آن را بفروشند.

این سازمان دربیانیه ای نوشت: نشانه هایی حاکی از آن وجود دارد که گوگل از اطلاعاتی استفاده کرده که رقبایش در حراجی های آنلاین آگهی ها به آنها دسترسی نداشته اند و به ترتیب نتیجه فرایند را به نفع خود تغییر داده است. همچنین احتمال دارد این شرکت علاوه بر رفتارهای محدود کننده هنگام مذاکره با ناشران، توسعه فناوری های حراج رقابتی آگهی را نیز محدود کرده است.

در سال ۲۰۲۰ درآمد گوگل از بخش تبلیغات آنلاین به ۱۴۷ میلیارد دلار رسید که بیش از هر شرکت دیگری درجهان بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lPFLOgDw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه