شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اصطلاحات مهم و مرسوم در چاپ لیبل

چاپ لیبل افست یا دیجیتال؟ متالایز بهتر است یا گلاسه؟ تامپو به چه معناست؟ اگر سری به دنیای چاپ زده باشید قطعا با بسیاری اصطلاحات ناآشنا روبرو شده اید که کار را برایتان سخت کرده است. در این مقاله ما پراستفاده ­ترین اصطلاحات این حوزه را برایتان شرح داده­ ایم.

چاپ افست

افست یکی از پرکاربرد­ترین و بهترین مدل های چاپ در بازار است. دلیل آن هم چاپ بر روی کاغذ با کیفیت عالی در تیراژ پایین می­باشد.

ممکن است مواردی باشند که از لحاظ اقتصادی بودن در تیراژ پایین نسبت به افست دست برتری داشته باشند. اما اگر بحث کیفیت را هسته اصلی موضوع قرار دهیم، چاپی بهتر از افست نیست. این چاپ به دلیل اینکه فرورفتگی یا برآمدگی خاصی ندارد، چاپ مسطح نیز نامیده می­شود.

چاپ هلیوگراور

هلیوگراور از نظر چاپ بسیار شبیه به افست است اما از لحاظ اقتصادی برای این چاپ باید بودجه بیشتری در نظر بگیرید.

از این چاپ برای رول بر روی BOPP در تیراژ بالا استفاده می­شود. آنها را حتی می­توان در تیراژ میلیونی چاپ کرد. در بسته­ بندی محصولات کارخانه ­ای بیشتر از چاپ هلیوگراور استفاده می ­شود.

چاپ برچسب فلکسو

فلکسو نوعی چاپ برجسته است. در این مدل از چاپ، کلیشه لاستیکی مستقیما با لفاف مورد نظر در ارتباط می ­باشد و به دلیل انعطاف ­پذیری اش نام فلکسو برای آن انتخاب شده ­است.

از مزیت های این نوع چاپ باید به سرعت زیاد و چاپ بر روی بستر­های مختلف اشاره کرد.

این چاپ بر روی نایلون و متالایز حتی در تیراژ بالا قابل انجام است. در صورت چاپ لیبل با تیراژ بالا نیز شما هزینه زیادی را در این مدل از چاپ متحمل نخواهید شد.

چاپ سیلک اسکرین

این چاپ برای بسته ­بندی نیست. از سیلک اسکرین بیشتر برای تبلیغات چاپ­ های تفکیکی استفاده می­شود. با این حال این یکی از پرکاربرد­ترین روش­ های بازار است. نوع مرکب و جوهری که برای این چاپ در نظر گرفته شده به ما این امکان را می ­دهد که آن را بر روی سطوح مختلفی به اجرا در آوریم. این محدوده به قدری وسیع است که اگر به دور و بر خود نگاهی بیاندازید می­بینید که تمامی وسایل قابلیت چاپ سیلک اسکرین را دارا هستند.  

چاپ برچسب متالایز

اصطلاحات مهم و مرسوم در چاپ لیبل

چاپ لیبل متالایز یکی از انواع چاپ لیبل است که برای محصولات خاص بسیار استفاده می­ شود. نکته مهم درمورد برچسب متالایز زیبایی خاص و آیینه آن است که در درخشش نور بسیار جذاب خواهد بود.

رنگ­ هایی که در این نوع چاپ استفاده می­ شود هرکدام جلوه خاصی به محصول شما می ­بخشند. آنها همچنین مقاومت بسیار زیادی دارند و به همین راحتی از بین نمی­ روند. در کل چاپ برچسب در این روش برای محصولاتی خوب است که باید بسته ­بندی خاص داشته باشند و همچنین بسته ­بندی آنها به راحتی مورد در معرض آسیب قرار نگیرد.

چاپ تامپو

این سبک از چاپ در گروه­ چاپ­ های گود قرار می­گیرد. این روش بر روی اشکال خاصی با فرم­ های متفاوت می­تواند اجرا شود. شما تامپو را می ­توانید بر روی سطح صاف، منحنی، گرد، محدب و حتی کره به اجرا در آورید. این روش بسیار شبیه به مهر­های لاستیکی است با این تفاوت که حروف در آن برجستگی مهر­های لاستیکی را ندارد.

چاپ ایچینگ

چاپ ایچینگ یا چاپ فلزی برای ساخت لیبل کاربردی نیست اما برای چاپ لوگو برند بر روی سطوح مختلف کاربرد دارد.

در این روش با استفاده از اسید بر روی فلز خوردگی­ های ایجاد می­شود که در حقیقت همان چاپ ما است. به کمک این روش حتی می­توان نوشته را به راحتی حک کرد. مواردی که از طریق روش ایچینگ به چاپ می­ رسند عمری بسیار طولانی دارند و به راحتی از بین نمی ­روند.

اصطلاحات مهم و مرسوم در چاپ لیبل

چاپ برچسب گلاسه

لیبل گلاسه یک گزینه عالی برای محصولاتی است که قصد دادن اطلاعات زیادی به مشتری را دارند. برای مثال در محصولات مواد غذایی این لیبل بسیار مورد استفاده قرار می­ گیرد. آنها جلوه زیبایی دارند و معمولا هم به شکل رول قابل تهیه هستند. مقاومت برچسب گلاسه بستگی به نوع چاپ شما و پوششی خواهد داشت که قرار است بر روی محصول نهایی قرار بگیرد.

سخن آخر

در این مقاله اصطلاحات مربوط به چاپ لیبل را بررسی کردیم. البته بعضی از آنها تنها مختص به چاپ بود اما ما آنها را ذکر کردیم تا اگر در این حوزه نام آن به گوش شما رسید تفاوتش را بدانید.

برای چاپ لیبل و امور تبلیغاتی دیگر کافیست سری به وبسایت آی چاپ مجموعه چاپ رفاه بزنید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/H4Wv1Y8P
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه