جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

صومعه دانیلوف قدیمی ترین صومعه در مسکو است. این صومعه در زمان اولین شاهزاده دانیل مسکو، کوچکترین پسر الکساندر نوسکی در قرن سیزدهم تأسیس شد. شاهزاده ساخت صومعه را در محل کلیسای چوبی سنت دانیل استایلیتس آغاز کرد، این صومعه چندین بار مکان خود را تغییر داد. در اصل، صومعه دانیلوف مدت زیادی دوام نیاورد، فقط حدود پنجاه سال پابرجا ماند. پسر دانیل الکساندرویچ ایوان کالیتا همه راهبان را در سال 1330 به کرملین، صومعه اسپاسکی تحت حفاظت دیوارهای کرملین منتقل کرد.

تاریخچه صومعه دانیلوف در روسیه

 

تاریخچه صومعه دانیلوف در روسیه

صومعه دانیلوف به عنوان قدیمی ترین صومعه در مسکو در نظر گرفته می شود، در سال 1282 صومعه دانیلوف توسط دانیل الکساندرویچ، پسر الکساندر نوسکی تاسیس شد. قدمت دیوارهای صومعه دانیلوف به قرن 16 تا 18 باز می گردد. بیشترین بخش صومعه اصلی در اوایل قرن هفدهم در دوران دردسر سوزانده شد.

پس از انقلاب روسیه در سال 1917، بلشویک ها صومعه دانیلوف را به زندان تبدیل کردند. سلول های سابق راهبان به سلول های زندان تبدیل شد.  بسیاری از فضای داخلی با ارزش این صومعه ویران شد، گورستانی که شامل بسیاری از شخصیت های برجسته تاریخ روسیه به قبرستان Novodevichy منتقل شد.  در سال 1983 این صومعه برای دفاتر اداری به کلیسای ارتدکس روسیه بازگردانده شد، کار بر روی مرمت این مجموعه پنج سال به طول انجامید و سرانجام در سال 1988 و درست در زمان گرامیداشت 1000 سال مسیحیت در روسیه به پایان رسید.

مراسم در صومعه ی دانیلوف

صومعه ی دانیلوف روسیه گنجایش 3 هزار نفر را دارد، همه ی ساختمان های این صومعه پس از آسیب جدی در دوران شوروی بازسازی شدند. در ماه مه 1983، صومعه دانیلوف به کلیسای ارتدکس روسیه تحویل داده شد، در حال حاضر محل اقامت شورای مقدس است. در سال 1989 صومعه ظاهر فعلی خود را به دست آورد. مقر کلیسای ارتدکس روسیه در پشت دیوارهای سفید قلعه قرار دارد، در روزهای مقدس این مکان عبادت کننده ها شمع روشن می کنند و آب مقدس را در کوزه ها در نمازخانه کوچک داخل دروازه ها می جوشند.

اقامت افراد مشهور در صومعه دانیلوف روسیه

از جمله افرادی که در طول تاریخ در صومعه دانیلوف زندگی می کردند، محقق مشهور یونانی نیکفوروس تئوتوکیس بود که در سال 1792 از سمت اسقف در جنوب روسیه راهی این صومعه شد. او تا زمان مرگش در سال 1800 در اینجا زندگی کرد. در سال 1805، یک صندوق برای زنان مسن در صومعه دانیلوف تأسیس شد. در سال 1812، صومعه دانیلوف توسط ارتش فرانسه غارت شد. با این حال، انبار و خزانه داری صومعه کمی قبل از اشغال مسکو توسط فرانسوی ها به ولوگدا و Trinity-Sergius Lavra تحویل داده شد.

در نیمه دوم قرن نوزدهم، قبرستان صومعه دانیلوف آخرین محل دفن بسیاری از نویسندگان، هنرمندان و دانشمندان مانند نیکولای گوگول، نیکولای یازیکوف، واسیلی پروف، نیکولای روبینشتاین، ولادیمیر سولوویف و بسیاری دیگر شد. با این حال بقایای بیشتر آن ها در سالهای شوروی به قبرستان نوودویچی منتقل شد. پس از انقلاب اکتبر صومعه دانیلوف محل اقامت ارشماندریت هایی بود.

معماری صومعه دانیلوف

هنگامی که صومعه تأسیس شد، بوریس گودونوف شخصاً سنگ بنای کلیسای جامع آن را که در سال 1593 به تصویر مقدس بانوی ما دون تقدیم شد کرد. صومعه دانیلوف از نظر معماری و ترکیب بندی یک سازه پیچیده است و از چند قسمت تشکیل شده است. در قسمت مرکزی صومعه کلیسای شفاعت با راهرو شمالی دانیال نبی قرار دارد.

کلیسای فوقانی در سال 1729 به شکل باروک مسکو بر روی آن ساخته شد، در سال 1752 کلیسای طبقه بندی شده دانیال استایلیت بر روی طاقچه غربی و ایوان کلیسای پایین ساخته شد.  یک انتشارات اختصاص داده شده به ادبیات ارتدکس مسیحی، در قلمرو صومعه دانیلوف فعالیت می کند و از علاقه خاصی برخوردار است.  هنگام بازدید از صومعه دانیلوف، نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که این صومعه نه تنها یک بنای معماری و تاریخی است، بلکه یک صومعه فعال و یک مرکز معنوی برجسته مسکو در طول تقریباً تمام تاریخ خود بوده و بوده است.

گورستان صومعه دانیلوف

در سال 1771 فرمانی مبنی بر ممنوعیت دفن مردگان در شهرهای روسیه صادر شد. پس از آن، در طی یک قرن، در قلمرو صومعه دانیلوف، مانند سایر صومعه های نزدیک مسکو، گورستان وسیعی تشکیل شد که در آن قبرهای خانواده های بازرگان قرار دارد.

به گفته محققان این بنا بزرگترین ارزش فرهنگی و تاریخی توسط منطقه با قبرهای اسلاووفیل ها نشان داده شده است، جایی که الکسی خومیکوف، یوری سامارین، دیمیتری والوف، الکساندر کوشلف، یوری ونلین، ولادیمیر چرکاسکی، و همچنین نویسنده نیکلای گوگول و شاعرنیکولای یازیکوف در آن به خاک سپرده شدند. هنرمند واسیلی پروف، نوازنده نیکولای روبینشتاین، نیکوکار سرگئی ترتیاکوف و دیگر چهره های مشهور نیز در این صومعه به خاک سپرده شدند. پس از بسته شدن صومعه در سال 1929، گورستان ویران شد و برخی از قبرها به قبرستان نوودویچی منتقل شدند. برای نگهداری بقایای کشف شده در جریان مرمت، کلیسای کوچکی ساخته شد.

کلیسای کوچک در صومعه

بخش دیگری از صومعه دانیلوف نیز یک کلیسای کوچک است که در اواخر قرن بیستم به عنوان یک بنای یادبود ساخته شد. در دهه 1930 این صومعه تعطیل شد و به بازداشتگاهی برای والدین فرزندانی تبدیل شد که به دلایل سیاسی مورد آزار و اذیت یا قربانی قرار گرفتند.

آنها پس از اعدام والدینشان به اینجا آورده شدند و در اتاق های قدیمی صومعه قرار گرفتند. به دلیل شرایط وحشتناک زندگی، تعداد زیادی از کودکان بر اثر بیماری و گرسنگی جان خود را از دست دادند. محل دفن آنها در نزدیکی دیوار صومعه پیدا شد، جایی که بعداً یک کلیسای کوچک برای بزرگداشت کودکان بیگناه متوفی ساخته شد.

کلیسای پدران مقدس

کلیسای پدران مقدس در سال 1730 در صومعه ی دانیلوف ساخته شد، در میان ساختمان های این مجموعه این کلیسا به قرن هفدهم باز می گردد. در سال 1806 دو کلیسای بالای صومعه وقف شد، در ردیف سوم از کلیسای جامع از قرن هجدهم کلیسای سنت Daniila Stolpnika، که حامی و است قرار دارد.

کلیسای کوچک مدرن

این کلیسا به افتخار جشن سالگرد 1000 ساله ی مسیحیت از غسل تعمید روس یادبود و عبادتگاه ها، توسط معمار یو G. Alonova ساخته شد. ساختمان های مدرن کاملا با ترکیب معماری از ساختمان های رهبانی مخلوط شده است. برای اطلاع از قیمت ارزانترین تور روسیه، رزرو هتل در روسیه به سامانه ی رزرواسیون تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین هتل ها و تورهای گردشگری مانند تور تفلیس را به صورت آنلاین تهیه کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از علاوه بر نرخ بلیط داخلی، از قیمت پروازهای مختلف خارجی مانند بلیط گرجستان و پرواز تفلیس و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور گرجستان را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما خارجی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yn6fqLD6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه