جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع دیزل ژنراتور

1 سال پیش ( 1401/8/7 )
 

دیزل ژنراتورها که اغلب به آنها DG گفته می شود، در مکان هایی استفاده می شود که برق از نیروگاه اصلی در دسترس نیست یا به عنوان نیروی برق اضطراری استفاده می شود. دیزل ژنراتور از ترکیب موتور دیزل و ژنراتور ساخته شده است. بنابراین مردم به این مجموعه DG می گویند.

داخل دیزل ژنراتور یک موتور دیزلی است. که با سوزاندن گازوئیل یعنی با سوزاندن انرژی را تامین می کند.. بنابراین با این آلترناتور وصل شده است که از طریق آلترناتور به ما برق می دهد. بنابراین یک دیزل ژنراتور اینگونه کار می کند. این دستگاه معمولاً در مناطقی که نیاز به برق اضطراری است، مانند بیمارستان های بزرگ، کارهای معدنی، کارخانه های صنعتی و غیره استفاده می شود.

انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور قابل حمل

این دیزل ژنراتور برای راه اندازی یک دستگاه کوچک استفاده می شود. بنابراین گاز یا گازوئیل به عنوان سوخت استفاده می شود. این یک ابزار خوب و مقرون به صرفه برای یک عرضه موقت است.

دیزل ژنراتور اینورتر

دیزل ژنراتور اینورتر از دینام برای تولید برق استفاده می کند. که به موتور دیزل متصل است. از طریق این برق در 3 فاز به دست می آید. منبع دریافتی دیزل ژنراتور از این طریق به صورت AC است سپس به DC تبدیل می شود. در مرحله آخر و دوباره با منبع AC از منبع DC استفاده می شود.

مولد آماده به کار

این دیزل ژنراتور را همه اطرافیان ما باید دیده باشند. اندازه آن بزرگ است و بیشتر در حالت آماده به کار دیده می شود. این ژنراتور فقط در مواقع اضطراری کار می کند.

مزایا و معایب دیزل ژنراتور

اگر ژنراتوری می خواهید که نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد، دیزل ژنراتورها گزینه ایده آلی هستند. برخلاف ژنراتورهای گازی که از کاربراتور استفاده می کنند، که ممکن است خراب شود، دیزل ژنراتور کاربراتور ندارد و در عوض جریان الکتریکی را با فشرده سازی ایجاد می کند. دیزل ژنراتورها عمر طولانی تری دارند و سوخت کمتری مصرف می کنند که باعث می شود مصرف سوخت آنها بیشتر شود.

معایب دیزل ژنراتورها عبارتند از:

  • سرمایه گذاری اولیه بالاتر
  • مدل های قدیمی تر دیزل ژنراتور می توانند صداهای بلند ایجاد کنند
  • خرید دیزل ژنراتور گران تر است

 

ژنراتور گاز در مقابل دیزل ژنراتور

انتخاب سرمایه گذاری در ژنراتور گازی یا دیزل ژنراتور بستگی به برنامه های مورد نظر شما دارد. هر دو نوع قابل اعتماد هستند، تنها مقدار کمی گازهای گلخانه ای تولید می کنند و از منابع سوختی استفاده می کنند که به راحتی در دسترس هستند. در نظر بگیرید که ژنراتورهای شما چگونه استفاده خواهند شد و چگونه هر نوع می تواند نیازهای شما را برطرف کند.

اگر برای یک کار کوچک مانند تامین برق یک سایت ساختمانی به ژنراتور نیاز دارید، ممکن است یک ژنراتور گازی را انتخاب کنید. برای کارهای سنگین تر، ممکن است نیاز به سرمایه گذاری در یک ژنراتور دیزلی داشته باشید که می تواند برای مدت زمان طولانی کار کند.

مزایای دیزل ژنراتور

هزینه دیزل ژنراتور

در مقایسه با سایر منابع سوخت، دیزل ژنراتورها بسیار ارزان تر هستند و می توانند مقدار قابل توجهی در هزینه شما صرفه جویی کنند. آنها معمولا قیمت خرید پایین تری دارند و از آنجایی که قطعات کمتری برای تعویض منظم دارند - مانند شمع ها - به تعمیر و نگهداری کمتری نیز نیاز دارند. همچنین دیزل ژنراتورها نسبت به سایر انواع ژنراتورها هزینه تعویض قطعه پایین تری دارند. اگرچه همه انواع نیاز به تعمیر و نگهداری ژنراتور دارند، منابع تغذیه دیزلی معمولاً به مقدار کمتری نیاز دارند.

راندمان سوخت دیزل ژنراتور

سیستم های دیزل ژنراتور نسبت به ژنراتورهای بنزینی کارآمدتر سوخت هستند زیرا موتورهای دیزلی بازده حرارتی بالاتری دارند. دیزل ژنراتورها می توانند ساعات کار بیشتری را با همان ظرفیت نسبت به گزینه های دیگر ارائه دهند. یکی از بهترین دیزل ژنراتورها در دنیا، دیزل ژنراتور Volvo Penta است.

این بدان معناست که می توانید در هزینه های سوخت صرفه جویی کنید و در عین حال از یک منبع تغذیه بدون وقفه قابل اعتماد و آماده به کار شبانه روزی اطمینان حاصل کنید. به علاوه، دیزل ژنراتورها را می توان با گازوئیل قرمز رنگ که به راحتی به دست می آید و مقرون به صرفه است، نیرو می گیرد. دیزل ژنراتورها قابل اعتماد و بادوام هستند. به شرطی که به درستی نگهداری شوند، ماندگاری بیشتری نسبت به ژنراتورهای جایگزین دارند.

قطعات دیزل ژنراتور و عملکرد آنها

مخزن دیزل

به نام خود شناخته می شود و برای ذخیره سازی گازوئیل استفاده می شود. آنها معمولا از 500 لیتر تا 1000 لیتر متغیر هستند. ظرفیت مخزن دیزل نیز به مدت زمان پشتیبان دیزل ژنراتور بستگی دارد.

جداکننده آب سوخت

بیشتر اوقات دیزل ژنراتور در فضای باز نگه داشته می شود و در فصل بارندگی امکان جاری شدن آب به مخزن آن وجود دارد. به همین دلیل از این جداکننده آب سوختی برای جداسازی آب استفاده می شود.

فیلتر سوخت/فیلتر روغن

گازوئیل اغلب حاوی ذرات کوچک زباله برای جلوگیری است. از فیلتر سوخت / فیلتر روغن استفاده می شود.

محرک

با کمک محرک دیزل ژنراتور، ما اطلاعاتی در مورد میزان بارگیری دیزل ژنراتور به دست می آوریم. این باعث صرفه جویی در هزینه های اضافی سوخت دیزل ژنراتور می شود. از بسیاری جهات باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و همچنین هزینه می شود.

موتور دیزل ژنراتور

وظیفه موتور دیزل ژنراتور تامین نیروی مکانیکی دینام است. به همین دلیل ما به طور متناوب برق تولید می کنیم. این موتور دارای قسمت چرخشی است که دینام را می چرخاند.

فیلتر و پمپ روغن روان کننده

  • روغن های روان کننده برای محافظت از دیزل ژنراتور در برابر سایش و پارگی استفاده می شود. با فرض جمع شدن زباله در این روغن، این روان کننده روغن را فیلتر می کند تا آن را خارج کند.
  • تنها وظیفه پمپ روغن روان کننده اولیه پمپاژ روغن روان کننده به تمام قطعات متحرک دستگاه است.

اجزاء خنک کننده دیزل ژنراتور

  • مخزن خنک کننده

هنگامی که دیزل ژنراتور روشن می شود، روغن روان کننده به دلیل حرکت در آن داغ می شود. برای خنک نگه داشتن این روغن از آب مقطر یا خنک کننده استفاده می شود که از این مخزن برای ذخیره سازی استفاده می شود.

  • رادیاتور و فن

اگر دیزل ژنراتور برای مدت طولانی کار کند، آب مقطر نیز داغ می شود که باید خنک شود. برای این کار باید از رادیاتور و فن کمک گرفت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SO1OwioN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه