شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تجهیزات استخر

1 سال پیش ( 1401/8/8 )
 

در رابطه با تجهیزات استخر چه می دانید؟ آیا می دانید از چه تجهیزات و ابزارهایی برای استخر استفاده می شود؟ در فروشگاه پمپ خوب ما را همراهی کنید تا مطالبی را در این رابطه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

حتما تا کنون شاهد آبگیرهایی بوده اید که آب در آنها جریان ندارد و به صورت راکد و بدون حرکت در آبگیر وجود داردراکد بودن آب باعث فاسد شدن آن می شود و آلودگی هایی را در آب به وجود می آوردبه عنوان مثالشکل گیری لجن در آب راکد از متداول ترین مشکلاتی است که به علت راکد بودن آب به وجود می آید.

آب استخر نیز در چنین شرایطی دچار مشکل می شود و برای نگهداری صحیح از آب استخر و یا استفاده مناسب از آن باید از تجهیزات استخر استفاده کرد زیرا این تجهیزات شرایط ایده آل را محیا می کنند و به ما کمک می نمایند تا در بهترین حالت ممکن از آب و استخر استفاده کنیم؛ به عبارت دیگر همه استخرها برای اینکه شرایط مناسبی پیدا کنند باید از تجهیزات استخر مورد نیاز برخوردار باشند؛ در غیر این صورت مشکلاتی در استفاده از استخر مانندآلوده شدن آب به وجود می آید که استفاده از آن را دچار مشکل می کند.

انواع تجهیزات استخر

تجهیزات استخر که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند و مشکلاتی از قبیل فوق را برطرف می کنند، انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها ویژگی های مخصوص به خود را داراست و در جهت هدف مشخصی به کار برده می شود؛ برخی از انواع تجهیزات استخر که مورد استفاده قرار می گیرند از قبیل زیر هستند که آنها را به همراه کاربردشان شرح خواهیم داد:

فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی تصفیه آب استخر یکی از مهم ترین تجهیزات استخری است که به منظور تصفیه آب استخر مورد استفاده قرار می گیرد و سازندگان استخر باید حتما برای استخرهایی که طراحی می کنند، فیلتر شنی نیز تعبیه کنند تا افراد به راحتی امکان تصفیه آب استخر را داشته باشند و به این شکل در مصرف آب استخر صرفه جویی به عمل آید و از طرف دیگر با استفاده از استخر بیماری های مختلف و مشکلاتی برای افراد ایجاد نشود.

در خصوص نحوه کارکرد فیلتر شنی استخر باید گفت که این فیلتر ذرات کوچکی که در آب استخر وجود دارند را از آب جدا می کند و به این شکل عمل تصفیه آب را انجام می دهد.

به عنوان مثالذراتی همچون رسوبات، شن، ماسه، هیدروکربن و فلزات درون آب از جمله ذراتی هستند که به واسطه فیلتر شنی از آب جدا می شوند و شرایط خوبی به این شکل ایجاد می گردد؛ با این وجود زمانی که از یک استخر که مجهز به فیلتر شنی است، استفاده می کنید، جای هیچ گونه نگرانی در خصوص آلودگی آب برای شما وجود نخواهد داشت.

تجهیزات استخر

پمپ تصفیه استخر

یکی از مهم ترین تجهیزات استخر پمپ تصفیه استخر است که به کار بردن آن در انواع استخرهایی که در آنها شنا می شود و برای آب تنی از آنها استفاده می شود، بسیار مهم و حائز اهمیت است اما در صورتی که استخر به منظور شنا و اب تنی مورد استفاده قرار نگیرد، به کار بردن پمپ تصفیه آب در آن لزومی نخواهد داشت.

پمپ تصفیه استخر به این شکل عمل می کند که باعث به جریان درآمدن آب استخر می شود و آب استخر را از حالت راکد خارج می کند که این موضوع به خودی خود باعث جلوگیری از لجن بستن آب استخر می شود؛ از طرف دیگر با جریان افتادن آب استخر در داخل آن آب به فیلترهای تصفیه کننده استخر وارد می شود و تمامی الودگی های آب از آن جدا می شود و تصفیه آب انجام می گردد؛ زمانی که آلودگی ها از آب جدا شوند و تصفیه آب استخر انجام گردد، مجددا آب تصفیه شده و تمیز به استخر باز می گردد و اشخاص می توانند بدون بروز مشکل در آب استخر به آب تنی بپردازند و لحظات خود را بگذرانند.

کلر زن استخر

دستگاه کلر زن استخر را می توان به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات استخر نام برد که در تصفیه آب استخر و پاکسازی آن تاثیر بسیار زیادی به عهده دارددستگاه کلر زن قدر است تا میزان کلر موجود در آب را بررسی کند و در مواقع مورد نیاز به آب مقدار کلر مورد نیاز را وارد کند؛ با تنظیم بودن کلر موجود در آب استخر و استفاده از دستگاه کلر زنی می توان آب استخر را ضد عفونی کرد و از رشد باکتری ها و میکروب ها در آب جلوگیری به عمل آورد که با این وجود برای مدت زمان طولانی می توان از آب استخر استفاده کرد و در مصرف آب برای استخر صرفه جویی به عمل آورد.

دستگاه کلر زن استخر در خصوص انجام این عملیات، کلر مورد نیاز آب را در مواقع لازم به صورت آرام آرام در آب وارد می کند و آن را در بخش های مختلف آب پخش می کند تا تمامی قسمت های آب استخر ضد عفونی و پاکسازی شوند؛ لازم به ذکر است که کلر زن استخر دارای انواع مختلفی است و برخی از مهم ترین انواع آن عبارتند از:

کلرزن شناور آب

ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین نوع کلرزن برای استخر را میتوان کلرزن شناور آب استخر در نظر گرفت؛ این نوع دستگاه کلرزن به صورت شناور در آب استخر قرار داده می شود و مواد ضد عفونی کننده آب را به صورت مداوم به آب استخر وارد می کند و حتی زمانی که پمپ روشن نباشد هم این دستگاه به انتقال کلر در آب می پردازدنکته ای در خصوص استفاده از این نوع کلرزن وجود دارد که آن هم خارج کردن کلرزن شناور از آب در مواقعی است که قصد دارید در آب به شنا کردن بپردازید.

کلرزن خطی آب

کلرزن خطی استخر نوع دیگری از کلرزن ها است که به صورت خطی کلر را به آب ورودی استخر وارد می کند و به کمک آن می توان مقداری در حدود الی اینچ قرص کلر را به آب استخر وارد کردکلرزن خطی به صورت آفلاین نیز می تواند عملیات کلرزنی به آب استخر را انجام دهد و منبع آن بر اساس نحوه ساخت استخر ممکن است که در انتهای استخر قرار بگیرد و یا در وسط خطوط انتقال آب به استخر قرار گرفته باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VeJ5haFK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه