پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

اروین شرودینگر

اگر به کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن علاقمند هستید توصیه می کنیم حتماً سری به وبسایت هایی مانند فرچون، فوربز، دانشگاه کسب و کار، بیزینس اینسایدر و هاروارد بیزینس ریویو بزنید و اطلاعات خودتان را در موضوعات کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه گذاری و توسعه فردی بالا ببرید. این در حالی است که ما در دنیا دانشمندان، اندیشمندان و بزرگان زیادی داریم که همه‌ی آن ها دستی بر حوزه توسعه‌ی فردی و موفقیت دارند که یکی از باسابقه ترین و شناخته شده ترین آن ها اروین شرودینگر که قصد داریم در این مقاله به معرفی این شخصیت بپردازیم.

معرفی کامل اروین شرودینگر از نوجوانی تا ریاست دانشگاه

معرفی کوتاه از اروین الکساندر شرودینگر

اروین رودولف یوزف آلکساندر شرودینگر، فیزیکدان مشهور در ۱۲ اوت ۱۸۸۷ در اتریش و در خانواده‌ی بازرگان موفق، چشم به جهان گشود و وی تنها پسر خانواده بود. پدر او رودولف شرودینگر (گیاه شناس)، مسیحی کاتولیک و صاحب کارخانه‌ی مشمع سازی بوده و پدربزرگ وی، استاد شیمی بوده است. مادر او گئورگینه امیلا برندا (دختر الکساندرا باوئر) اتریشی_انگلیسی و مسیحی لوتری بود. شرودینگر تا وقتی ۱۰ ساله شد در خانه و به کمک معلم خصوصی به تحصیل پرداخت. اروین الکساندر شرودینگر با صحبت کردن به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی در خانه رشد کرد و با اینکه متولد شده در یک خانواده‌ی مسیحی بود، برای عموم مردم مشخص نبود که او از چه زیرشاخه ای از دین مسیحیت بوده و رفته رفته بعد از گذشت سال ها مشخص شد که او خداناباور (آتئیست) بوده و خداوند را آفریننده جهان نمی دانست. با این حال به ادیان شرقی همچون بودیسم، هندوئیسم، چینیسم و همه خدایی اسپینوزا علاقه داشت و از نماد های مذهبی این ادیان در نوشته هایش استفاده می کرد. وی معتقد بود که با تلاش های علمی خود، بالاخره به سر منشأ هستی پی خواهد برد.

در نوجوانی اروین چه گذشت

اروین شرودینگر در نوجوانی به تئوری رنگ و فلسفه علاقه داشت و در زندگی خود از آثار آرتور شوپنهاور تأثیر گرفت. او در جوانی معمولاً با معلم سابقش فرانتس اکستر کار می کرد و مهندسی برق را دنبال کرد. شرودینگر در سال های اول زندگی حرفه ای خود با ایده های کوانتومی در آثار ماکس پلانک، آلبرت اینشتین، نیلز بور و آرنولد زومرفلد آشنا شد که می توان جرقه پیشرفت در کارهایش را همین دانشمندان دانست.

اروین شرودینگر در سال 1906 وارد دانشگاه وین شد و تصمیم گرفت علم ریاضی و فیزیک را دنبال کند که در این راه افرادی همچون ویرتینگر و مرتنز ایشان را یاری کردند و در نهایت در سال 1910 موفق به کسب دکترا شد. با آغاز جنگ جهانی او راهی جنگ شد و در سال های 1914 تا 1918 به عنوان افسر جنگ در توپخانه قلعه اتریشی بود و بعد از پایان جنگ به وین بازگشت. در سال 1920 توسط دستیار مکس وین، فیزیکدان آلمانی به دانشگاه ینا در آلمان دعوت شد و در آنجا با دختری به نام آن مری برتال، که دختر یک شیمیدان بود آشنا شد و ازدواج کرد.

معرفی کامل اروین شرودینگر از نوجوانی تا ریاست دانشگاه

آغاز موفقیت اورین الکساندر شرودینگر

این دانشمند مدارج موفقیت را که همه‌ی شما عزیزان می توانید با یک برنامه ریزی درست به آن دست یابید؛ طی کرده که با یک ایده و پروژه همراه بوده است. در واقع شرودینگر در سال ۱۹۲۰ با انتشار مقاله ای، نظریه‌ی مکانیک کوانتومی را به مفیدترین شکل ممکن به فیزیکدانان ارائه کرد. او در سال ۱۹۲۷ به همراه آلبرت انیشتین به دانشگاه برلین پیوست و در سال ۱۹۴۴ کتاب زندگی چیست یا حیات خود را منتشر کرد که این کتاب، کتابی علمی است که بر پایهی سخنرانی های فیزیک پیشه اروین الکساندر شرودینگر تهیه شده است.

اروین شرودینگر در سال های ۱۹۲۵ تا ۱۹۲۶ به طور شگفت انگیزی به محاسبه‌ی معادله موج دست یافت که این محاسبه را با علم ریاضیاتی پایه گذاری کرد و بدین سبب علم مکانیک موجی کوانتوم شکل گرفت. او اساسی ترین معادله‌ی نسبیتی در مکانیک کوانتومی را برای توصیف حالت ذره به نام معادله شرودینگر ثبت کرد که در واقع نظریه‌ی موجی شرودینگر با تأثیر بسیار در تمام انواع موقعیت ها به کار برده می شود.

او با استفاده از اصل عدم قطعیت، توانست به موفقیت دیگری دست یابد که همان مدل جدید اوربیتال اتمی است. او در نظریه‌ی خود بیان کرد، همان طور که برای پیدا کردن یک جسم در فضا به سه عدد ( طول، عرض و ارتفاع) نیاز داریم، برای مشخص کردن اوربیتال یک اتم هم به ۳ عدد کوانتومی نیاز داریم. در واقع اروین شرودینگر با مطرح کردن یه تابع موج و حل انتگرال سه گانه، نظریه کوانتومی خود را شرح داد. اما این نظریه، همانند دیگر نظریه ها فاقد ضعف نبوده و البته شرودینگر از آن ها بی اطلاع نبود. از جمله ضعف های درجه اول آن از بین بردن ذرات بود. ارائه‌ی شرح فیزیکی در مورد خاصیت و ماهیت مواد بسیار دشوار بود. کار شرودینگر از طریق دیگران اصلاح شد و در زمان کوتاهی تفسیر احتمالی نظریه کوانتومی که بر اساس ایده های هایزنبرگ و بورن بود به شکل بهتری ارائه شد.

ریاست دانشگاه گراتس در اتریش

اروین شرودینگر در سال ۱۹۳۵ با آلبرت انیشتین، آزمایش گربه شرودینگر را مطرح کردند. این گربه در واقع جزئی از آزمایش ذهنی شرودینگر، برای شرح مشکلی بود که ثابت کند بر خلاف تمام عوامل، اتم ها توانایی وجود در دو حالت واپاشی و ناواپاشی را دارند. در واقع شرودینگر در یک جعبه گربه ای همراه با شیشه ای حاوی سم کشنده قرار داد که سرپوش این شیشه حاوی یک اتم پرتوزا بود که اگر این اتم را ضعیف می کرد ذرات آزاد شده شیشه‌ی کوچک دارو را باز می کرد و باعث مرگ گربه می شد. این سیستم کوانتومی، گربه را در وضعیت مبهمی قرار می داد و بنا به دو شکل واپاشیده و ناواپاشیده به این اشاره دارد که گربه‌ی مورد نظر نه مرده و نه زنده است. اروین شرودینگر در سال ۱۹۳۶ رئیس دانشگاه گراتس در اتریش شد و یکسال بعد در سال ۱۹۳۷ مدال ماکس پلانک را از آن خود کرد. وی با ورود نازی ها در سال ۱۹۶۱ به علت مخالفتش با نازی ها اتریش را ترک کرد. اروین رودولف یوزف آلکساندر شرودینگر در ۴ ژانویه ۱۹۶۱ در ۷۳ سالگی در اثر مبتلا شده به بیماری سل درگذشت.

معرفی کامل اروین شرودینگر از نوجوانی تا ریاست دانشگاه

جمع بندی

دانشگاه کسب و کار رسانه ای تخصصی در حوزه کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می دهد و در این مقاله نیز سعی کرده است تا شما عزیزان را با زندگی پرفراز و نشیب یک دانشمند بزرگ آشنا کند و در واقع این قصد را داشته است تا این موضوع را به علاقه مندان به اکتشافات القا کند که با تمام سختی ها نیز می توان به موفقیت ها بزرگ دست یافت. حال اگر ایده‌ی خاصی برای کارآفرینی، توسعه‌ی فردی، اکتشافات و... می خواهید توصیه می کنیم به سایت دانشگاه کسب و کار به آدرس http://businessuni.net مراجعه نمایید. 

Businessuni.net کارآفرینی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yLx0LxRJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
هلن راد :
8 ماه پیش
خیلی جالب بود اصلا فکر نمیکردم شرودینگر چنین زندگی ای در گذشته داشته
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه