شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

برای کسانی که از دردهای شبانه و صبحگاهی کمر و مفاصل رنج می برند، یک تشک جدید می تواند راه حل ایده آلی باشد. یک تشک ارتوپدی یا طبی به صورتی طراحی شده که می تواند از پشت و مفاصل آسیب دیده پشتیبانی کرده و از علاوه بر کاهش درد، به بهبود سریع تر آنها کمک کند.

با این حال، به نظر می رسد که امروز هر تشک موجود در بازار کالای خواب به عنوان "ارتوپدی" تبلیغ می شود. بنابراین تشک ارتوپدی چیست؟ ما در این مقاله به این سؤال پاسخ خواهیم داد و به شما کمک می کنیم تا درک کنید که آیا باید از این تشک ها برای تخت خواب اتاق خود خرید کنید یا خیر.

تشک ارتوپدی چیست و برای افرادی که کمر درد دارند چه کاربردی دارد؟

تشک ارتوپدی چیست؟

تشک ارتوپدی (Orthopedic Mattress) یا تشک طبی نوعی تشک است که از مفاصل پشتیبانی می کند. تشک های ارتوپدی معمولاً برای افرادی که با درد می خوابند توصیه می شود، مانند افرادی که در نواحی کمر، لگن و گردن خود دچار آسیب دیدگی شده اند، افرادی که با به عرصه سالمندان گذاشته اند و یا ورزشکاران که فعالیت های سنگین دارند. این تشک ها با صاف و تراز نگه داشتن ستون فقرات و پوشش نقاط فشار بدن هنگام خواب، مزایای طبی بودن را به اجرا می گذارند.

اصطلاح "تشک ارتوپدی" در دهه 1950 ابداع شد، پس از مطالعات در مورد چگونگی کار مفاصل و استخوان ها نشان می دهد که تشک های مخصوص طراحی شده می توانند از درد کمر صبح جلوگیری کنند.

اولین تشک های ارتوپدی موجود در بازار ، در واقع به دنبال اصول ارتوپدی طراحی شده بودند تا برای مشکلات کمر درمانی باشند. با این حال، بعد از اینکه تولید کنندگان تشک متوجه شدند که این تشک ها به خوبی فروش می روند، شروع به تولید انبوه برای مصرف کنندگان خانگی کردند. از این گذشته ، هیچ مقررات و استانداردهای دولتی وجود ندارد تا ثابت کند که یک تشک بهتر از سایرین است.

همچنین هیچ مقرراتی یا استانداردی برای تولید کنندگان تشک تخت خواب وجود ندارد و آنها می توانند برای توصیف محصولات خود از هر اصطلاحی استفاده کنند. در اصل ، اصطلاح "تشک ارتوپدی" به عنوان یک اصطلاح بازاریابی استفاده می شود.

جوانب و ویژگی های اصلی تشک های ارتوپدی:

  • آنها پشتیبانی عالی و تراز ستون فقرات را ارائه می دهند
  • آنها به شما خواب راحتی می دهند
  • آنها فشار بدن را کاهش می دهند، بنابراین شما در نقاط فشار دردی حس نمی کنید

چند نکته منفی تشک های ارتوپدی:

  • تشخیص یک تشک ارتوپدی در بازار دشوار است
  • آنها ممکن است گران تر باشند

تشک ارتوپدی چیست و برای افرادی که کمر درد دارند چه کاربردی دارد؟

چگونه یک تشک ارتوپدی پیدا کنیم

بسیاری از صنایع فروش کالای خواب ادعا می کنند که تشک های تخت خواب آنها "ارتوپدی" هستند؛ اما ممکن است در واقع مزایایی را که انتظار دارید ارائه ندهند. برای یافتن یک تشک ارتوپدی واقعی، باید مطمئن شوید که تسکین دهنده فشار باشد و از تراز مناسب ستون فقرات پشتیبانی کند.

تسکین درد و توزیع فشار

هنگام دراز کشیدن روی یک سطح سخت، قسمت های بدن در تماس با سطح در اصل با وزن بدن خم می شوند. این می تواند باعث ناراحتی قابل توجهی و حتی آسیب بافتی شود. برای جلوگیری از درد در نقاط فشار، سطح تشک نیاز به توزیع این فشار با در بر گرفتن نقاط برجسته بدن و فرم گرفتن با شکل بدن دارد.

اگر یک تشک خیلی محکم یا خیلی نرم باشد، شما راحتی تسکین دهنده فشار را که به دنبال آن هستید، نمی گیرید. این بدان معنی است که تشک های فنری فوق العاده سفت و یا تشک های مموری فوم کامل با نرمی زیاد ممکن است در دسته تشک ارتوپدی قرار نگیرند.

تشک های ترکیبی (تختخوابی که در بالای سیستم پشتیبانی فنری یک لایه مموری فوم، لاتکس یا مواد دیگر قرار دارد) اغلب یک نقطه شیرین و ایده آل را ایجاد می کنند و تعادل پشتیبانی و راحتی مورد نیاز شما را فراهم می کنند.

هم ترازی ستون فقرات

عامل مهمی دیگر که در خرید تشک طبی باید به دنبال آن باشید تراز ستون فقرات است. شبیه به تشک هایی که تسکین فشار خوبی را ارائه می دهند، تشک هایی که از تراز خوب ستون فقرات پشتیبانی می کنند نیز خیلی محکم یا خیلی نرم نخواهند بود.

تشک ارتوپدی ایده آل به سمت سر و پای تشک نرمتر خواهد شد و در وسط محکم تر است. این ساختار به پشتیبانی از منحنی طبیعی ستون فقرات کمک می کند. اگر تراز مناسب ستون فقرات نداشته باشید، فشار زیادی بر روی عضلات، تاندون ها و حتی استخوان های ستون فقرات ایجاد می کند و منجر به درد و آسیب می شود.

همانطور که گفتیم، از تشک که در یک مقیاس استحکام تشک قرار دارد، خودداری کنید. اگر سطح خیلی نرم باشد، تشک با منحنی های طبیعی ستون فقرات مطابقت دارد اما به هیچ وجه از فشار بدن پشتیبانی نمی کند. بنابراین، یک تشک ارتوپدی به درستی طراحی شده نیاز دارد تا به تعادل کامل نرمی و پشتیبانی کافی برسد.

البته تفاوت های فردی در میزان پشتیبانی لازم وجود دارد. برای هر شخص مهم است که تشک های ارتوپدی را به طور جداگانه امتحان کند و نه اینکه فقط نسخه پزشک را برای یک تشک خاص بپذیرید.

در نتیجه با پیدا کردن یک تشک ارتوپدی استاندارد می توانید علاوه بر خلاص شدن از درد های مزمن کمر هنگام خواب، به ترمیم نقاط آسیب دیده بدن کمک کنید. برای خرید بهترین نمونه های طبی کالای خواب از جمله تشک ارتوپدی، می توانید از فروشگاه ژرمن کالا استفاده کنید. تشک های این فروشگاه ترکیب لایه های پشتیبانی و راحتی را در حالت استاندارد دارد و می تواند بستر ایده آلی برای خواب شبانه شما باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qdIGRwC7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه