جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شاید تصور اینکه یک هفته یا اصلا یک روز بدون برق زندگی کنیم، برایمان دشوار باشد. از مهم ترین انرژی های مورد نیاز بشر، برق است که همگی از اهمیت آن اطلاعاتی در دست داریم. در سراسر جهان جنگی بر سر مدیریت مصرف برق وجود دارد که شرکت های توزیع برق می خواهند با آگاه سازی مردم مصرف برق را کاهش دهند. در ایران نیز برای مدیریت مصرف این انرژی الگوهای خاصی برای مصرف کنندگان تعریف شده است تا مشترکین کم مصرف تشویق شوند. در این مطلب با چگونگی تخفیف بخشودگی قبض برق و مناسب ترین روش پرداخت قبض برق آشنا خواهید شد.

پرداخت قبض برق

اهمیت مدیریت مصرف برق

اگر اهل خبر باشید حتما شنیده اید که دولت طرح های مختلفی را برای تشویق مشترکان تصویب کرده است. اگر به این قضیه موشکافانه نگاه کنیم کاملا معلوم است که دولت به دنبال درآمدزایی نیست و سعی دارد مدیریت مصرف برق خانگی را که بیش از 35 درصد برق کشور را شامل می شود در نظر دارد.

با توجه به آماری که در دسترس است بسیاری از مشترکین در مرز پرمصرفی قرار دارند و اگر کمی در مصرف برق صرفه جویی داشته باشند به جمع مشترکین کم مصرف اضافه می شوند. به همین دلیل برای این افراد طرح تشویقی در نظر گرفته شده است که اگر مصرف خود را پایین بیاورند در پرداخت قبض برق تخفیف خواهند گرفت.

در تاپ می توانید علاوه بر پرداخت قبض، سایر قبوض مانند قبض تلفن ثابت را نیز پرداخت کنید.

پیش بینی مصرف و اخذ تخفیف

در این میان شرکت های توزیع برق سازوکاری راه اندازی کرده اند که هر مشترک بتواند میزان مصرف برق خود را در طرح پلکانی مشخص کند. اگر شما از خانوارهایی باشید که میزان مصرف برق خود را که از قبل پیش بینی کرده اید و آن را رعایت کنید از طرف وزارت نیرو 5 درصد تخفیف برای شما در نظر گرفته می شود.

در این صورت در پرداخت قبض برق شما مبلغ کمتری را خواهید داشت و علاوه بر اینکه شما در مدیریت مصرف برق شرکت داشته اید بلکه مبلغ کمتری نیز برای مصرف این انرژی گرانبها پرداخت خواهید کرد.

تخفیف 100 درصدی

شاید برایتان جالب باشد که طرحی نیز برای رایگان شدن مصرف این انرژی در برخی از استان ها تعریف شده است. به طور کلی مشترکین را می توان به 3 دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف طبقه بندی کرد. مشترکانی که در ماه های عادی سال کمتر از 80 کیلووات ساعت مصرف دارند، در دسته کم مصرف قرار می گیرند و تخفیف 100 درصدی به آنها داده می شود.

توجه داشته باشید که افرادی که در دسته خوش مصرف هستند همیشه شامل تخفیف می شوند. با توجه به نتایج تحقیقات اگر در ماه های گرم سال هر کاربر تنها 15 دقیقه کمتر از کولر گازی در ساعات 12 الی 16 ظهر استفاده کنند، هیچوقت مشکل قطع برق نخواهیم داشت.

تخفیف 100 درصدی قبض برق

ساعات پیک مصرف

اگر شما بر سر ساعات پیک مصرف با یک فرد در یک استان دیگر بحث می کنید، یقینا با تفاوت هایی روبرو می شوید و هر دو طرف با یقین سخن خواهند گفت. دلیل این اختلاف آن است که ساعات اوج مصرف هم به فصل و هم به منطقه بستگی دارد.

به طور کلی می توان ساعات پیک مصرف را در نیمه اول سال ساعات 19 تا 23 دانست. در نیمه دوم سال این ساعات از 18 تا 22 گزارش شده است. در گرمای شدید فصل تابستان ساعات پیک مصرف برق 12 تا 17 نیز می باشد و به همین دلیل باید در این ساعات از وسایل برقی پرمصرف کمتر استفاده نمود. در پرداخت قبض برق بهتر است به میزان مصرف خودتان توجه کنید تا در این مسیر تصمیم درستی بگیرید.

راهکارهای صرفه جویی برق در فصل سرما

گاهی برخی از افراد به دلیل مشغله زیاد و عدم اطلاع از راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق لفراط می کنند. خوشبختانه این روزها فرهنگ استفاده از لوازم برقی در ساعات پیک مصرف در جامعه جای خود را یافته است و امیدواریم در سال های آتی همه مردم این راهکارها را به کار بگیرند. در ادامه به چند روش برای کم کردن مصرف برق در فصل سرما اشاره می کنیم.

خاموش کردن لامپ های اضافی

در شش ماهه دوم سال که شب های درازی داریم، نیاز داریم که لامپ ها مدت زیادی روشن باشند. در این فصل ها بهتر است به توصیه لامپ اضافه خاموش توجه ویژه ای داشته باشیم. بدون شک خاموش کردن لامپ ها و چراغ های اضافی نقش به سزایی در کاهش مبلغ پرداخت قبض برق خواهد داشت.

از برق کشیدن وسایل برقی که استفاده نمی شوند

برخی از لوازم برقی هنگامی که استفاده نمی شوند نیز برق مصرف می کنند و به همین دلیل به آنها ومپایر گفته می شود. تلفن بیسیم، کنسول بازی، تلویزیون، کامپیوتر رومیزی و ... از جمله خون آشام های برقی هستند که باید هنگامی که مورد استفاده قرار نمی گیرند از برق کشیده شوند.

استفاده از چراغ های سنسور دار

در راه پله ها و دیگر مکان هایی که می توان از چراغ های سنسوردار بهره برد، حتما آنها را به کار بگیرید. شاید هزینه بالای آنها برایتان جلب توجه کند، اما در دراز مدت از جهات بسیاری به ویژه میزان مصرف برق تاثیر خود را نشان خواهند داد.

لامپ LED

در میان انواع لامپ ها نوع LED میزان کمتری برق مصرف می کند. هنگام خرید لامپ در بازار تحقیق کنید و چراغ هایی را که مصرف برق پایینی دارند انتخاب نمایید.

از دیگر روش ها می توان به نصب دیمر، شستشوی لباس با آب سرد، کمتر باز کردن درب یخچال و ... اشاره کرد. در ادامه بهترین روش برای پرداخت قبض برق را خدمتتان معرفی می کنیم.

تاپ سوپراپلیکیشنی همه جانبه

تاپ سوپراپلیکیشنی همه جانبه

شاید شما هم از نرم افزارهای مختلفی برای پرداخت قبوض استفاده می کنید. بهتر است برای پرداخت قبض برق یا قبوض دیگر از یک مرجع معتبر و مطمئن به صورت دائمی استفاده کنید تا همیشه سروقت آنها را پرداخت نمایید. تاپ که قدرت خود را از بانک پارسیان گرفته در ارائه خدمات مختلف خوش درخشیده و می تواند جایگزین بسیاری از اپلیکیشن ها در گوشی شما باشد. برای پرداخت قبض­های برق، استعلام خلافی، رزرو تور و ... می توانید از این برنامه تاپ استفاده کنید.

جمع بندی

در دنیای امروز در سراسر دنیا به صرفه جویی انرژی برق تاکید می شود. مدیریت مصرف برق برای دولت ها بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل برای مشترکین کم مصرف تخفیف در نظر می گیرند. در این مطلب در مورد پیک مصرف، راهکارهای کم کردن مصرف برق و انواع تخفیف ها سخن کفتیم. برای پرداخت قبض برق و دیگر قبوض می توانید از سوپراپلیکیشن تاپ بهره مند شوید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Wu4UsGtL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه