شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه در درجه اول شهری از نظر اداری و مرکز مهم تجاری، صنعتی و فرهنگی قرار دارد که باعث داشتن تولید محصولات غذایی، شراب و آهن و فولاد می شود همچنین ماشین آلات مزارع و منسوجات و سیمان نیز از این شهر برای صادرات و داخل کشور استفاده می شود.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم پایتخت ترکیه آنکارا

آنکارا مردمی اجتماعی و مهمان نواز دارد و اگر از آنها در شهر کمک بخواهید با مهربانی پاسخ شما را می دهند و به شما کمک می کنند. از مهمترین فرهنگ های ترکیه فرهنگ چانه زنی است که در هنگام خرید از آن استفاده می کنند. با گشت و گذار در آنکارا بناهای تاریخی و قدیمی بسیاری وجود دارد که با گشت و گذار در این شهر می توانید آنها را ببینید و از دیدن اماکن زیبای تاریخی لذت ببرید. با خرید تور استانبول می توانید به این شهر بروید و از این شهر تاریخی دیدن کنید.

چرا استانبول پایتخت ترکیه نیست؟

چرا استانبول پایتخت ترکیه نیست؟

سوالی که برای هر کسی ممکن است پیش بیاید این است که چرا استانبول پایتخت ترکیه نیست؟ استانبول به عنوان پایتخت ترکیه و شهری که همه نوع آثار باستانی از گذشته تا به امروز در آن وجود دارد و جمعیتش از هر شهر دیگری در ترکیه بیشتر است.

تاریخچه استانبول

استانبول بدلیل موقعیت جغرافیایی ویژه ای که دارد در موقعیتی استراتژیک قرار گرفته است که به طوری که تمام پادشاهان و کسانی که با یکدیگر رقیب بودند تصرف این شهر را نشانه ای از قدرت خود می دانستند. استانبول شهری تسخیرناپذیر بود که در طول تاریخ بزرگتر شد و در حال حاضر حدود 39 منطقه و هزاران محله دارد و جمعیت آن از 15 میلیون نفر بیشتر شده است و از پرجمعیت ترین شهرهای ترکیه است.

استانبول از کلانشهرهای گران قیمت ترکیه است و زندگی در آن به درآمد بالایی نیاز دارد. با خرید تور 7 شب و 8 روز استانبول می توانید به این شهر پر از جاذبه بروید و از استراحت در این شهر تاریخی لذت ببرید.

آنکارا پایتخت ترکیه است.

شهر آنکارا که نام تاریخی و عربی آن آنقره است امروزه به عنوان پایتخت ترکیه درنظر گرفته شده است و از سال 1923 به عنوان پایتخت رسمی ترکیه شناخته شده است. استانبول بیشتر به عنوان پایتخت فرهنگی، هنری و گردشگری ترکیه شناخته شده است و آنکارا پایتخت سیاسی و دولتی ترکیه محسوب می شود.

هزینه زندگی در آنکارا و ترکیه چه تفاوت هایی دارد؟

آنکارا به عنوان پایتخت سیاسی و استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری دو شهر مهم کشور ترکیه هستند که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته اند. هزینه زندگی در آنکارا به نسبت هزینه زندگی در استانبول کمتر است و اگر قصد مهاجرت یا سفر به استانبول یا آنکارا را دارید، بهتر است با توجه به هزینه ای که می خواهید برای سفرتان بپردازید به این نکته دقت کنید.

آنکارا زمانی که در ابتدا به پایتخت تعیین شد بسیار کوچک و محقر بود اما با توسعه یافتن آن به شهری توسعه یافته و سرسبز تبدیل شد و ظاهری مدرن به خود گرفت. آنکارا علاوه بر اهمیت سیاسی از مراکز مهم تجاری و صنعتی نیز است که در مرکز شبکه جاده ای و ریلی قرار دارد.

هزینه زندگی در استانبول و آنکارا

چرا استانبول پایتخت گردشگری ترکیه نامیده می شود؟

استانبول شهری ساحلی است که موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی فوق العاده دارد که طبیعت بسیار زیبایی دارد و باعث شده است تا هرساله میلیون ها توریست از سراسر دنیا برای دیدن آن به ترکیه سفر کنند. شهر استانبول حدود 6 قرن پایتخت ترکیه بوده است و از آن زمان تاکنون بناها، کاخ ها و آثار تاریخی بسیاری به یادگار مانده که گردشگران برای دیدن آن به این شهر زیبا سفر می کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EN1CKPTz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه