چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

هیوندای، برند خودروسازی کره جنوبی، یکی از محبوب ترین خودروسازان در سراسر جهان است. این شرکت ابتدا در سال 1947 به عنوان یک شرکت ساختمانی تأسیس شد و بعداً در سال 1967 بخش خودروسازی آن تأسیس شد. تا به امروز، این برند به دلیل پیاده سازی وسایل نقلیه عملکرد محور با ویژگی های ایمنی پیشرفته شناخته شده است. تاریخچه هیوندای اتفاقات جالبی را در بر می گیرد که علاقه مندان به خودرو باید از آن ها بدانند.

بیایید این رویدادهای جالب را با جزئیات بیشتر تشریح کنیم.

تاریخچه هیوندای

نمای کلی شرکت هیوندای موتور

کلمه هیوندای ترکیبی از دو کلمه کره ای "هیون" به معنای "مدرن" و "دای" به معنای "نسل" است. ترکیب هر دو کلمه منجر به "هیوندای" به معنای "نسل مدرن" شد.

این معنا؛ بخشی از ارزش های برند هیوندای می شود و از این رو وسایل نقلیه مجهز به ویژگی های مدرن را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهد. عناصر اصلی خط تولید هیوندای عبارتند از استایل زیبا، کیفیت بالاتر، فناوری پیشرفته و تعادل قیمت، ویژگی و کیفیت قطعات هیوندای. در این وبسایت لوازم یدکی هیوندای اصلی در ایران را خریداری کنید. 

این باعث می شود هیوندای یک برند محبوب در سراسر جهان باشد. در واقع، طبق گزارش سالانه بازار خودروهای دست دوم در سال 2021، هیوندای در بین برندهای محبوب قرار دارد.

جدول زمانی تاریخچه هیوندای

پاراگراف های زیر تاریخچه برند هیوندای و نوآوری های آن را در طول سال ها توضیح خواهند داد.

هیوندای یک شرکت کره جنوبی است که در سال 1947 توسط چانگ جو یونگ راه اندازی شد. در سال 1967، هیوندای خود را به عنوان یک شرکت خودروسازی تغییر نام داد. در حال حاضر گروه هیوندای موتور به همراه کیا و جنسیس مالک هیوندای هستند. دفتر مرکزی آنها در سئول، کره جنوبی واقع شده است.

کارخانه مونتاژ اولسان و راه اندازی هیوندای - دهه 1960 تا 1970

تحت نظارت رئیس و موسس هیوندای - چونگ جو یونگ - این برند در سال 1967 شروع به تولید خودرو کرد. اولین وسیله نقلیه هیوندای کورتینا بود که با همکاری شرکت فورد موتور مونتاژ شد. این خودرو موفقیت بزرگی بود و به سرعت بازار خودرو را تحت سلطه خود در آورد. به دنبال موفقیت این سری مدل، این برند سری مدل دیگری به نام پونی را تأسیس کرد که در نمایشگاه موتور تورین 1974 رونمایی شد.

هیوندای این خودرو را به عنوان «the car for the people» به بازار عرضه کرد که واقعاً همینطور بود. این یک خودروی کوپه جمع و جور با سیستم پیشرانه RWD و سایر ویژگی های ضروری بود که همه آن ها با قیمتی مقرون به صرفه بودند. این خودرو سال ها به عنوان پرچمدار هیوندای بود.

کارخانه مونتاژ اولسان عنصر مخفی این موفقیت اولیه بود. کارخانه تولید در سال 1967 تکمیل شد که هیوندای را قادر ساخت تا خودروها را با سرعت بیشتری مونتاژ کند. این یک واقعیت هیجان انگیز در مورد هیوندای است که کارخانه مونتاژ اولسان آن هنوز یکی از بزرگترین تاسیسات مونتاژ خودرو با ظرفیت تولید سالانه 1.6 میلیون دستگاه محسوب می شود.

تاریخچه هیوندای

عرضه هیوندای در بازار بین المللی - دهه 1980

پس از عرضه دو سری مدل های موفق، هیوندای آماده ورود به بازار بین المللی بود. اولین توسعه بین المللی هیوندای در بریتانیای کبیر در سال 1982 بود. هیوندای شروع به صادرات مدل سری "پونی" خود به بریتانیا کرد و این اولین خودروی کره جنوبی بود که در منطقه فروخته شد.

پس از بریتانیا، هیوندای نیز با موفقیت به کانادا و ایالات متحده گسترش یافت. هیوندای با فروش 168000 دستگاه پونی اکسل در سال اول خود در بازار خودروی ایالات متحده تاریخ ساز شد. در این مدت، هیوندای کار روی مدل های دیگر از جمله هیوندای سوناتا را آغاز کرد. این برند به ایران نیز گسترش یافت.

آزمایشات هیوندای - دهه 1990

دهه 1990، هیوندای به برخی از نقاط عطف مهم دست یافت و فناوری جدید را آزمایش کرد. در همان دوران، هیوندای به رکورد تولید 4 میلیون دستگاه دست یافت. سال 1991، این برند با موفقیت اولین موتور چهار سیلندر احتراق داخلی خود را که در سال 1992 هیوندای اسکوپ معرفی شد، تولید کرد. در کنار این، این برند سیستم انتقال خود را نیز تولید می کند.

این دوره زمان یک انقلاب تکنولوژیک در مشخصات شرکت هیوندای در نظر گرفته می شود. این برند در کنار موتورهای احتراقی پیشرفته، خودروهای الکتریکی و هیبریدی را نیز تجربه کرد.

اولین خودروی الکتریکی هیوندای خودروی برقی سوناتا بود که در سال 1991 تولید شد. در کنار آن، سری مدل های هیبریدی به نام FGV-1 نیز توسط این برند در نمایشگاه خودروی سئول در سال 1995 رونمایی شد. مدل های الکتریکی و هیبریدی، سری های مدل های معمولی مانند Tiburin، Dynasty و Accent نیز در این دهه عرضه شدند.

در این زمان هیوندای مصمم به رقابت با برندهای جهانی در بازار بین المللی بود. یک مرکز تحقیق و توسعه در آلمان برای پاسخگویی به آخرین نوآوری های فناوری در این صنعت تاسیس شد. چشم انداز تبدیل شدن به یک برند بین المللی نیز توسط رئیس جدید شرکت هیوندای موتور مونگ کو چونگ که در سال 1999 منصوب شد، انجام شد.

هیوندای جدید هزاره جدید – 2000S

هیوندای آماده بود تا تصویر خود را به عنوان یک برند در کلاس جهانی در هزاره جدید خلق کند. تحولات قابل توجهی در طراحی، کیفیت و ویژگی های خودروهای هیوندای ایجاد شد. در واقع، هیوندای همچنین در سال 2001 یک مرکز طراحی اروپایی را برای بهبودهای بیشتر تأسیس کرد.

برخی از محبوب ترین سری های مدل این دهه شامل سانتافه است. این اولین شاسی بلند این برند بود و با استقبال خوب کاربران مواجه شد. به دنبال آن مدل های دیگری از جمله توسان، هیوندای i30 و نسخه الکتریکی هیبریدی سوناتا عرضه شد.

در سال 2007، هیوندای موتور ساخت چک نیز فعال شد. در خط مونتاژ این کارخانه از 500 ربات پیشرفته استفاده شد که قادر به تولید 1500 خودرو در روز بود.

تحرک آینده هیوندای - دهه 2010

از سال 2010، هیوندای رویکردی پایدار را اتخاذ کرده و روی تولید خودروهایی با ردپای کربن کاهش یافته کار کرده است. این ماموریت در اوایل دهه 2010 با عرضه هیوندای i10 آغاز شد. این خودرو توسط جریان الکتریکی ذخیره شده در باتری های لیتیوم یونی تغذیه می شد که شارژ کامل آن 6 ساعت طول کشید.

هیوندای با رونمایی از خودروی پیل سوختی هیدروژنی خود ix35، نقطه عطف دیگری از این ماموریت را بایگانی می کند. این وسیله نقلیه به دلیل برد طولانی، کاهش زمان پر کردن مجدد و سازگاری با محیط زیست مورد استقبال قرار گرفت. در سال 2016، هیوندای سری مدل های IONIQ را عرضه کرد که در نوع خود بی نظیر بود.

این خودرو سه پیشرانه الکتریکی مختلف به نام های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی ارائه می دهد. به دنبال این سری مدل های موفق، مدل تمام الکتریکی دیگری به نام Kona electric عرضه شد.

در این مدت هیوندای با رونمایی از تیم اتومبیلرانی خود در مسابقات حرفه ای نیز حضور پیدا کرد.

چشم انداز هیوندای

چشم انداز هیوندای - دهه 2020

برای آینده نزدیک، هیوندای در حال کار بر روی چندین روش حمل و نقل سازگار با محیط زیست است. این برند همچنین با شرکت های پیشرو در بخش انرژی برای تولید خودروهای پیشرفته تری با سلول سوخت هیدروژنی همکاری کرده است. طبق چشم انداز خود، این شرکت در حال کار بر روی افزایش تولید خودروی پیل سوختی خود به 700000 دستگاه تا سال 2030 است. مفهوم ماشین پیاده روی هیوندای نیز در سال 2021 ظاهر شد. این خودرویی با پاهای رباتیک است که می تواند راه برود، بالا برود و از زمین عبور کند.

مالکیت و تجارت

گروه موتور هیوندای عمدتاً از سه برند هیوندای، کیا و بخش لوکس آن جنسیس تشکیل شده است. Ioniq، یک شرکت تابعه موتور الکتریکی نیز متعلق به گروه هیوندای است.

پس آیا این بدان معناست که کیا و هیوندای یک شرکت هستند؟ نه واقعا. اگرچه هر دو این برندها بخشی از یک گروه هستند، اما یکسان نیستند.

مانند هیوندای، کیا نیز در دهه 1940 تاسیس شد. پس از بحران مالی در آسیا، کیا در سال 1997 اعلام ورشکستگی کرد. پس از بحث های مختلف، هیوندای تصمیم به خرید کیا گرفت. با این حال، این ادغام منجر به اشباع کیا در گروه موتور هیوندای نشد. در عوض، کیا به یک شرکت مستقل تحت گروه هیوندای تبدیل شد.

هیوندای و کیا هر دو مدلهای تجاری مستقل و فلسفه مصرف دارند. همه چیز - از لوگوها، خدمات و محصولات آنها جداگانه است. اگر به مدل های آن ها نگاهی بیندازید، تفاوت آشکاری را بین سبک های آن ها مشاهده خواهید کرد. 

جمع بندی

صنعت خودرو راه طولانی را پیموده است و هیوندای هم همینطور. هیوندای در دهه 1940 به عنوان یک شرکت مهندسی شروع به کار کرد که به صنعتی کردن کره جنوبی اختصاص داشت. در آن زمان، شاید خود بنیانگذاران شرکت از رشد این شرکت بی اطلاع بودند. از یک استارت آپ که امیدوار است به توسعه کشور جنگ زده کمک کند، به آن کمک کند تا بر ویرانی های جنگ جهانی دوم غلبه کند تا خودروسازانی که جهان امروز می شناسد.

امروزه هیوندای یکی از بزرگترین خودروسازان در جهان است. گروه موتور هیوندای صاحب برخی از بزرگ ترین نام ها در بازار کره جنوبی، از جمله شرکت بزرگ کیا است. تاریخچه هیوندای و جایگاهی که برای خود در صنعت ایجاد کرده است واقعاً شگفت انگیز است.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1TZIa6cR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه