جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

ساخت تیزر تبلیغاتی راز رشد کسب و کار

همه ما نیاز به دیده شدن داریم. شاید نتوانیم روز یا ساعتِ دقیقش را پیشبینی کنیم اما مسیر و نحوه شناخته شدن، از آن دست فاکتور هایی است که تماماً تحتِ کنترل ماست.

ما، هم می توانیم کاملا بی اهمیت از کنارِ مسئله برندینگ گذر کنیم، هم می توانیم با خلقِ شگفتی های بصری از جمله ساخت تیزر تبلیغاتی، تمامِ آنچه که برای اثرگذاری نیاز داریم را، در اختیار بگیریم.

حالا به نظرتان کسب و کار های موفق در ایران و خارج از کشور، کدام یک از این مسیر ها را دنبال کرده اند؟ اولی یا دومی؟

ساخت تیزر تبلیغاتی و یک شهرتِ سالم

با توجه به محبوبیتِ روز افزونِ شبکه های اجتماعی خصوصا اینستاگرامِ افسانه ای، فرایندِ برند سازی و تولیدیِ محتوایِ ویدیویی چندان زمان بر و پر خرج نیست.
شاید 15 سال قبل تلویزیون تنها مجرایِ خیره کننده برای معرفی یک کسب و کار بود، اما حالا بارِ این دیده شدن رویِ دوشِ سوشال مدیا تقسیم شده است و همین هم باعثِ قدرت گرفتنِ ساخت کلیپ تبلیغاتی شده است. اما نباید صرفِ در دسترس بودنِ این شبکه ها، تصور کرد که هر ویدیو مارکتینگی عاملِ دیده شدن و تاثیرگذاری بر افزایشِ فروش می شود. چرا؟

چون رگِ خوابِ ساخت تیزر را در دست ندارید

ذهنِ ما ثانیه به ثانیه در حالِ تحلیلِ ویدیو های مختلف است و همین هم باعث می شود هر یک از ما تبدیل به یک منقدِ سینمایی حرفه ای بشویم.

فیلم ها به علتِ جذابیتِ گرافیکی، موزیکال بودن، سناریو داشتن و ... از سرگرم کننده ترین بستر ها به منظور تاثیرگذاری بر مخاطب است. پس با در نظر گرفتنِ سخت پسندیِ بیننده امروزی و همچنین رقابتی بودنِ بازارِ فعلی، باید حسابی در ایده پردازی برای ساخت تیزر تبلیغاتی تمرکز و خلاقیت به خرج داد. دیده شدنِ حرفه ای از این راه، یکی از سالم ترین و ماندگار ترین شیوه های برند سازی و افزایش فروش است.

از کجا بفهمیم بیزینسمان به ساخت تیزر تبلیغاتی نیاز دارد؟

ساخت تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزر، ارثِ پدریِ هیچکسی نیست که بخواهد مالکیتِ حقوقی اش را به نامِ خودش ثبت کند. نمی شود یک نفر ادعا کند چون شغلِ من حیاتی تر است پس در نتیجه من بیشتر روی برند سازی از راهِ ساخت تیزر نیاز دارم!

اصلا این را شبی صد بار با خودتان تکرار کنید که: شغلِ من در هر جایگاهِ اجتماعی که باشد، نیاز دارد تا از وضعیتِ موجود به وضعیتِ مطلوب برسد. حالا فرقی نمی کند که من فروشنده بلبرینگِ ماشین های سنگین باشم، یا یک روانپزشک.

البته شاید از نظرِ کسانی که با فوت و فن های این کار آشنایی ندارند، سناریو نویسی برای ساخت کلیپ تبلیغاتی، سخت ترین کارِ جهان باشد. این که چطور یک ایده خلاقانه و خلاصه شده برای تیزرسازی بنویسیم که هرکسی اشتیاق داشته باشد تا انتها ویدیویِ تبلیغاتی ما را ببیند، حُقه ای نیست که در مشتِ هر کسی باشد. اما خوشبختانه هستند شرکت هایی که در سال های اخیر توانسته اند گویِ رقابت در زمینه ساخت تیزر را از سایرِ همکارانشان بربایند و رویا های ما را به واقعیت تبدیل کنند.

اگر در ابتدای مسیر هستید و همه چیز برایتان سیاه است، اکستون استودیو همان نقطه سفید و روشنی که برای شما از دلِ تاریکی بیرون آمده است.

ویژگی های ساخت تیزر تبلیغاتی مشتری دفع کن!

ساخت تیزر، هم می تواند اولین راهِ شما برای موفقیت باشد، هم می تواند آخرین نفسِ برآمده از سینه کسب و کارتان باشد و بعد، تمام. چرا آخرین نفس؟ مگر ما بار ها نگفته ایم که تیزرسازی قطعی ترین راهِ برندسازی و افزایش فروش است؟ پس مگر می شود برای یک نفر خوب عمل کند و برای من نه؟ بله می شود.

سعی کنید بهترین تیزر تبلیغاتی که تا به حال دیده اید را در ذهنتان مجسم کنید؟ چیزی به یادتان آمد؟ نه؟ ایرادی ندارد چون مشکل از حافظه شما نیست، بلکه ایراد از جایِ دیگری است که سال ها بیرون زده و گویا کمتر کمپانیِ فعال در زمینه ساخت تیزر به آن توجه می کند.

نتیجه اش هم می شود همین که حالا شما نمی توانید هوشمندانه ترین کلیپ تبلیغاتیِ تاثیرگذارِ ایرانی را به ذهن بیاورید. هوای این کلیپ ها معمولا به دلایلِ زیر می تواند بیزینسِ شما را مسموم کند:

مدت زمانِ طولانی

رسالتِ یک کلیپ تبلیغاتی، خلاصه حرف زدن است. ما قصد نداریم تمامِ اطلاعاتی که از عصر حجر درباره این شغل و محصول وجود داشته را، تا به امروز گردآوری کنیم و در قالبِ یک لقمه حاضر و آماده به بیننده بدهیم.

از طرفی، خسته کننده بودنِ کلیپ تبلیغاتی به علتِ بالا بودنِ زمانش، رسماً به معنایِ هدف گرفتنِ اعصابِ بیننده است. ما نمی خواهیم تیزرمان دیده نشود، مشتری آن را در صفحه اش نادیده بگیرد، صدایش را میوت کند و یا هر حرکتِ انکار کننده دیگری انجام بدهد.

پس کم گویی، از سامورایی ترین شیوه های اثرگذاری بر مخاطب است.

قابلِ پیشبینی بودن

تا به حال دقت کرده اید سناریویِ بعضی از کلیپ های تبلیغاتی آنقدر کمدی و خلاقانه نوشته شده اند که آدم هر بار با دیدنش خنده اش می گیرد؟

این واکنشِ روانی به این علت اتفاق می افتد که شما اولین باری که این ساخت کلیپ تبلیغاتی را دیده اید، از پایانش شوکه و غافلگیر شده اید.

همین مرموز بودن و غیر قابلِ پیشبینی بودنِ یک تیزر، دقیقا حکمِ برگِ برنده و دکمه ترغیب کنندگی به هر بار تا انتها دیدن را دارد.

راز و رمز داشتن، متاسفانه یکی از فاکتور هایی است کمتر در تیزر های چند سالِ اخیر مشاهده می کنیم و چیزی هم که پایانش قابلِ پیشبینی باشد، چگونه می تواند مخاطب را جذب کند؟ با چند بازیگر و هنرورِ جذاب؟ شاید این راهِ حل برای اولین پخش جوابگو باشد، اما مطمئن باشید ماندگاریِ چنین تیزر هایی در ذهنِ مشتری تضمینی نیست.

ساخت تیزر با اکستون استودیو

کپی کاری های ناشیانه و ساخت تیزر تبلیغاتی

اصولا کپی کردن کارِ غیر اخلاقی محسوب می شود، حالا شما تصور کنید یک نفر به صورتِ ناشیانه هم این کار را انجام بدهد.

مخاطبِ امروزی فرقِ خالق بودن با متقلب بودن را خوب می داند. این که مثلا چندین مرد با یک گُل در دست از سر و کولِ هم بالا می روند و به دنبالِ یک مرد دیگر در شهر افتاده اند، آن هم فقط بخاطرِ آن که فردِ موردِ نظر در فلان بانک حساب باز کرده است؛ قطعا، هم معنایِ بدی به ذهنِ می رساند و باعثِ انحرافِ اخلاقی می شود، هم این که مطمئناً مخاطب می داند شما این تبلیغ را از کدامِ تیزر معروف و از روی کدام بازیگرِ زنِ هالیوودیِ کپی کرده اید.

پس برای بقایِ کسب و کارِ خودتان هم که شده، دست از متقلب بودن بردارید و کمی نوآوری در سناریو نویسی های تبلیغاتی خود چاشنی کنید.

این گونه هم موردِ اقبال قرار می گیرید هم این که بعداً موردِ تمسخر واقع نمی شوید. برای دریافتِ انواعِ خدماتِ دیجیتال مارکتینگ و ساخت محتوای های جذاب و خلاقانه ویدیویی در هر زمینه ای، روی اکستون استودیو حساب کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vg7FIXFf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
soleymani.j :
1 سال پیش
استودیویی که ساخت تیزر انجام میده باید مجهز باشه و کار رو عالی تحویل بده.
شمیم :
1 سال پیش
ساخت تیزر فقط برای برندای بزرگ نیست! کسب و کار های کوچیک هم نیاز دارن بهش البته اندازه پولشون.
شمیم :
1 سال پیش
ساخت تیزر فقط برای برندای بزرگ نیست! کسب و کار های کوچیک هم نیاز دارن بهش البته اندازه پولشون.
وحید نمازی :
1 سال پیش
کاش بیشتر در مورد نحوه ی تولید تیزر تولید می دادین، مانند مراحلش.
sanaz.zarian :
1 سال پیش
اکستون استودیو حقیقتا تیم حرفه ای هستش که چنین متن مفیدی رو ارائه داده.
malihe amjad :
1 سال پیش
برای وارد شدن در این حیطه کاری باید چه کارهایی انجام داد. اگر کسی می داند راهنمایی کند.
صابر :
1 سال پیش
الان که عصر ارتباطات هستش هر شغلی داری باید به سمت دیجیتال مارکتینگ و زیر مجموعه ی اون یعنی ویدیو مارکتینگ بریم.
بهروز :
11 ماه پیش
من یک سوالی دارم اونم اینکه آیا تیزر های انیمیشنی در بازار کار ایران بهتر جواب می دهد یا تیزر های رئال ؟.
almas@jewel :
11 ماه پیش
اطلاعات کامل و مفیدی در اختیار ما قرار دادین امیدوارم موفق و پیروز باشید.
سمانه قلیپور :
11 ماه پیش
برای شروع در این حرفه راهنمایی کنید.
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه