جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

6 روش برش فلزات در صنعت

1 سال پیش ( 1401/11/11 )
 

روش های مدرن برش فلزات ، کار با قطعات فلزی با ابعاد مختلف را امکان پذیر می کند و تقریباً قطعات هر آلیاژی را با کیفیت عالی به دست می آورد. هر ابزار و روش برش ، مزایا و معایب خاص خود را دارد. اینکه کدام یک را ترجیح دهید به مواد مورد استفاده، ضخامت آن، پیکربندی محصول آینده و اندازه دسته بستگی دارد.

بطور کلی برش فلزات به دو روش انجام می شود که عبارتند از : برش گرم که در طی آن با بالا رفتن دمای فلز و جدا شدن مولکول های آن برش فلز انجام شده و روش برش سرد که در طی آن برش فلز بدون بالا رفتن دمای آن انجام می شود . 

انواع روش های برش فلزات 

انواع روش های برش فلزات

1.    برش ساینده

این روش یکی از مقرون به صرفه ترین و مطمئن ترین روش های برش فلزات بوده و از جمله روش های برش فلز به روش سرد است . این فرآیند تولید را می توان به صورت دستی یا با کمک ماشین آلات مخصوص انجام داد. عنصر برش در هر دو مورد یک دیسک ساینده دوار است. چنین برشی را می توان برای پروفیل و ورق فلز و به روش های زیر انجام داد:

- برش با کمک دستگاه : این نوع برش بالا با خطای کمتر از دو میلی متر را تضمین می کند.

- برش دستی : در این روش امکان استفاده از آسیاب با دیسک های قابل تعویض ساینده فراهم است.

در هر دو مورد فوق، بدنه اصلی کار یک دیسک ساینده است که معمولاً از کاربید سیلیکون ساخته شده و مجهز به پیوند ولکانیت است . گاهی اوقات می توان از یک چرخ الماس مجهز به پیوند باکلیت نیز استفاده کرد.

2.    برش فلزات با گاز

با کمک برش  با گاز، گریدهای فولادی کم آلیاژ یا آلیاژهای نرم برش داده می شوند که با محتوای کم کربن و همچنین سایر فلزات مشخص می شود. هنگام استفاده از آن، قسمت های خالی توسط شعله گاز با دمای مورد نظر گرم می شوند. این فلز پس از گرم شدن مشتعل شده و اکسیدهایی را تشکیل می دهد که سپس توسط یک جت اکسیژن خارج می شود. هنگام استفاده از فناوری گاز، قطعات با کیفیت بالا و ضخامت مورد نیاز با حداقل هزینه تولید و زمان به دست می آید.

3.    برش واترجت

برش واترجت ، یکی از کارآمدترین و سریع ترین روش های فرآوری و برش فلزات است. این فرآیند تکنولوژیکی مبتنی بر فرسایش با آب است. مایع در این روش تحت فشار بالا تامین می شود . ضخامت برش می تواند 0.5 تا 1 میلی متر باشد.  برای تسریع فرآیند پردازش، مواد ریز ساینده به مایع اضافه می شود.

این فناوری در مقایسه با روش های برش پلاسما لیزری و مکانیکی دارای مزایای متعددی است. دقت برش در هنگام استفاده 0.1 میلی متر است که به دلیل آن مصرف مواد اولیه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. تجهیزات مورد استفاده برای این فناوری امکان برنامه ریزی یک مسیر پیچیده نازل راهنما را فراهم می کند که به دست آوردن قطعاتی از پیکربندی های مختلف از جمله پیچیده ترین آنها را امکان پذیر می کند.

4.    برش اره نواری

روش های برش مکانیکی، از جمله اره نواری، به طور سنتی محبوب هستند. فرآیند فناوری هنگام استفاده از این روش به شرح زیر است. برش های تیزی که سختی بالاتری نسبت به مواد در حال پردازش دارند، به تدریج ذرات ریز فلز را از هم جدا می کنند.

از معایب این روش می توان به سرعت ناکافی برش و هزینه بالای آن اشاره کرد. همچنین زمان بیشتری برای تثبیت فلز نورد شده در گیره نصب مورد نیاز است تا برش انجام شود. هنگام استفاده از دستگاه اره نواری، انجام برش مجعد غیرممکن است که می توان آن را نیز یکی دیگر از معایب این روش دانست.

5 . برش لیزری

استفاده از لیزر برای برش فلزات یک روش مدرن برای برش است. این فناوری شامل استفاده از یک پرتو با قدرت قابل تنظیم است که به سطح فلز هدایت می شود و بر مواد تأثیر می گذارد. استفاده از این روش دقت بسیار بالایی را ارائه می دهد.

دقت بالا، برش لیزری را به روشی بسیار مورد تقاضا برای برش طیف گسترده ای از فلزات (برنج، فولاد، مس، آلیاژهای آلومینیوم) و غیر فلز (چوب، پلکسی، پارچه، پلاستیک) تبدیل کرده است. برش لیزر آهن با این روش در صنایع کشاورزی، ابزار سازی، متالورژی، ماشین سازی، نفت و گاز و غیره کاربرد دارند.

6 . برش پلاسما

این روش برش فلز دقیق تر، سریع تر و همه کاره تر از روش های سنتی است. هنگام استفاده از این روش جت پلاسما با دمای بالا بر روی مواد اثر می گذارد. قدرت این جت امکان برش فلزاتی را که ضخامت آنها به چهل میلی متر می رسد را ممکن می سازد.

با کمک فناوری برش پلاسما محصولات باکیفیت به دست می آید که در صنایع کشاورزی، متالورژی، ابزار و ماشین سازی و همچنین در تولیدات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. با کمک این روش، عناصر تزئینی زیبایی از آلیاژهای مختلف، از جمله آلیاژهای نسوز ایجاد می شود. با استفاده از این روش، طیف گسترده ای از فلزات مانند آلیاژ ضد زنگ و فولاد کربن، مس، برنج، آلومینیوم و بسیاری دیگر برش داده می شوند.

برای سفارش برش لیزری فلزات ، می توانید از خدمات پارما لیزر استفاده کنید . 

09121593108  -  www.parmagroup.ir

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SbEKbQhu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه