چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه فروش یک فروشگاه اینترنتی را به حداکثر برسانیم؟

چه کسب و کار آنلاین شما بزرگ باشد یا یک فروشگاه اینترنتی کوچک باشد، هدف اصلی شما افزایش فروش آنلاین و بالا رفتن درآمد است تا بتوانید مسیر موفقیت کاری خود را به بهترین نحو ترسیم کنید. اما در دنیای تجارت الکترونیک، راه های افزایش فروش آنلاین می تواند کمی پیچیده باشد، زیرا تاکتیک های مختلف فروش و بازاریابی آنلاین زیادی برای آزمایش وجود دارد. پس برای اینکه فروش فروشگاه اینترنتی خود را به بالاترین حد ممکن برسانید چه باید کرد؟

روش های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

ما تعدادی از روش های اثبات شده برای افزایش فروش آنلاین و افزایش ترافیک فروشگاه اینترنتی را بیان کرده ایم. ممکن است تمامی روشها برای کسب و کار شما باتوجه به نوع محصولاتی که ارائه میدهید مناسب نباشد، پس سعی کنید متناسب با کسب و کار خود ، دو یا سه روش را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را با کمترین هزینه بدست آورید. هر روشی برای هر محصول منطقی نیست، مثلا تبلیغات برخی از محصولات در رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام، بازدهی خوبی دارد، درحالیکه برخی دیگر مانند محصولات B2B از طریق رسانه های اجتماعی تقریبا غیرممکن است و سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو موثرتر است. پس حتما در مورد کسب و کار، محصولات، مشتریان و نحوه خرید آنها فکر کنید.

بهترین روش ها برای به حداکثر رساندن فروش فروشگاه اینترنتی عبارتند از:

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهترین روش بازاریابی آنلاین است. زمانی که مشتریان بالقوه در جستجوی محصولات یا خدمات شما هستند در صدر گوگل قرار می گیرد. نه تنها این ترافیک عالی است، بلکه هر بار بازدید از وب سایت شما هزینه ای برای شما ندارد، بنابراین از نظر فنی "رایگان" است. (برخلاف روش تبلیغات کلیکی مثل گوگل ادوردز که به ازای هر کلیک از شما هزینه دریافت میشود) اگر یک سایت فروشگاهی دارید،لحظه ای تردید نکنید که باید سئو جز اصلی کمپین های بازاریابی و تبلیغات شما باشد. ولی اگر اطلاعات کمی در زمینه سئو دارید، یا باید آموزش ببینید یا این کار را به یک آژانس سئو حرفه ای بسپارید. شرکت هایی مثل سئوبهینه با تخصص بسیار بالا و مشاورین آموزش سئو باتجربه شما را به خوبی راهنمایی خواهند کرد.

مزیت اصلی سئو این است که می توانید حجم زیادی ترافیک و فروش آنلاین را با هزینه های بازاریابی کم دریافت کنید.

با تاکتیک های سئو فروشگاه اینترنتی، می توانید به ازای جستجوی مهم ترین و مرتبط ترین کلمات کلیدی با محصولات و فروشگاه خود، در صفحه اول گوگل ظاهر شوید و از این طریق مشتریان بیشماری از سرتاسر ایران جذب کنید. هرچه این عبارات را بهتر هدف قرار دهید، می توانید در SERP رتبه بالاتری کسب کنید، که هم بازدید بیشتری به شما می دهد و هم اعتماد کاربران به برند شما را افزایش می دهد.

آموزش سئو

اگر می خواهید فروش آنلاین را تا 500% افزایش دهید، سئو استراتژی پیشنهادی شماره 1 ما است. با اجرای این روش پس از حدود سه تا چهار ماه، افزایش فروش را تجربه میکنید و با تداوم در سئو و تولید محتوا، بصورت تصاعدی تعداد مشتریان شما افزایش می یابد. همچنین دقت کنید که سئو محلی به ویژه برای فروشگاه های اینترنتی کوچک فوق العاده مهم است که طبق تحقیقات ارزش بیشتری هم برای این نوع کسب وکارها نسبت به نتایج ارگانیک دارد.

تبلیغات کلیکی (PPC) را امتحان کنید

کمپین های تبلیغاتی Pay Per Click (PPC) راهی مستقیم و آسان برای دستیابی به مخاطبان هدف و افزایش فروش آنلاین یک فروشگاه اینترنتی ارائه می دهند. در واقع، یک مطالعه اخیر از Search Engine Land بیان کرد که 75٪ از خریداران آنلاین گزارش دادند که می توانند اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات را بسیار راحت تر از طریق تبلیغات پولی در SERP و در شبکه های اجتماعی پیدا کنند. چون تبلیغاتی مثل گوگل ادوردز در بالای نتایج جستجوی ارگانیک نمایش داده میشوند.

استراتژی های PPC همچنین می تواند شامل کمپین های پولی رسانه های اجتماعی باشد که محصولات و خدمات شما را در جلوی چشم مشتریان نگه می دارند، حتی زمانی که آنها مستقیماً به دنبال محصولات شما نیستند. به عنوان مثال، استراتژی های بازاریابی مجدد می تواند به عنوان یادآوری برای مشتریانی باشد که چیزی به سبد خرید خود اضافه کرده اند اما هنوز خرید خود را تکمیل نکرده اند.

PPC می تواند پاسخ کاملی برای این سوال باشد که چگونه می توان فروش آنلاین فروشگاه اینترنتی را سریع و در کوتاه ترین زمان ممکن به حداکثر رساند!

ارزش پیشنهادی متفاوت و بهتر از رقبا داشته باشید

هر کسب و کاری باید بتواند به سرعت و به وضوح ارزش محصول یا خدمات خود را برای مشتریان بالقوه توضیح دهد. اگر نه، چه دلیلی دارند که شما را در رقابت انتخاب کنند؟

برای افزایش فروش آنلاین، باید به عقب برگردید، به محصول یا خدمات خود نگاه کنید و این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا به مشکلات مشتریان من مرتبط است؟
  • آیا مزایای قابل اندازه گیری برای کسانی که از آن استفاده می کنند ارائه می دهد؟
  • چگونه محصول/خدمت من از رقبا متمایز است؟ آیا آن را برجسته می کند؟
  • آیا محصول من شکافی را پر می کند که هیچ محصول دیگری نمی تواند آن را پر کند؟

پاسخ هایی که ایجاد می کنید به شما دید بسیار واضح تری از ارزش پیشنهادی می دهد، به همین دلیل مشتریان باید محصول یا خدمات شما را انتخاب کنند – و به عنوان کاربران وفادار در کنار برند شما باشند. اغلب اوقات، اگر فروش شما خوب نیست، به این دلیل است که شما این پیام ها را به طور واضح به مشتریان خود اعلام نکرده اید.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

این فرآیند چیزی بیش از پست های رسانه های اجتماعی است یا صرفا داشتن اکانت رسانه های اجتماعی کافی نیست. شما باید حضور فعالی داشته باشید تا بهترین تاثیر را در مشتریان بالقوه خود داشته باشید. رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام نقش پررندگی از افزایش فروش فروشگاه اینترنتی دارند.

از یک طرف شما پیام ها، محصولات و توضیحات خود را ارائه میدهید و در طرف دیگر معادله، مشتریان ممکن است به شما پیام دهند زیرا از محصول یا خدمات شما ناراضی هستند. در این مورد، شما باید به سرعت پاسخ دهید و تمام تلاش خود را برای حل مشکل انجام.

همه اینها گفته شد، لازم نیست در تمام پلتفرم های رسانه اجتماعی موجود فعال باشید - فقط آنهایی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما منطقی هستند. برای مثال، اگر شما یک کسب وکار خلاق با محصولات و خدمات فتوژنیک هستید، می توانید اینستاگرام را انتخاب کنید، پلتفرمی که بسیاری از کاربران برای الهام گرفتن در زندگی روزمره، سبک زندگی و پوشش خود از آن استفاده می کنند. از سوی دیگر، اگر می خواهید به شدت بر روی کمپین های اجتماعی پولی تمرکز کنید، ممکن است بخواهید از فیس بوک استفاده کنید. و برای ارتباطات شغلی حرفه ای، از LinkedIn استفاده کنید!

کمپین های بازاریابی ایمیلی را نادیده نگیرید

حتی در دنیایی که رسانه های اجتماعی بر ارتباطات تسلط دارند، بازاریابی ایمیلی هنوز هم تولیدکننده پیشرو ROI است و بر اساس تحقیقات، ۵۹ درصد از کسب وکارها بیشترین بازگشت سرمایه را از ایمیل دریافت می کنند.

اگر لیست ایمیل ندارید، ایجاد آن می تواند راهی مطمئن برای افزایش سریع فروش آنلاین باشد. ترکیبی از ایمیل های شخصی سازی شده و کمپین های خودکار را امتحان کنید و مطالب جدید، توضیحات محصول، مقایسه محصولات، تخفیف ها و ... را برای مخاطبان خود ارسال کنید.

بازاریابی ایمیلی

یکی دیگر از ترفندهای ایمیلی که برای جذب مشتریان به خوبی عمل می کند، پیگیری است. اجازه ندهید پس از بررسی مشتری، تعامل شما با مشتری تمام شود! در عوض، سعی کنید یک راهنمای آموزشی یا مجموعه دیگری از نکات مفید را برای نحوه استفاده از محصول پس از خرید آن ارسال کنید. راهنماهای راه اندازی همیشه مورد استقبال قرار می گیرند، به خصوص اگر محصولی پیچیده از نظر ساخت یا نصب باشد. پیگیری می تواند به ایجاد مبشرین برندی کمک کند که در مورد شرکت شما اطلاعاتی را منتشر کنند - تبلیغات شفاهی می تواند به اندازه تلاش های آنلاین شما برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی مهم باشد!

به غیر از روش هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم چند مورد قابل توجه در مورد فروشگاه اینترنتی وجود دارد که میتوانید منجر به فروش بیشتر شود:

  • بهینه سازی فرآیند پرداخت
  • تولید محتوای اختصاصی برای هر محصول
  • فشرده سازی کدهای قالب سایت برای افزایش سرعت
  • سازگاری کامل با نسخه موبایل
  • ایجاد دسته بندی و زیرشاخه محصولات
  • انتشار مقالات مقایسه، نقد و بیان مزیا و معایب محصولات
  • ارائه تخفیف های فصلی
  • استفاده از ویدئوهای معرفی محصول
  • بهره گیری از ظرفیتهای affiliate marketing
  • ارائه مزیت هایی مثل ارسال رایگان، یا بسته بندی رایگان
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OFq25FUr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه