جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج 

داشتن دندان هایی زیبا و مرتب، ممکن است آرزوی هر فردی باشد. علاوه بر آن داشتن دندان هایی نامرتب و شلوغ، می تواند فرایند تمیزکردن آن ها دچار اختلال کند. این امر در نهایت با مرور زمان موجب بر پوسیدگی دندان های شما خواهد شد که این موضوع ممکن است مطلوب شما نباشد. همچنین زیبایی دندان ها می تواند اعتماد به نفس افراد را بالا برده و روابط اجتماعی آن ها را بهبود بخشد. امروزه با پیشرفت علم در زمینه پزشکی و دندان پزشکی، روش های مختلفی جهت بهبود وضعیت دندان ها به وجود آمده است.

یکی از این روش ها استفاده از سیم دندان یا همان سیم کشی دندان است. امروز در این مقاله قصد بر این داریم تا در مورد سیم پیچی دندان به طور مفصل صحبت کرده و مطالب مفیدی را برایتان به اشتراک بگذاریم. پس اگر شما نیز به دنبال دندان هایی مرتب هستید و قصد بر انجام سیم کشی دندان هایتان را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. پیشاپیش امیدواریم از مطالعه این مقاله، نهایت لذت و استفاده را ببرید.

دهان یکی از حساس ترین بخش های بدن است؛ به همین دلیل اکثر افراد در سنین و شرایط مختلف با مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان درگیر هستند. مراکز و کلینیک های دندانپزشکی زیادی در سراسر کشور به منظور رفع این مشکلات تأسیس شده اند. انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی در کرج می تواند بهترین نتایج را برای بیماران حاصل کند.

سیم کشی دندان چیست؟

در ابتدا لازم است تا با سیم کشی دندان، به خوبی آشنا شده و آن را بشناسید. سیم کشی دندان یا همان ارتودنسی، به تجهیزاتی گفته می شود که دندان پزشکان و متخصصین در این زمینه از آن، برای مرتب کردن دندان ها و اصلاح بایت، استفاده خواهند کرد. سیم دندان، به دندان ها کمک کرده تا به مرورزمان جابه جا شده و بایت را اصلاح و تنظیم کند. سیم پیچی دندان، با ایجاد فشار مستمر و پی درپی به دندان، منجر به حرکت آن ها به سمت موردنظر می شود. سیم کشی دندان، پس از هر بار ملاقات با پزشک شما، مجدداً تنظیم و سفت خواهد شد.

این فرایند سبب افزایش فشار به دندان های شما شده و حرکت آن ها به سمت موردنظر را به دنبال خواهد داشت. در نهایت با استفاده از سیم کشی دندان، می توانید لبخندی زیبا تر را از آن خود کنید.

سیم کشی دندان چگونه انجام می شود؟

برای سیم پیچی دندان، در ابتدا باید توسط پزشک موردنظرتان، معاینه شوید. در طول این معاینه، به تشخیص فرم دندان های شما و ناهنجاری های آن پرداخته خواهد شد و بر اساس همین موضوع، پزشک بهترین نوع سیم دندان را برای شما انتخاب خواهد کرد.

همچنین در طی معاینه اولیه، عکاسی پزشکی از دهان و دندان هایتان انجام خواهد شد. همچنین اگر قصد انجام سیم کشی دندان را دارید، در ابتدا باید توجه داشته باشید که در اولین فرصت دندان های پوسیده خود را به طور کامل درمان کرده و سپس اقدام به سیم پیچی دندان کنید. زیرا بخشی از مدت زمان سیم کشی دندان به همین موضوع بستگی دارد.

انواع مختلف سیم کشی دندان

در حالت کلی سیم کشی دندان شامل دو نوع فلزی و سرامیکی است. بهتر است موضوع انتخاب سیم دندان را به دست پزشک خود بسپارید تا با استفاده از نوع ناهنجاری دندان ها و همچنین ایرادات فک شما، بهترین نوع سیم کشی دندان را برایتان انتخاب کند.

سیم کشی دیمون، سیم کشی سرامیکی، سیم کشی نامرئی و سیم کشی لینگوال از انواع سیم کشی دندان هستند که برای برطرف کردن ایرادات فک و دندان های شما استفاده خواهند شد.

مزایای استفاده از سیم کشی دندان

استفاده از سیم کشی دندان جهت مرتب سازی دندان ها می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشید. به عنوان مثال:

  • سیم دندان می تواند علاوه بر ساختار کلی دندان ها، ساختار صورت فرد را نیز تغییر دهد.
  • سیم پیچی دندان باعث تراز شدن دندان ها شده و در نهایت باعث عملکرد صحیح فک و ایجاد لبخندی زیباتر برای شما خواهد شد.
  • پس از سیم کشی دندان، تمامی قسمت های دندان با سطح مسواک تماس پیدا کرده و دندان هایتان به خوبی تمیز خواهد شد.
  • استفاده از سیم دندان، می تواند احتمال بیماری های لثه را به خوبی کاهش دهد.
  • همان طور که می دانید فرم و شیوه قرار گیری دندان ها در چهره از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین استفاده از سیم کشی دندان، باعث افزایش حس اعتماد به نفس در افراد شده و روابط اجتماعی آن را نیز به طور چشمگیری بهبود می بخشد.

معایب استفاده از سیم کشی دندان

استفاده از سیم پیچی دندان، علاوه بر این که از مزایای مطلوبی برخوردار است، ممکن است عوارض احتمالی را نیز برای شما به دنبال داشته باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که سیم کشی دندان به تنهایی مشکلی را برای شما به وجود نمی آورد و عوارض به خصوصی ندارد. اما ممکن است در اثر سهل انگاری، مشکلاتی در دهان و یا فک شما به وجود بیاید. در ادامه برخی از این عوارض را برایتان توضیح خواهیم داد.

  • استفاده از سیم دندان فلزی، ممکن است باعث ایجاد خش و یا زخم در فضای داخلی دهان شما شود.
  • در صورت استفاده از براکت های دائمی بر روی دندان، ممکن است دندان های شما به مرور پوسیده شده و مشکلات لثه را به همراه داشته باشد. البته با رعایت بهداشت دهان و دندان، مشکلی در این زمینه برایتان به وجود نخواهد آمد.
  • ممکن است پس از اتمام درمان و خارج کردن سیم دندان، ناهنجاری های دندان و فک شما برای بار دیگر بازگردد.
  • کوتاه شدن ریشه دندان، یکی دیگر از عوارض احتمالی سیم پیچی دندان است. این عارضه بسیار کم بوده و در حدود سه تا پنج درصد افراد اتفاق می افتد.

مراقبت های سیم کشی دندان در خانه

در این قسمت از این مطلب به مراقبت های سیم کشی دندان در خانه می پردازیم. در ابتدا باید بدانید که مراقبت از سیم پیچی دندان، کار سخت و دشواری نیست. پس از سیم کشی دندان، جهت کوتاه تر شدن دوره درمانتان، می بایست از سیم دندان خود به خوبی مراقبت کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که پس از سیم پیچی دندان، رژیم غذایی خاصی توسط پزشک برایتان تجویز خواهد شد؛ بنابراین دررابطه با این موضوع سعی کنید از خوردن غذا های سفت وسخت به شدت پرهیز کنید تا به سیم دندان شما، آسیب جدی وارد نشود.

همچنین باتوجه به توصیه های پزشک خود، از مسواک مخصوص سیم دندان و همچنین نخ دندان استفاده کنید. علاوه بر آن سیم دندان خود را به طور مداوم تمیز نگهدارید تا باگذشت زمان، دچار پوسیدگی دندان نشوید.

سیم کشی دندان مناسب چه افرادی است؟

سیم کشی دندان برای افرادی که پس از معاینه توسط پزشک، مشکلات زیر را دارند، مناسب می باشد:

  • افرادی که دندان های پیشین فک بالایشان، بیش از حد جلو قرار دارد.
  • افرادی که دندان های جلویی بالایشان، دندان های پایین را پوشانده است. در اصطلاح پزشکی به آن اوربایت گفته می شود.
  • افرادی که دندان های بالایشان، در داخل دندان های پایین قرار گرفته است. کراس بایت موجب لایه لایه ای شدن دندان ها و در نهایت اختلال در رشد فک می شود.
  • افرادی که اپن بایت بوده و در عمل جویدن، با اختلال و یا مشکل روبه رو هستند.
  • افرادی که دندان های شلوغی داشته و دندان هایشان ظاهری نامرتب دارد.
  • افرادی که خط میانی بین دندان هایشان، تطبیق ندارد.

نحوه پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

اگر ساکن هستید و بدنبال بهترین متخصص ارتودنسی در کرج میباشید، تعداد کمی وبسایت معتمد از جمله پزشکا، ویکی درمان، پزشکبان، جراحتو و نوبت دات آی آر وجود دارند که شما بواسطه و کمک این وبسایت ها میتونین با بهترین متخصصین ارتودنسی، کلینیک های دندانپزشکی و حتی دیگر متخصصین از جمله دکتر ختنه، دکتر بوتاکس، کلینیک زیبایی و دکتر لیپوماتیک و .... بدون واسطه ارتباط برقرار کنین و از خدمات اونها بهره مند بشین.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UtFykJEv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه