یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ارتودنسی ثابت یکی از قدیمی ترین و البته رایج ترین انواع ارتودنسی دندان است که به منظور مرتب کردن دندان ها از آن استفاده می شود. به دلیل اینکه براکت های ارتودنسی می بایست تا پایان طول درمان بر روی دندان ها ثابت باقی بمانند و بیمار در طول درمان اجازه جابجایی آنها را ندارد به این اسم نام گذاری شده است. با ارتودنسی ثابت اغلب ناهنجاری های شدید دندانی قابل درمان است و توصیه اکثر متخصصین این است که ارتودنسی هر دو فک انجام شود ما در این نوشتار به بررسی دلیل این موضوع خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

ارتودنسی ثابت

چرا ارتودنسی ثابت دو فک بهتر است؟

هدف از درمان به هم ریختگی دندان ها با ارتودنسی ثابت عبارتند از:

  • تنظیم و مرتب کردن شلوغی دندان ها
  • اصلاح ارتباط دو فک با یکدیگر
  • هدایت دندان ها به جایگاه صحیح و مناسب

در صورتی که ارتودنسی ثابت دو فک انجام شود علاوه بر اینکه دندان ها مرتب می شوند بلکه انطباق فک ها و لب ها هم انجام می شود و به همین دلیل است که توصیه اکثر متخصصین این است که ارتودنسی هر دو فک به طور همزمان انجام شود.

هدف از ارتودنسی ثابت دو فک چیست؟

هدف اصلی ارتودنسی ثابت یا هر نوع ارتودنسی دیگر حرکت دندان ها به جایگاه مناسب، اصلاح فاصله بین دندانی و به طور کلی مرتب شدن دندان ها می باشد. در ارتودنسی ثابت، براکت ها را به دندان ها می چسبانند و یک سیم از براکت ها عبور می دهند. پس از این، نوارهای الاستیک بسیار ظریف به براکت ها قلاب می شوند. این نوارهای کشسان سفید یا رنگی در هر جلسه تعویض می شوند، اما ممکن است سیم ها تعویض نشوند.

ارتودنسی ثابت دو فک

آیا کشیدن دندان در ارتودنسی ثابت الزامی است؟

خیر تنها در برخی مواقع بر اساس نوع و شدت ناهنجاری ارتودنتیست تشخیص می دهد که نیاز به کشیدن یک یا چند دندان است. شایان ذکر است که به عنوان یک قاعده، دندان نیش هرگز نباید کشیده شود، حتی اگر کاملاً در معرض یا نهفته باشد. با این حال، اگر دندان نهفته در موقعیتی باشد که قابل حرکت نباشد، کشیده می شود.

لازم است که این نکته را خاطر نشان کنیم که جای های خالی دندان های کشیده شده با حرکت دندان ها در طول درمان ارتودنسی پر می شوند و نیازی نیست نگران این فاصله بین دندانی خود باشید.

بهترین زمان برای ارتودنسی ثابت

درمان ارتودنسی دندان ها در هر سنی امکان پذیر است اما توصیه متخصصین ارتودنسی این است که ارتودنسی دندان در سنین کودکی انجام شود چرا که سرعت حرکت دندان ها با افزایش سن کاهش پیدا می کند.

ارتودنسی ثابت دو فک چقدر طول می کشد؟

به گفته بهترین متخصص ارتودنسی در کرج مدت زمان ارتودنسی ثابت دو فک در هر فردی بسته به سن، میزان و نوع ناهنجاری دندانی و ... می تواند از 1 سال تا 3 سال متغیر باشد.

برای اینکه متوجه شوید دقیقا درمان ارتودنسی شما چقدر طول می کشد نیاز است که به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا بررسی وضعیت دندان ها و فک های شما طول درمان را به طور حدودی اعلام کند.

از جمله عوامل تاثیر گذار در طول درمان ارتودنسی دندان عبارتند از:

  • نوع درمان ارتودنسی (ارتودنسی ثابت یا متحرک)
  • رعایت بهداشت دهان و دندان ها
  • نوع و میزان ناهنجاری دندان ها و فکین
  • سن فرد
  • و ...

آیا ارتودنسی ثابت دو فک درد دارد؟

احساس درد ارتودنسی دندان در هر فردی بسته به میزان آستانه تحمل درد افراد می تواند متفاوت باشد. به طور کلی در روزهای اولیه پس از نصب براکت های ارتودنسی ممکن است کمی احساس درد داشته باشید که با مصرف مسکن های تجویز شده از طرف متخصص ارتودنسی قابل کنترل است.

متخصص ارتودنسی در کرج

ارتودنسی ثابت چه رنگ هایی دارد؟

معمولا نوجوانان و کودکان علاقه زیادی به ارتودنسی رنگی دارند این افراد می تواند با استفاده از کش های رنگی ارتودنسی که رنگ های بسیار متنوعی دارند استفاده کنند.

نکات مهم درمان ارتودنسی ثابت دو فک

  • طول درمان ارتودنسی ثابت به نسبت نوع ناهنجاری از حدود 1 سال تا 3 سال متغیر است.
  • مراجعه منظم به مطب ارتودنسی می تواند باعث کوتاه تر شدن طول درمان شود.
  • تکلم و جویدن غذا ممکن است در چند روز اول پس از نصب براکت ها کمی دشوار شود اما به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد.
  • تا چند روز پس از نصب براکت ها شما باید از غذاهای نرم استفاده کنید.
  • در چند روز اول پس از نصب بریس ارتودنسی خوردن غذاهای رنگی مثل سس، نوشابه، چای و ... ممنوع است.
  • برای جلوگیری از آسیب دیدن براکت های ارتودنسی از خوردن های غذاهای سفت و چسبناک مانند ته دیگ، آدامس، آب نبات و ... خودداری کنید.
  • به هیچ عنوان آجیل ها و دانه را با دندان نشکنید.
  • برای جلوگیری از تجمع مواد غذایی در بین براکت ها، پوسیدگی دندان ها و تغییر رنگ دندان از مسواک های بین دندانی استفاده کنید.
  • در صورتی که ورزش و فعالیت های سنگین انجام می دهید حتما از نگهدارنده استفاده کنید.
  • در صورت آسیب دیدن یا شکستن براکت ها سریعا به کلینیک ارتودنسی مراجعه کنید.
برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rebGLcP0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندران
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه