دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

هایپر استار بزرگترین و اولین فروشگاه زنجیره ای بین المللی در ایران است. شعبه های متعددی از این فروشگاه در شهرهای مختلف وجود دارد. مرکز خریدهای بزرگی که احتمالاً شما هم با پا گذاشتن در آن ها پرسیده اید مالک آنها کیست؟ اصلاً چه اتفاقی افتاد که هایپر ها توانستد جای خود را در میان مغازه های کوچک و بزرگ باز کنند؟ آیا خرید آنلاین از هایپراستار ها امکان پذیر است؟ البته که ورود اولین شعبه از این دسته از فروشگاه ها در ایران به سال 1388 برمی گردد؛ اما تاریخچه آن ها بسیار طولانی تر است. از خرید فیزیکی گرفته تا ارسال سفارش ها درب منزل به کمک سوپر مارکت اسنپ مارکت که با همراهی گروه اسنپ امکان خرید آنلاین با کد تخفیف هایپر استار را فراهم نمود. در ادامه، مسیر فروشگاه های زنجیره ای را از ابتدای راه تا اکنون بررسی می کنیم.

هایپراستار در خانه های شماست

هایپر مارکت چیست و چه تفاوتی با سوپرمارکت دارد؟

سوپرمارکت و هایپر ها هر دو محصولاتی را عرضه می کنند که عموماً مصرف و کاربرد روزانه دارند؛ از خوراکی گرفته تا مواد شوینده. پس تفاوتشان چیست؟ خب، اگر به هایپر مارکت رفته باشید، اولین فرقی که متوجه می شوید ابعاد و اندازه فروشگاه است. هایپرها بسیار بزرگ تر هستند و تعداد قفسه های اجناس شان چند برابر است. طبیعتاً این قفسه ها خالی و دکوری نیست و اجناس بسیار متنوع تری در آن ها عرضه می شود. به طور کلی، هایپر استار ها از نظر برند، قیمت، تنوع مدل و تعداد کالا، قابل مقایسه با سوپر مارکت ها نیستند.

یکی از مهم ترین تفاوت های آن ها نیز قیمت است. از اصول اصلی فعالیت هایپر مارکت ها ارائه قیمت های مناسب است. به عبارتی، آن ها به مشتریان خود برای داشتن خریدی به صرفه کمک می کنند. چطور؟ با ارائه تخفیف های هایپراستار. هر بار که به این فروشگاه ها بروید می توانید بخشی از محصولات مورد نظرتان را با حراج های واقعی و نرخ پایین تر از بازار خریداری کنید. حتی برخی مواقع در مناسبت های گوناگون عید نوروز، شب یلدا و غیره قرعه کشی هایی نیز برگزار می شود که در آن ها هدایایی ارزنده همراه با کد تخفیف به خریداران اعطا می شود.

اولین هایپرمارکت در جهان در کجا ساخته شد؟

هایپر استار بزرگترین و اولین فروشگاه زنجیره ای بین المللی در ایران

در گذشته، فروشگاه های زنجیره ای به شکلی که امروزه می شناسیم در جهان وجود نداشتند. تقریباً همه خریدهای افراد از مغازه و فروشگاه های اطراف انجام می شد. بعد از انقلاب صنعتی بود که روش های تولید و توزیع محصولات تغییر پیدا کرد. در نتیجه این امر، تحولاتی هم در زمینه فروش ایجاد شد. فروشندگان تصمیم گرفتند کالاهای خود را به شیوه های دیگری به دست مصرف کننده برسند. این روش ها، هم حاشیه سود بیشتری برای آن ها داشت و هم امتیاز های مختلفی را به خریدار می داد. برای مثال، امکان جستجوی آزادانه میان قفسه ها، ثبات بیشتر قیمت ها، عرضه گروه های مختلف کالا، امکان مرجوع کردن و ... از جمله این مزیت ها بود. وقتی هر دو طرف فروشنده و مشتری راضی بودند؛ خب چرا این روند ادامه پیدا نکند؟

یکی از قدیمی ترین شرکت ها در این زمینه کارفور (Carrefour) نام دارد. اولین شعبه این هایپر مارکت در سال 1958 در فرانسه شروع به کار کرد. این فروشگاه را می توان اولین هایپر جهان به معنای امروزی دانست. کم کم استقبال از آن زیاد شد و این شرکت توانست شعبه های دیگری در فرانسه، کویت و سایر کشور ها افتتاح کند. بیش از سی سال بعد و در دهه نود میلادی، هایپرمارکت ها راه خود را به آسیا نیز باز کردند.

صاحب هاپیر استار های ایران کیست؟

در ایران و بسیاری دیگر از نقاط خاورمیانه، این سوپر مارکت های زنجیره ای، با عنوان هایپر استار فعالیت می کنند. در سال 1388، اولین هایپراستار ایران در اتوبان باکری در غرب تهران افتتاح شد. البته، پیش از این هم فروشگاه های زنجیره ای مختلفی مانند رفاه و اتکا وجود داشتند. با این حال، این هایپرها اولین فروشگاه زنجیره ای بین المللی در ایران به شمار می آیند که با سرمایه گذاری خارجی راه اندازی شدند. پس از تهران، شیراز و اصفهان میزبان شعبه های بعدی بودند. در حال حاضر، ساکنان کرج، قم، مشهد، لواسان، اهواز، قزوین، بندرعباس، و ارومیه هم می توانند از این فروشگاه زنجیره ای در شهر خود خرید کنند.

همانطور که اشاره شد، مؤسسان هایپر استار در ایران سرمایه گذاران خارجی بودند. شرکت فرانسوی کارفور که پیش از این معرفی شد یکی از این سرمایه گذاران بود. این هلدینگ با همکاری کمپانی ماجد الفطیم (ماف) اماراتی اولین هایپر ایران را پایه گذاری کردند. سهم ماف در این شراکت 75 درصد بود و 25 درصد باقیمانده به کارفور تعلق داشت.

محصولاتی که بهتر است از هایپراستار و با تخفیف بخریم

چه چیز هایی را می توانیم و چه اجناسی را بهتر است از هایپر استار بخریم؟ بهتر است اول با محصولاتی که می توان از این فروشگاه خریداری کرد شروع کنیم. به طور کلی، کالاهایی که به فروش می رسند را می توان در 5 دسته کلی تقسیم بندی کرد. مواد غذایی تازه، کالا های مصرفی روزمره، لوازم خانگی، وسایل دیجیتال و الکترونیک و کالای خواب و حمام. برای مثال، در بخش مواد غذایی گوشت و مرغ، برنج، میوه و سبزیجات، شیرینی، تنقلات، آجیل، مواد کنسروی، لبنیات، نوشیدنی و ... را می توانید خریداری کنید. وسایل خانه و آشپزخانه نیز همه چیز از لامپ و ابزارآلات کوچک گرفته تا تلویزیون، یخچال، لباسشویی و حتی فرش ماشینی و دستباف را شامل می شود.

می توان گفت تنوع کالا در این فروشگاه های زنجیره ای به اندازه ای بالا است که می توانید تمام وسایل مورد نیاز روزانه خود و خانواده تان را از آن تهیه کنید. به دلیل همین تنوع بالا هم هست که بسیاری از افراد برای انجام همه خریدهای ماهانه خود به این مراکز مراجعه می کنند. وجود تخفیف های همیشگی هم باعث می شود با یک تیر دو نشان بزنید. هم هزینه کمتری می پردازید و هم خریدی راحت و سریع را تجربه می کنید. اگر به مسیری که این فروشگاه ها از روز اول طی کرده اند دقت کنید هم می بینید که دلایل اصلی موفقیت آن ها همین مزایایی بوده است که نسبت به سوپر مارکت های عادی به مشتریان خود ارائه می دادند.

تأثیر تکنولوژی بر هایپر استار ها با اسنپ

کد تخفیف اسنپ مارکت

همانطور که تحولات صنعتی باعث تغییر سبک سوپرمارکت ها و ظهور هایپرمارکت ها شد، پیشرفت تکنولوژی هم به نوبه خود تأثیر گذار بوده است. نسبت به چند دهه گذشته، ما درصد زیادی از کارهایی که داریم را با گوشی موبایل مان به صورت اینترنتی انجام می دهیم. استفاده از هایپر استار هم جزء همین کارها است. به وجود آمدن این فروشگاه ها خرید را آسان کرد. حالا هم پیشرفت تکنولوژی و به تبع آن توسعه خدمات اینترنتی خرید کردن از آن ها را به کاری راحت تر و بدون نیاز به مراجعه حضوری تبدیل کرده است. کافی است به جای رفتن به فروشگاه، وارد یک برنامه شوید و چیزی که می خواهید را از اپلیکیشن اسنپ مارکت سفارش دهید.

فروش آنلاین محصولات هایپراستار در ایران با همکار کمپانی اسنپ انجام می گیرد. اپلیکیشن اسنپ مارکت، به عنوان زیر مجموعه فروشگاهی این شرکت، این امکان را به شما می دهد که کالا و اجناس مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید. از طرفی، کاربران از کد تخفیف اسنپ مارکت نیز برای داشتن خریدی ارزانتر از هایپر استار برخوردار می شوند. این کوپن های تخفیف دارای انواع مختلف سفارش اول و غیراول است تا همه کاربران از آن در خریدهای خود بهره ببرند. قیمت مناسب یکی از اصول دائمی فعالیت هایپرهای استار ایران است؛ اما با این کدهای تخفیف می توانید مبلغی که پرداخت می کنید را باز هم کاهش دهید. جشنواره های مناسبتی متنوعی نیز وجود دارد. در این طرح های ویژه که به شکل ماهانه یا همیشگی در آخر هر هفته برگزار می شوند، برخی اجناس یا پکیج های مختلف با قیمت حراج در اختیار کاربران قرار می گیرند. اگر به دنبال خریدی اقتصادی هستید، این هایپر آنلاین بهترین فرصت برای شما است.

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات این مقاله کمکی هر چند کوچک به شما برای آشنایی با هایپر استار ها و داشتن خریدی به صرفه کرده باشد. اگر سوالی درباره فروشگاه هایپراستار و شیوه خرید با کد تخفیف اسنپ مارکت داشتید، کارشناسان ما همیشه آماده دریافت نظرات شما هستند. 

منبع: wikipedia

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NqE9LDXw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه