شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ثبت شرکت در ایران یک فرایند قانونی است که با تعیین نام و نوع شرکت، موضوع فعالیت، سرمایه اولیه و تعیین اعضای هیات مدیره و مدیر عامل آغاز می شود. بعد از تکمیل مدارک و ورود اطلاعات به سامانه ثبت، ظرف 48 ساعت نام شرکت تأیید و سپس در طی 10 تا 12 روز کاری، فرایند ثبت شرکت انجام می شود. پس از امضای صورت جلسات مجمع موسسین و ارسال مدارک به سازمان، فرایندی از واریز وجوه تعیین نام تا پلمپ کردن دفاتر قانونی شرکت و دریافت آن ها پیگیری می شود. تا زمان صدور آگهی تاسیس توسط سازمان، ثبت قانونی شرکت صورت نمی گیرد.

جهت مشاوره با مشاورین ونک میتوانید با شماره 02187790 تماس حاصل فرمایید.

موسسه ثبت ونک

دلایلی که ما شرکت را به ثبت میرسانیم چیست؟

توجیه گذاری ثبت شرکت ، به خاطر پنج دلیل اصلی است:

  1. الزامات قانونی:
    موارد بسیاری از حکومت، مانند مناقصات، مزایدات، دریافت مجوزها، وام ها و تسهیلات بانکی، تنها در چهارچوب یک شرکت قابل انجام هستند.
  2. امنیت قانونی برای شرکاء:
    در قانون تجارت، قوانین و اهداف از پیش تعیین شده برای شرکت کنندگان وجود دارد و شما ملزم به رعایت آن ها هستید.
  3. سوابق رسمی یا رزومه شرکت:
    این مورد برای اعتماد و استعلام از تمام افراد حقیقی و حقوقی که می توانند به راحتی از طریق سایت روزنامه رسمی انجام شود، ضروری است.
  4. تاسیس شعب و نمایندگی ها داخل و خارج از کشور.
  5. نیاز به ثبت شرکت:
    این موضوع مهم ترین دلیل برای جذب و استخدام کارکنان متخصص و ایجاد امنیت برای کارمندان است، به منظور فراهم کردن شرایط شغلی مناسب مانند بیمه، تسهیلات بازنشستگی، و افزایش امنیت برای سرمایه اصلی یک کسب و کار، یعنی سرمایه انسانی.
  6. جلوگیری از حل و فصل کسب و کار در زمان کناره گیری هر یک از شرکاء و تعویض آن ها با سهولت.
  7. ایجاد ارزش افزوده و ساختن اعتبار با گذشت زمان از تاسیس شرکت.

مشاوران ثبت ونک علاوه بر ارائه توضیحات جامع و راهنمایی برای انتخاب نوع و نام شرکت، مدارک مورد نیاز و هزینه ثبت شرکت ، به شما کمک خواهند کرد.

ثبت شرکت در ایران، اولین قدم مطمئن برای شروع یک کار اقتصادی تجاری است.

چه شما دارای شرکاء بسیاری باشید و یا به تنهایی (بله، شما درست خواندید) قصد دارید کاری را آغاز کنید، بهتر است که کسب و کار خود را با یکی از انواع شرکت های مناسب برای شما راه اندازی کنید. پس، گام اول را در این مورد به طور مطلع بردارید.

از آنجا که مراحل ثبت شرکت می تواند دارای پیچیدگی های متفاوت باشد، ندانستن قوانین در این زمینه می تواند مدت زمان ثبت را تا چندین ماه به تعویق اندازد.

ثبت شرکت و نیاز به آن ممکن است در ابتدا برای شما کمی مبهم به نظر برسد.

ولی شرکای تجاری دیگر شما مثل تامین کنندگان، مشتریان و بانک ها و سایر موسسات مالی علاقمند هستند تا با افرادی که دارای اعتبار ثبت شده مناسب هستند و اصول اعتباری پایه را در شروع و ادامه کسب و کار خود رعایت می کنند، همکاری کنند.

ثبت شرکت، به طور خلاصه

برای ثبت یک شرکت، چه در تهران و چه در سایر شهرهای ایران، شما باید ابتدا نوع شرکتی که قصد تاسیس آن را دارید را تعیین کنید. شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های سهامی خاص، بیشترین شرکت هایی هستند که در ایران ثبت می شوند. بنابراین، شما باید بر اساس نوع فعالیتی که می خواهید انجام دهید، نوع شرکت خود را تعیین کنید.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

انواع شخصیت های حقوقی

  • شرکت
  • موسسه

تعریف شرکت و انواع آن در ایران

شرکت و انواع آن، نهادی است که از شرکت های تجاری قانون تجارت بلژیک و فرانسه الگو برداری شده است و با تصویب اولین قانون تجارت ایران در سال 1303 شمسی وارد نظام حقوقی ایران شده است، بدون اینکه تعریفی از شرکت تجاری در این قانون و قانون جایگزین آن، یعنی قانون تجارت در سال 1311 شمسی، ارائه شود.

 

شرکت های تجاری همیشه از طریق عقد قرارداد به وجود می آیند و دارای شخصیت حقوقی هستند. طبق قانون تجارت، تمام شرکت های تجاری دارای شخصیت حقوقی هستند و ثبت این شرکت ها الزامی است و آن ها مطابق با تمامی قوانین و مقررات مربوط به ثبت شرکت ها هستند.

ثبت شرکت های تجاری

قانون ثبت شرکت ها، شرکت های تجاری را در شکل های متنوعی در نظر گرفته است. قوانین مربوط به شرکت ها، شرکت های سهامی، ضمانتی، نسبی و مختلط را در نظر گرفته بودند که در قوانین بعدی، تغییراتی در ماهیت انواع شرکت های تجاری ایجاد شد. بدون در نظر گرفتن اقسام شرکت ها در قانون تجارت، می توانیم شرکت ها را بر اساس میزان مسئولیت شرکا، تابعیت شرکت ها و یا موضوع شرکت ها به اقسام مختلف تقسیم بندی کنیم.

شرکت های تجاری بر اساس شخصیت شرکا و مسئولیت آن ها، به طور کلی به چهار دسته تقسیم می شوند:

  • شرکت های اشخاص
  • شرکت سرمایه ای
  • شرکت های مختلط
  • شرکت های دارای شرایط خاص

 

ثبت موسسات

موسسات، نهادهای حقوقی هستند که با هدف ارائه خدمات به جامعه و به منظور تحقق اهداف غیرتجاری تشکیل می شوند. در حقیقت، موسسات به عنوان یک شکل خاص از شرکت ها به دنبال انجام کارکردهایی غیر از تجارت هستند. این کارکردها می توانند در زمینه های مختلفی نظیر علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، خدماتی، خیریه و غیره باشند.

موسسات را می توان به دو دسته انتفاعی و غیرانتفاعی تقسیم کرد:

  1. موسسات انتفاعی: این نوع موسسات به منظور ایجاد منفعت اقتصادی برای اعضا و یا مالکین خود تشکیل می شوند، اما فعالیت های آن ها لزوماً تجاری نیستند.
  2. موسسات غیرانتفاعی: این موسسات به منظور ارائه خدمات به جامعه و بدون هدف ایجاد منفعت اقتصادی برای مالکین خود تشکیل می شوند. این موسسات ممکن است در زمینه های مختلفی نظیر علمی، فرهنگی، خدماتی، خیریه و غیره فعالیت کنند.

موسسات می توانند نام های مختلفی داشته باشند بسته به طبیعت فعالیت هایی که انجام می دهند، نظیر بنگاه، کانون، انجمن و غیره. همچنین، موسسات می توانند مالکیت خصوصی یا دولتی داشته باشند.

انواع شرکتها

اطلاعات و مدارک لازم برای تاسیس شرکت

بعد از اینکه با مفهوم تاسیس شرکت و انواع آن آشنا شدید، در ادامه با مراحل ثبت شرکت آشنا می شوید. ثبت هر نوع شرکت، دو مرحله اصلی را شامل می شود.

مرحله اول: موسسین شرکت باید در جلسه ای که همگی حضور دارند (این جلسه را مجمع موسسین می نامند)، اقدامات زیر را انجام دهند:

  • انتخاب پنج نام پیشنهادی برای شرکت که باید فارسی، سه سیلابی و مستند در فرهنگ دهخدا باشد.
  • انتخاب نوع شرکت.
  • تعیین موضوع اصلی فعالیت شرکت.
    بعضی از موضوعات فعالیت نیاز به مجوز دارند.

شرکت ها باید از ابتدا موضوع فعالیت خود را مشخص کنند و به دو دسته تقسیم می شوند:

موضوعاتی که نیاز به اخذ مجوز دارند.

مثلاً برای شرکت تبلیغاتی، باید ابتدا مجوزهای لازم را دریافت کنید تا بتوانید فعالیت تبلیغاتی را در زمینه های کاری شرکت درج کنید.

موضوعاتی که نیاز به اخذ مجوز ندارند.

  • تعیین سرمایه اولیه شرکت که حداقل 1,000,000 ریال است.
  • تعیین حق السهم هر یک از موسسین و میزان سهام شرکا.
  • تعیین اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل.
  • تعیین اینکه حق امضای مجاز شرکت با چه کسی است.
  • تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های مجامع شرکت.
  • آدرس و کدپستی محل اصلی شرکت.
  • آدرس و کدپستی سکونت.
  • معرفی وکیل برای مراجعه به سازمان ثبت جهت ثبت و امضا زیر دفاتر.

مدت زمان ثبت شرکت

پس از تکمیل مدارک و ورود اطلاعات به سامانه ثبت شرکت ها، زمان 48 ساعت برای تأیید نام شرکت و ارائه اوراق به مشتری در نظر گرفته می شود. پس از امضای اوراق و تأیید مدارک، طی 10 تا 12 روز کاری، فرایند ثبت شرکت در اداره ثبت انجام می شود.

موسسه حقوقی ثبت ونک

اقدامات پس از امضای صورت جلسات

بعد از امضای صورت جلسات مجمع موسسین و انتخاب مدیران و بازرسان شرکت، مدارک باید به سازمان ارسال شوند و تا زمان صدور آگهی تاسیس شرکت توسط سازمان، ثبت قانونی صورت نگرفته است. مراحل زیر برای کمک به شما به ترتیب ذکر شده اند:

  • واریز وجوه تعیین نام.
  • ارسال نام های پیشنهادی.
  • دریافت تأییدیه برای یکی از نام های پیشنهادی.
  • تکمیل و تشکیل پرونده ثبتی.
  • واریز وجوه ثبتی.
  • ارائه مجوزهای لازم در صورت نیاز.
  • رفع ایرادات و ناهمخوانی های احتمالی.
  • دریافت آگهی تاسیس.
  • پرداخت وجوه روزنامه رسمی.
  • دریافت نسخه امضا شده روزنامه رسمی آگهی تاسیس.
  • پرداخت هزینه های پلمپ دفاتر.
  • پلمپ کردن دفاتر قانونی شرکت و دریافت آن ها.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه خدمات ثبتی در ایران می توانید به سایت vanak.org مراجعه نمایید و یا با شماره 02187790 تماس حاصل فرمایید.

ثبت ونک راهنمای شما در زمینه امور ثبتی.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nTxGdhPi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه