یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

کسب نمره قبولی در آزمون آیمت برای دستیابی به تحصیل رایگان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا میتواند برای بسیاری از متقاضیان یک رویای دست یافتنی باشد. با این حال آمار نشان داده که متقاضیان این آزمون در سراسر دنیا حدود 11000 نفر است که سالانه افزایش داشته است و آمار قبولی دانشجویان در این آزمون فقط حدود 4 تا 10 درصد است. 

آزمون IMAT

عدم قبولی در آزمون IMAT ممکن است بر روحیه دانشجویان تاثیرات منفی بگذارد. این امتحان یکی از مهمترین امتحانات در مسیر ورود به دانشگاه پزشکی در ایتالیا است و برای بسیاری از دانشجویان، رسیدن به این هدف بسیار مهم است. عدم قبولی می تواند باعث افت اعتماد به نفس، ناراحتی، افسردگی و حتی ناامیدی شود.

همچنین، از دیدگاه عملکردی، عدم قبولی در این آزمون ممکن است به تعویق افتادن امید به رسیدن به دانشگاه پزشکی و در نتیجه افزایش هزینه های مالی و زمانی منجر شود. با این حال، اهمیت این موضوع این است که باید به دانشجویان یادآوری شود که عدم قبولی در این آزمون، نه پایان مسیر است و نه نشانه ای از شکست در کاری است که از دانشجویان درخواست شده است. به جای اینکه دانشجویان به دلایل عدم قبولی خود سرزنش کنند، باید به آنها یادآوری شود که با بازنگری به رویه های تحصیلی و آزمون و با استفاده از تجربه موفقیت آمیز، می توانند در امتحان بعدی به موفقیت دست یابند. در اینجا مهم است که دانشجویان با حمایت و راهنمایی از مشاوران تحصیلی و منابع موجود، از بروز این مشکلات جلوگیری کنند و روحیه مثبت خود را حفظ کنند.

آزمون آیمت IMAT پزشکی ایتالیا چیست؟

آزمون آیمت IMAT پزشکی ایتالیا

قبل از هرچیز باید بدانیم که آزمون آیمت IMAT یک آزمون بین المللی برای رشته پزشکی ایتالیا یک آزمون استاندارد شده است که توسط وزارت آموزش و پژوهش ایتالیا برگزار می شود. هدف آن ارزیابی مهارت های تفکر منطقی، توانایی حل مسئله و دانش علمی دانشجویان است. این آزمون 60 سوال چندگزینه ای در حوزه های زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات و استدلال منطقی شامل می شود. مدت زمان آزمون ۱۰۰ دقیقه است و هر پاسخ صحیح یک نمره دارد. آزمون یکبار در سال در ماه سپتامبر برگزار می شود و نتایج آن توسط دانشگاه های پزشکی ایتالیا برای تعیین پذیرش در دوره های پزشکی به زبان انگلیسی استفاده می شود.

البته برای ورود به رشته های داروسازی، مهندسی و مدیریت در ایتالیا نیز آزمون تولک برگزار میشود که احتمال قبولی بیشتری میتواند داشته باشد. با این حال مشخصا محبوبیت رشته های گروه پزشکی در دنیا بیشتر است.

بالاترین نمره در آزمون آیمت IMAT چند بوده است؟

 

سال

بالاترین نمره آیمت

2020

83.3

2021

78

2022

71

بالاترین نمره کسب شده در آزمون IMAT

بالاترین نمره کسب شده در آزمون IMAT

بالاترین نمره ی ثبت شده در آزمون آیمت IMAT برای رشته پزشکی ایتالیا تاکنون ۸۳.۳ از ۹۰ است که توسط یک دانشجو در سال ۲۰۲۰ به دست آمده است. این انجام یک عمل بسیار برجسته است، اما مهم است به یاد داشته باشیم که یک نمونه ناپایدار و نماینده برای اکثر شرکت کنندگان آزمون نیست. حدود ۱۰٬۰۰۰ نفر هر ساله در آزمون آیمت IMAT برای رشته پزشکی ایتالیا شرکت می کنند و تنها ۱۰ تا ۱۵ نفر از آنها بیشتر از ۶۸ نمره می گیرند. افرادی که به این نمرات بالا می رسند، عموما دانشجویانی با تجربه هستند که در گذشته درسی دانشگاهی را خوانده اند و ترکیبی از دانستن بیشتر سوالات دانش عمومی هستند. با این حال، مهم است به یاد داشته باشیم که برای قبولی در آزمون آیمت IMAT برای رشته پزشکی ایتالیا، لازم نیست به اندازه ی شرکت کنندگان در بالاترین دهم درصد قرار بگیرید، بلکه باید در بالاترین ۱۰ درصد شرکت کنندگان باشید.

داشتن پیشینه ی تحصیلی قوی ضروری نیست و کاملاً ممکن است بدون داشتن دانش پیشین، با آمادگی گسترده و راهبردهای موثر، به دنبال کسب نمره بالا باشید و آزمون را قبول شوید.

اگرچه رسیدن به نمره بسیار بالا بسیار قابل تحسین است، اما پذیرش در یک دانشگاه پزشکی ایتالیایی لازم نیست. بنابراین، داوطلبان باید به دنبال کسب نمره ۵۴ یا بالاتر باشند، که برای داوطلبان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه ای کافی است.

کسب نمره قبولی آزمون آیمت IMAT چگونه ممکن است؟

کسب نمره قبولی آزمون آیمت IMAT

هر داوطلب روش و راهبرد خود را برای آزمون آیمت IMAT برای رشته پزشکی ایتالیا را دارد. برخی ترجیح می دهند تمام سوالات را پاسخ دهند و نمره خود را بیشینه کنند (که معمولاً قابلیت موفقیت ندارد و بیشتر اوقات این دانشجوها آزمون را نمی گذرانند)، در حالی که برخی دیگر تمرکز خود را بر روی نقاط قوت خود معطوف می کنند و پاسخ دادن به سوالاتی که در آنها اطمینان دارند را به اولویت می گذارند.

من به عنوان یک داوطلب آزمون آیمت IMAT برای رشته پزشکی ایتالیا، با وجود زمان کافی برای پاسخ به بیشتر سوالات، نمره ی نزدیک به ۵۰ گرفتم. با این حال، من به راهبرد محکم خود که ماه ها قبل از آزمون توسعه داده بودم، پایبند ماندم. من می دانستم که تلاش برای پاسخ به بیشترین تعداد سوالات در آن لحظه ممکن است باعث از دست دادن نمرات حیاتی و به خطر انداختن شانس ورود به دانشگاه پزشکی مورد نظرم شود. بسیار مهم است به خاطر داشته باشید که آزمون IMAT در مورد کیفیت نمره است نه تعداد سوالات. تمرکز باید بر پاسخ دادن به سوالات با دقت و کارآمدی باشد تا به جای تلاش برای پاسخ دادن به بیشترین تعداد سوالات، بهترین پاسخ ها داده شوند. مهم است به راهبردها، مهارت های مدیریت زمان و آمادگی که توسعه داده شده اند، اعتماد کرد و در طول آزمون آیمت از دوباره ارزیابی آنها خودداری کرد. در نهایت، هدف باید به دست آوردن نمره ای باشد که به شما اجازه می دهد آزمون را قبول شوید و ورود به دانشگاه برای تحصیل پزشکی ایتالیا را مورد نظر خود را داشته باشید، نه نمره ای که به شما اجازه می دهد تا وارد “تالار افتخار” شوید.

دانش آموزانی که بدون داشتن یک راهبرد محکم، تلاش می کنند تا تمامی سوالات آزمون را حل کرده و تعداد بیشتری از نمرات را کسب کنند، معمولاً در آزمون آیمت IMAT برای رشته پزشکی ایتالیا شکست می خورند، بنابراین سعی نکنید تا رتبه ی اول را کسب کنید.

در آزمون آیمت برای چه نمره ای هدف گذاری کنیم؟

آزمون IMAT یک آزمون بسیار رقابتی است که برای کسب نمره ی بالا به یک رویکرد استراتژیک نیاز دارد. برای موفقیت در این آزمون، داوطلبان باید دانش عمیقی از ساختار آزمون داشته باشند و چند ماه قبل از آزمون، با تمرین روی شبیه سازهای آزمون آیمت IMAT برای رشته پزشکی ایتالیا، راهبردهای موثری توسعه دهند. یکی از جنبه های حیاتی راهبرد موفق، شناخت سوالاتی است که باید رد کرد و کدام ها را باید حل کرد، از کدام موضوع شروع کرد، چند سوال را حدس بزنید و در چه شرایطی، و چگونه مدیریت زمان را به خوبی انجام داد. این عوامل در بیشینه کردن نمره بسیار حائز اهمیت هستند و باید به یاد داشته شود که دانشگاه اولین گزینه و نمره ای که برای قبولی در آزمون IMAT لازم است، باید در نظر گرفته شود. بسیار مهم است که یک راهبرد شخصی سازی شده توسعه داده شود که نقاط قوت، ضعف ها و اهداف داوطلب را در نظر بگیرد.

مدیریت زمان برای قبولی در آزمون آیمت

مدیریت بهینه ی زمان نیز یکی از جنبه های حیاتی یک راهبرد موفق برای آزمون IMAT است. آزمون با ۶۰ سوال در ۱۰۰ دقیقه طراحی شده است که به این معناست که داوطلبان کمتر از دو دقیقه برای پاسخ به هر سوال، شامل خواندن و تحلیل سوال، دارند.

بعضی از سوال ها بسیار آسان هستند و حدود ۱۵ ثانیه زمان می برند و بعضی دیگر ممکن است ۵ دقیقه طول بکشند. یکی از مهم ترین بخش های آماده سازی، یادگیری شناخت سوالات قابل حل قبل از پاسخ به آنهاست.

داوطلبان باید با دقت زمان خود را تخصیص دهند، تمرکز خود را بر روی پاسخ دادن به سوالاتی که در آنها اطمینان دارند معطوف کرده و سوالات دشوار را تا آخر نگه دارند. همچنین، نظارت بر زمان و انجام دادن آزمون با سرعت مناسب بسیار حائز اهمیت است و باید اطمینان حاصل شود که قبل از پایان آزمون، کافیست زمان برای بررسی پاسخ ها باقی بماند. همچنین، توصیه می شود که در هنگام مطالعه و آماده سازی برای آیمت IMAT برای رشته پزشکی ایتالیا و همچنین در زمان استفاده از شبیه سازها، به مدیریت زمان خود توجه کنید و این کار را فقط در روز آزمون انجام ندهید.

هدفگذاری برای قبولی در آزمون IMAT

در نهایت، داوطلبان باید به نمره ای هدف برای ورود به بیشتر دانشگاه های پزشکی در ایتالیا دست یابند. این نمره بسته به دانشگاه اولین گزینه داوطلب و تعداد صندلی های در دسترس متفاوت خواهد بود. با این حال، هدف گذاری برای کسب نمره ۵۴-۵۵ یا بالاتر، برای بیشتر دانش آموزان یک هدف خوب است، با این حال بعضی از دانشگاه ها کمتر از این رقابتی هستند. هدف گذاری برای نمره ۵۴-۵۵ نشان دهنده ی فهم قوی از محتوای آزمون است.

ضروری است که رقابتی بودن استخدام کنندگان را در نظر گرفته و از طریق آماده سازی و راهبرد مناسب، نمره واقعی و قابل دستیابی را به دست آورده شود. با توسعه ی یک راهبرد شخصی سازی شده که مدیریت زمان، محتوای آزمون و اهداف داوطلب را در نظر بگیرد، می توان به دستیابی به نمره بالا در آزمون IMAT برای قبولی در رشته پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا و ورود به یک دانشگاه پزشکی در ایتالیا دست یافت.

چرا تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا توصیه نمیشود؟

دلایلی که ممکن است باعث شود که فرد نباید در آزمون IMAT شرکت کند، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. عدم آمادگی: اگر فرد مطمئن نیست که به خوبی آماده آزمون است و نمی تواند به نمره ای که برای ورود به دانشگاه پزشکی در ایتالیا لازم است برسد، بهتر است که در آزمون شرکت نکند.
  2. زمان برای آمادگی کافی نیست: آماده سازی برای آزمون آیمت زمان بر است و اگر فرد مطمئن نیست که بتواند در زمان محدودی که برای آماده سازی دارد، به خوبی آماده شود، بهتر است که در آزمون شرکت نکند.
  3. هزینه های مالی: شرکت در آزمون هزینه هایی را شامل می شود که ممکن است فرد نتواند آنها را تحمل کند، مانند هزینه ثبت نام، هزینه آماده سازی، هزینه سفر و اقامت در ایتالیا.
  4. ترس از شکست: شرکت در آزمون با فشار و ترس از شکست همراه است و این ممکن است بر روی روحیه و اعتماد به نفس فرد تاثیر منفی بگذارد.

در کل، شرکت در آزمون پزشکی و ددانپزشکی ایتالیا نیازمند بررسی دقیق و شناخت عمیق از خود و شرایط فردی است و اگر فرد مطمئن نیست که می تواند در این آزمون موفق باشد، بهتر است که در آن شرکت نکند.

منبع:https://entermedschool.com/imat-highest-score/

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ufmojhyi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
علی :
5 ماه پیش
ای کاش این آزمون تکمیل ظرفیت داشت اگر شما از این موضوع خبر دارید لطفا اطلاع رسانی بکنید که سوال خیلی از داوطلبان و خانواده‌ای آنهاست. با سپاس و تشکر فراوان
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه