چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

چرا باید در خرید قهوه روبوستا به میزان آسیاب دانه قهوه توجه کرد؟

چرا باید در خرید قهوه روبوستا به میزان آسیاب دانه قهوه توجه کرد؟

قهوه یکی از بهترین و پرطرفدارترین نوشیدنی هایی است که بسیاری از افراد در زندگی روزمره خود آن را مصرف می کنند. قهوه بیش از 100 الی 150 نوع مختلف دارد ولی دو نوع قهوه که بسیار معروف هستند و بین مردم نیز طرفداران بیشتری دارد قهوه عربیکا و ربوستا می باشد. قهوه عربیکا تقریبا حدود 60 درصد کشت و تولید قهوه جهان را به خود اختصاص داده است و طرفدار بیشتری نسبت به قهوه روبوستا نیز دارد و بیشتر در افریقای شرقی، آمریکای لاتین و آسیا رشد می کند، بعد از قهوه عربیکا، قهوه روبوستا پرطرفدارترین قهوه محسوب می شود.

این دو نوع قهوه معروف از هر لحاظ تفاوت های زیادی دارند که در ادامه به تفاوت قهوه عربیکا و قهوه روبوستا اشاره می شود.

تفاوت قهوه عربیکا و قهوه روبوستا

  • اولین تفاوتی که بین قهوه روبوستا و قهوه عربیکا به چشم میخورد تفاوت از نظر ظاهر دانه ها است که دانه های قهوه روبوستا دایره ای شکل و کمرنگ هستند که کوچکتر از دانه های قهوه عربیکا می باشد.
  • کافئین موجود در دانه قهوه روبوستا بیشتر از دانه قهوه عربیکا است.
  • طعم دانه های قهوه روبوستا تلخ می باشد ولی دانه های قهوه عربیکا طعم ملایم و ترش مانندی دارد.
  • قهوه عربیکا قیمت بیشتری نسبت به قهوه روبوستا دارد.
  • دانه های قهوه عربیکا اسیدیته بیشتری نسبت به دانه های قهوه روبوستا دارد.
  • رنگ خط وسط دانه های روبوستا تیره می باشد ولی خط وسط دانه های عربیکا رنگی روشن تر دارد.

نحوه آسیاب دانه قهوه

درست آسیاب کردن دانه های قهوه یکی از مهم ترین عامل ها برای داشتن یک قهوه با کیفیت و خوشمزه است ما برای اینکه بتوانیم یک قهوه خوب و نرمال داشته باشیم باید دانه های قهوه را به درستی آسیاب کنیم.

آسیاب کردن دانه ها کار زیاد سختی نیست و ابزار های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد تا کار شما را تا حد ممکن راحت کند ولی نکات خاصی وجود دارد که باید رعایت شوند که در بخش زیر به آنها پرداخته ایم:

  • پس از هر بار آسیاب کردن، دستگاه باید به صورت کامل تمیز شود تا برای استفاده بعدی دانه های قهوه پسمانده از آسیاب قبلی کاملا از بین برود.
  • اندازه آسیاب کردن دانه ها باید به صورت یکسان باشد و دانه ها هر چقدر ریزتر و کوچکتر شوند طعم بهتر و دقیق تری خواهند داشت.
  • باید به روش تهیه قهوه مورد نظر خود توجه داشته باشیم و دانه ها را آسیاب کنید، زیرا بعضی از قهوه ها مانند قهوه فرانسه و قهوه ترک درجه آسیاب مختص خود را دارد.
  • میزان درجه آسیاب بسیار مهم است زیرا هر نوع قهوه و قهوه ساز درجات مختلفی برای آسیاب دارند که از درجه 1 (بسیار ریز) تا درجه 10 (بسیار درشت) دسته بندی می شوند که قبل از آسیاب باید به این مورد توجه شود.

تفاوت قهوه عربیکا و قهوه روبوستا

درجه آسیاب دانه های قهوه به چه عواملی بستگی دارد؟

درجه آسیاب مناسب و نرمال دانه های قهوه به عواملی مهم بستگی دارد که شما باید در آسیاب کردن دانه خود حتما به این نکات دقت کنید. این موارد عبارتند از:

  • نوع قهوه

درجه آسیاب قهوه ها وابسته به نوع آنها تغییر میکند و هر نوع قهوه درجه آسیاب مختص به خود را دارد و باید هنگام آسیاب به این مورد حتما توجه شود

  • دستگاه مورد استفاده برای آسیاب قهوه

 هر نوع دستگاه آسیاب قهوه، درجه بندی مختلف و خاص خود را برای آسیاب کردن قهوه دارد بسیاری از دستگاه ها از درجه بندی 1 تا 10 دسته بندی شده اند ولی دستگاه های خاصی وجود دارد که تا 40 درجه دسته بندی شده است و باید با توجه به قهوه که میخواهیم دم آوری کنیم به این مورد دقت کنیم.

  • مدت زمان رست دانه

 بهتر است توجه داشته باشید که قهوه یک محصول کشاورزی میباشد و باید به تازگی آن توجه کرد چون از زمانی که دانه ها رست شوند، کم کم گازهایی از خود آزاد میکنند و شروع به از دست دادن خواص خود می کنند.

  • درجه رست شدن دانه

درجه رست دانه ها تاثیر زیادی در آسیاب دارند، رست هایی که تیره تر هستند آسیاب درشت تری استفاده میشود چون گرمای بیشتری دریافت کرده است و با آب سریع تر واکنش نشان میدهد و عصاره گیری با سرعت بیشتری انجام میشود و برای رست های روشن تر چون گرمای کمتری دریافت کرده است سرعت واکنش کند تر است، آسیاب ریزتر و نرم تری استفاده میشود.

اهمیت درجه آسیاب قهوه

دلیل اهمیت درجه آسیاب قهوه

درجه آسیاب قهوه برای اینکه به صورت مستقیم در فرایند دم آوری قهوه و در طعم قهوه نقش دارد از اهمیت زیادی برخوردار است و کوچکترین تغییرات در اندازه آسیاب دانه های قهوه تاثیرات زیادی در طعم قهوه میتواند داشته باشد.

قهوه هایی که درجه آسیاب ریزتری دارند طعم و رایحه آن ها به مراتب تلخ تر است و درجه آسیاب درشت تر طعم و رایحه نسبتا ملایم تری دارد.

قهوه هایی که به صورت درشت آسیاب می شوند آب را به راحتی از خود عبور میدهند و به همین دلیل سبب کمتر استخراج شدن طعم و ملایم شدن طعم قهوه می شود و دانه هایی نرم و ریزتر بیشتر با آب درگیر میشوند و این عمل سبب بیشتر استخراج شدن طعم قهوه میشود به همین دلیل این دانه ها تلخ تر هستند.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Zt6MEmOI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
رضا سلیمی :
9 ماه پیش
سلام روزتون بخیر ممنون از راهنماییتون
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه