یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به سادگی حساب و کتاب مغازه خود را مدیریت کنید، ویژگی های نرم افزار حسابداری ساده

به سادگی حساب و کتاب مغازه خود را مدیریت کنید | ویژگی های نرم افزار حسابداری ساده

اکثر صاحبان کسب و کار که با سرمایه و تجربه کم آغاز به کار کرده اند، به دنبال یک نرم افزار حسابداری ساده و ارزان هستند تا بتوانند به آسانی کار با آن را یاد گرفته و نیازی به پرداخت هزینه چندانی نداشته باشند. علت این امر این است که هنوز به سود قابل توجهی نرسیده اند و ترجیح می دهند تا در کلیه هزینه ها صرفه جویی کنند.

البته برای مدیریت امور مالی یک مغازه یا فروشگاه نیاز است تا علاوه بر پارامتر قیمت و سادگی نرم افزار، به امکانات مورد نیاز برای ثبت فاکتورهای خرید و فروش، انبارداری و... نیز توجه داشته باشیم.

در این مطلب قصد داریم با ویژگی های یک نرم افزار حسابداری ساده برای مغازه آشنا شده و ببینیم که آیا می تواند گزینه ای مناسب برای ثبت عملیات حسابداری و مدیریت امور مالی مغازه یا فروشگاه ها باشد؟

مهم ترین نکاتی که در ادامه به آن می پردازیم شامل موارد زیر است:

5 قابلیت مهم نرم افزارهای حسابداری ساده
مزایای استفاده از برنامه حسابداری ساده
نکات مهم دانلود رایگان نرم افزار حسابداری ساده برای مغازه

و اما... ممکن است عده ای به اشتباه تصور کنند که ساده بودن یک نرم افزار، به معنای نداشتن امکانات کافی است. از این رو در ادامه به بررسی قابلیت های این برنامه حسابداری می پردازیم تا با ویژگی های آن بیشتر آشنا شده و ببینم که آیا این دیدگاه درست است یا خیر؟

آشنایی با امکانات مهم نرم افزار حسابداری ساده

5 قابلیت مهم نرم افزارهای حسابداری ساده

از اجرای ساده عملیات حسابداری تا ارائه فاکتورهای رسمی

یکی از شاخصه های مهم نرم افزار حسابداری ساده برای مغازه و یا هر کسب و کار دیگری، اجرای ساده و مرحله به مرحله عملیات حسابداری است تا به این ترتیب حتی افرادی که متخصص حسابداری نیستند نیز توانایی کار با آن را داشته باشند.

و اما... مهم ترین امکانات این نرم افزار عبارت است از:

1. اجرای ساده عملیات پیچیده حسابداری

عدم نیاز به دانش تخصصی حسابداری

همان طور که اشاره کردیم، کاربرانی که به دنبال نرم افزار حسابداری برای مغازه یا فروشگاه خود هستند، ممکن است آشنایی چندانی با علم حسابداری نداشته باشند؛ از این رو هر چقدر سیستم حسابداری مورد نظر ساده تر باشد، می توانند راحت تر با آن کار کرده و به ثبت امور مالی بپردازند.

بنابراین این افراد به کمک یک برنامه حسابداری ساده می توانند بدون نیاز به استخدام کارشناس حسابداری متخصص، به ثبت هزینه های مختلف و مدیریت حساب ها بپردازند.

2. قابلیت توسعه پذیری

همگام و متناسب با نیازهای جدید کسب و کار

توسعه پذیری یا همان Scalability به معنای این است که یک سیستم انعطاف پذیر بوده و بتواند پاسخ گوی نیازهای جدید باشد.

همه ما می دانیم که هدف نهایی یک کسب و کار، رشد و افزایش بازدهی است. در واقع این رشد و توسعه در هر صنف با توجه به شرایط، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در یک سازمان ممکن است با افزایش تعداد کارکنان و یا بهبود روش های بازاریابی امکان پذیر باشد و در یک شرکت دیگر با افزایش فروش.

در هر صورت سیستم حسابداری مورد نظر باید پاسخ گوی نیازهای جدید باشد. حتی بهترین نرم افزار های حسابداری فروشگاهی نیز چنانچه فاقد این ویژگی باشند، در آینده نزدیک به دلیل ناسازگاری با رشد کسب و کار، کنار گذاشته خواهند شد. به این ترتیب مجددا باید برای خرید یک نرم افزار حسابداری جدید، هزینه پرداخت شود.

بنابراین فراموش نکنید یک قابلیت مهم نرم افزار حسابداری ساده برای مغازه یا فروشگاه ها، توسعه پذیری است تا شما را از صرف هزینه های اضافی در آینده بی نیاز کند.

3. داشتن پشتیبانی فنی

استفاده از مشاوره کارشناسان فروش

یکی از اهداف مهم و ارزشمند شرکت های ارائه دهنده نرم افزار، پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان است. البته لازم به ذکر است که عموما پشتیبانی، تنها در نصب نرم افزار خلاصه نشده و شرکت مورد نظر باید پاسخ گوی مشکلات و سوالات کاربران نیز باشد.

بنابراین فرقی نمی کند اپلیکیشن مورد نظر، نرم افزار حسابداری ساده برای مغازه باشد و یا یک نرم افزار حرفه ای و تخصصی برای شرکت؛ در هر حال داشتن پشتیبانی فنی یکی از خدمات مهم و ضروری است که پس از خرید نرم افزار باید به کاربران ارائه شود و شامل پاسخ گویی تلفنی، آنلاین و آفلاین، مراجعه حضوری و ارائه ویدیوهای آموزشی و... می باشد.

4. ارائه فاکتور با خروجی های مورد تایید دارایی

صدور فاکتور رسمی مورد تایید اداره مالیات

یکی از مهم ترین و ضروری ترین قابلیت های نرم افزار حسابداری، صدور فاکتور رسمی به منظور ارائه به اداره دارایی است؛ چرا که کمک می کند تا صاحبان کسب و کار، به راحتی اسناد مورد نیاز برای ادامه فعالیت قانونی خود را فراهم کرده و ارسال نمایند.

در طراحی نرم افزار حسابداری ساده برای مغازه نیز به این قابلیت توجه شده و کاربران می توانند بدون نیاز به دانش تخصصی حسابداری، اقدام به ارائه گزارش های مورد تایید اداره مالیات نمایند.

5. امکان گزارش سود و زیان فروش و کسب و کار

کمک به برنامه ریزی مالی کسب و کار با گزارش های تحلیلی و پیشرفته

می دانیم که مدیران سازمان های مختلف به کمک گزارش های مالی می توانند در خصوص موارد مهم از جمله: میزان سود و زیان، عملکرد کارکنان، موجودی صندوق و کالا و... تصمیم گیری کرده و برای آینده شرکت برنامه ریزی نمایند.

یک نرم افزار حسابداری ساده نیز امکان مشاهده گزارش های فروش، حساب های دریافتی و پرداختی و... را برای کاربران فراهم کرده و کمک می کند تا افراد بدون نیاز به تخصص و تنها با حسابداری ساده، در خصوص آینده مالی کسب و کار خود تصمیمات مهمی بگیرند.

خب! با قابلیت های مهم نرم افزار حسابداری ساده برای مغازه یا هر کسب و کار دیگری آشنا شدیم و دانستیم که یک برنامه حسابداری می تواند در کنار طراحی ساده و کاربرپسند، امکانات ضروری و مهم را نیز داشته باشد.

و اما..

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که برنامه حسابداری ساده، در مقایسه با برنامه های پیشرفته و حرفه ای تر چه مزیتی دارد و چرا استفاده از آن پیشنهاد می شود؟ در ادامه به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد.

مزیت های مهم نرم افزار حسابداری ساده

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری ساده

دسترسی آسان به داده ها و عدم نیاز به دریافت آموزش های تخصصی

به طور کلی استفاده از نرم افزار حسابداری ساده نیاز به آموزش چندانی ندارد و به این ترتیب به میزان زیادی در وقت شما صرفه جویی می شود.

همچنین می توان به راحتی به ثبت عملیات مختلف حسابداری از جمله: صدور فاکتور خرید و فروش، پیگیری پرداختی ها، مدیریت حساب های موجودی و... پرداخت و به کمک گزارش های جامع، در خصوص نحوه مدیریت صندوق و موجودی انبار تصمیم گرفت.

از دیگر مزیت های مهم نرم افزار حسابداری ساده برای مغازه می توان به دسترسی آسان به اطلاعات مالی در هر زمان و هر مکان اشاره نمود؛ چرا که به دلیل تحت وب و آنلاین بودن تنها لازم است تا به اینترنت متصل شوید؛ در واقع شما می توانید در هر دستگاه هوشمندی مانند: موبایل، تبلت، لپ تاپ و... به راحتی وارد پنل کاربری خود شده و به مدیریت امور مالی بپردازید!

در مجموع این نرم افزار با داشتن امکانات و قابلیت های ضروری و مزایای مهمی که به آن اشاره شد، می تواند بهترین گزینه برای صاحبان فروشگاه و مغازه های کوچک باشد؛ چرا که با قیمتی مناسب و کاربری آسان، مدیریت مالی امور فروشگاه را آسان تر می کند.

حالا که با مزایای استفاده از این نرم افزار کاربردی آشنا شدیم حتما ترغیب شده اید که آن را تهیه کرده و به ثبت امور حسابداری کسب و کار خود بپردازید.

اما احتمالا با یک جستجوی ساده با مجموعه شرکت هایی رو به رو می شوید که به طور رایگان این نرم افزارها را ارائه کرده و لینک دانلود آن را در اختیار کاربران قرار داده اند. از این رو می خواهیم در ادامه به نکات مهمی که باید در این خصوص در نظر داشته باشید اشاره کنیم.

3 نکته ضروری که قبل از دانلود رایگاه نرم افزار حسابداری ساده برای مغازه باید بدانید

نکات مهم دانلود رایگان نرم افزار حسابداری ساده برای مغازه

3 نکته ضروری قبل از دانلود نرم افزار حسابداری ساده برای عدم نفوذ بدافزارها به سیستم

قبل از اینکه به نکات مهم دانلود نرم افزار حسابداری اشاره نماییم، لازم است به این نکته اشاره کنیم که اکثر شرکت های معتبر اقدام به ارائه نسخه دمو نرم افزار می کنند تا کاربران قبل از خرید، از قابلیت های مهم آن اطمینان حاصل کنند؛ این امر در آشنایی با فضای کلی نرم افزار بسیار موثر و مفید است.

به طور کلی برنامه های حسابداری رایگان به دلیل محدودیت امکانات و نداشتن امنیت کافی، قابل اعتماد نبوده و می تواند تاثیر منفی در بازدهی کسب و کار شما داشته باشد.

و اما.. نکات مهم که قبل از دانلود نرم افزار حسابداری ساده برای مغازه باید در نظر داشته باشید عبارت است از:

1.   آنتی ویروس سیستم خود را به روزرسانی کنید

ابتدا از آپدیت بودن آنتی ویروس اطمینان حاصل کنید؛ چرا که دانلود فایل های ویروسی می تواند سبب آسیب به سیستم شما و در نهایت از بین رفتن داده های مهم گردد.

همچنین در صورتی که فایل مورد نظر را دانلود کردید و متناسب با نیازهای شما نبود، حتما آن را حذف کنید تا سرعت کامپیوتر شما کاهش پیدا نکند.

2.   توجه به شرح و توضیحات لینک دانلود

قبل از هر اقدامی برای دانلود نرم افزار، ابتدا توضیحات فایل مربوطه را بخوانید تا مطمئن شوید که متناسب با نیاز کسب و کار شما است؛ چرا که بسیاری از سایت ها چندین فایل دانلود برنامه حسابداری را در سایت قرار می دهند که پس از دریافت متوجه می شوید نرم افزار مربوطه، مورد نظر شما نیست!

3.    مطالعه قسمت درباره ما وب سایت ارائه دهنده

همان طور که می دانید هر وبسایتی یک بخش مهم با عنوان درباره ما دارد که می توانید در آن جزئیات مربوط به آن کسب و کار را مطالعه کنید. این کار کمک می کند تا قبل از دانلود نرم افزار حسابداری ساده برای مغازه کمی اطمینان حاصل کنید از اینکه فایل مورد نظر، حاوی بدافزار نبوده و به سیستم شما آسیبی وارد نمی کند.

توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع دانلود و نصب اپلیکیشن ها از سایت های ناشناس، می تواند سبب ویروسی شدن ویندوز و از بین رفتن اطلاعات مهم شما گردد.

 

جمع بندی

خب! خسته نباشید! به پایان مقاله رسیدیم. در این مطلب تلاش کردیم به این سوال مهم پاسخ دهیم که آیا ساده بودن یک نرم افزار به معنای نداشتن امکانات و قابلیت های کافی است؟ بنابراین به 5 تا از قابلیت های مهم نرم افزار حسابداری ساده برای مغازه اشاره کردیم و گفتیم: 1. اجرای ساده عملیات حسابداری 2. توسعه پذیری 3. داشتن پشتیبانی فنی 4. ارائه فاکتور مورد تایید دارایی و 5. ارائه گزارش های جامع و کامل از فروش و جزئیات کسب و کار مهم ترین امکانات این نرم افزار است.

در ادامه با مزیت های برنامه حسابداری ساده آشنا شدیم و گفتیم به دلیل کاربری آسان و ساده، نیازی به دریافت آموزش های تخصصی نخواهیم داشت. همچنین تحت وب بودن این نرم افزار کمک می کند تا بدون محدودیت در استفاده از دستگاه های هوشمند و در هر زمان و مکان که نیاز به مدیریت امور مالی کسب و کار خود داشته باشیم، اقدام به ثبت عملیات حسابداری مورد نظر خود نماییم.

همچنین گفتیم استفاده رایگان از برنامه های حسابداری تنها با دریافت از شرکت های معتبر پیشنهاد می شود که اغلب آن را به شکل فایل دمو در اختیار کاربران قرار می دهند.

به عنوان نکته پایانی نیز به موارد مهم که قبل از دانلود رایگان برنامه حسابداری برای مغازه باید در نظر گرفت، اشاره کردیم که عبارت است از: 1. به روزرسانی آنتی ویروس 2. خواندن توضیحات فایل مورد نظر و 3. مطالعه بخش درباره ما وبسایت مربوطه.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LJIWJ9ZC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه