چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

سفر به کشور عمان

سفر به کشور عمان تجربه ای ارزشمند است که شما مانند آن را کمتر می توانید پیدا کنید. از معماری فاخر و طبیعت منحصر به فرد، تا تماشای سنت های اصیل عربی در این کشور لوکس و همیشه آرام خاورمیانه، حرف های بسیاری را برای گفتن دارد. در حقیقت کشور عمان از ثروتمندترین کشورهای جهان می باشد و در حوزه سیاست نیز از امن ترین و با ثبات ترین کشورهای دنیا به حساب می آید که رابطه دوستانه ای با بسیاری از کشورهای جهان، همچنین ایران دارد. در این مطلب به آشنایی با این کشور در سفر با تور عمان می پردازیم.

 

تاریخ و فرهنگ غنی

عمان، کشوری پادشاهی است که از تاریخی قدیمی و فرهنگی غنی برخوردار است. معماری این کشور به علت تاریخ و فرهنگ غنی خود، از جذاب ترین و متنوع ترین معماری های خاورمیانه می باشد که این معماری از نشانه های تلاش برای حفظ فرهنگ و تاریخ کشور، به شمار می رود. 

فرهنگ عمانی از غنی ترین فرهنگ های منطقه عرب نشین جهان است که نه تنها به دلیل تاریخ باستانی و تمدن های بزرگ موجود در آن، بلکه به علت سنت های بسیار خوب این کشور است که هر روزه پیشرفت کرده و همچنان باقی مانده است. 

در این بخش به چند نکته در مورد فرهنگ مردم این کشور که در سفر با تور عمان متوجه آن می شوید اشاره می کنیم:

  • مردم عمان احترام زیادی برای لباس ها و زیورآلات محلی، عروسی و فستیوال های خود قائل بوده و از سنت های جامعه اطاعت می کنند. نسل های جدید نیز به این سنت ها پایبند می باشند.
  • مردم این کشور برای اشاره کردن به افراد، از همه انگشتان دست به جای یک انگشت استفاده کرده و جهت نشان دادن موافقت خود، انگشت شست خود را به سمت بالا می گیرند.
  • از دیگر نباید های کشور عمان، اشاره کردن به پاشنه پا یا به طور کلی پای افراد است و مردم این کشور، برای حرکت دادن چیزی از پا استفاده نمی کنند.
  • در این کشور، عکس گرفتن بدون اجازه از افراد، حرکات همراه با پرخاش یا اهانت آمیز و استفاده از مواد مخدر ممنوع بوده و مجازاتی مانند زندان یا پرداخت جریمه های سنگین را به دنبال دارد.
  • عمانی ها اهمیت زیادی به حفظ آبرو می دهند و اگر فردی کار غلطی را انجام دهد، آرام و دور از چشم دیگران، وی را متوجه اشتباهش می کنند.
  •  رعایت فاصله به خصوص زمان صحبت کردن با بانوان، از آداب و رسوم اصلی مردم عمان به حساب می آید. 
  • مردم عمان برای اماکن مذهبی کشور خود، ارزش بسیاری قائل هستند و لازم است که توریست ها، در این اماکن، از انجام حرکات خارج از عرف خودداری کنند.

 

مناظر طبیعی زیبا

تور عمان

کشور عمان در عین سادگی، دارای زیبایی های طبیعی اسرارآمیزی است. در سراسر این کشور، کوهستان ها گسترانیده شده است و غار های عجیب و رمزآلودی را در خود مخفی کرده اند. 

در سفر با تور عمان مشاهده می کنید که برخلاف تصور مردم جهان، جاذبه های توریستی این کشور بسیار متنوع است. از مناطق شگفت انگیز و جذاب کشور عمان می توان موارد زیر را نام برد:

  • جزیره مصیره

مصیره، بزرگترین جزیره کشور عمان است که در دریای عرب و در شرق این کشور واقع شده است. این جزیره اسرار آمیز و بکر، از با ارزش ترین زیست بوم های آبی دنیا است. هوای مطبوع و پاک، سواحل آرام و آفتابی و آب های شفاف مصیره را به بهشتی زمینی تبدیل کرده است.

  • بهلا 

شهر بهلا در کشور عمان، برای گردشگرانی که به بازدید از شهرهای باستانی کویری و بکر علاقه دارند، از بهترین شهرهای جهان است. این شهر اسرار آمیز بیشتر از ۱۵۰۰ سال قدمت داشته و در ابتدا کاروانسرا و توقف گاهی بیابانی بوده است. قلعه تاریخی شهر بهلا در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

  • صلاله 

یکی از زیباترین شهرهای منطقه خاورمیانه و در واقع بهشت گمشده این منطقه، شهر صلاله است. در حقیقت می توان گفت که بزرگترین شهر و مرکز استان جنوبی عمان، شهر صلاله است که از زیباترین جاذبه های دیدنی عمان برخوردار است. 

  • جبل اخضر 

جبل أخضَر یا کوه سبز از بکر ترین و زیبا ترین نواحی طبیعی و از جاذبه های مهم دیدنی در عمان است. این کوه با عظمت در شمال عمان واقع شده و بلندترین قله رشته کوه حجر به شمار می رود.

  • راس الجینز

یکی از بهترین سواحل دنیا جهت اقامت شبانه، تورهای بازدید رأس الجینز است که مردم زیادی از شهر مسقط به این جزیره می آیند. جزیره رأس الجینز، شرقی ترین جزیره کشور عمان و از بکر ترین نواحی آن است. همچنین این جزیره، بهشتی از آب، آفتاب، ماسه و زیستگاه لاک پشت های دریایی می باشد.

  • فلات مسندم

 از زیباترین جاذبه های کشور عمان، استان مُسندم در شمالی ترین نقطه این کشور است. در واقع مسندم شبه جزیره ای می باشد که اشتراکات زبانی و فرهنگی زیادی با اقوام ساکن سواحل و جزایر جنوبی کشور ایران دارد. مسندم به علت برخورداری از طبیعت بکر و زیبای خود و تنوع جانوری خاص، از پرطرفدارترین نواحی ساحلی عمان می باشد.

  • کویر وَهیبه 

کویر وَهیبه، منطقه ای اسرار آمیزی و بیابانی در شرق عمان بوده و این دشت حیرت انگیز و خشک در امتداد خلیج مصیره گسترده شده است. گردشگران و توریست های فراوانی در سفر با تور عمان جهت تجربه زندگی در کویر و گشت و گذار در بیابان، از این نواحی بازدید می نمایند. تفریحاتی نظیر شتر سواری در بیابان، اسکی روی شن های کویر و مسابقات رالی در کویر از مهم ترین تفریحات این ناحیه به شمار می رود. 

  • نیزوا 

نیزوا یا نزوی از زیباترین و خاص ترین جاذبه های دیدنی عمان می باشد که در گذشته های دور پایتخت این کشور بوده است. نیزوا شهری کویری با زمستان های سرد بوده که در حدود ۲۵۰ کیلومتری شهر مسقط قرار دارد. این شهر از بهترین اماکن کشور عمان بوده که فضای منحصر به فرد و تاریخی آن، گردشگران را جذب می نماید.

 

مردم مهمان نواز

شاید بتوان گفت از اصلی ترین دلایلی که باعث جذب توریست ها در سفر با تور عمان می شود، صمیمیت، مهربانی و مهمان نوازی مردم این کشور می باشد. مردم این کشور همواره جهت میزبانی از مهمانان خود آماده بوده و لبخند از لبان آن ها دور نمی شود. 

مردم عمان بسیار دلسوز بوده و در سختی و مشکلات و همچنین در اوقات شادمانی و جشن، با یکدیگر متحد هستند. مردم این کشور، چه برایشان غریبه باشید و چه شما را بشناسند، در هر حال شما را به خانه خود دعوت کرده و با رفتار خود سخاوتمندی را به شما نشان می دهند.

 مردمان این کشور، برای پذیرایی از شما، در ابتدا یک قهوه خوش عطر درست کرده و سپس برایتان میوه هایی مانند سیب، موز، پرتقال، هلو و گلابی می آورند. در انتها با بیسکویت و انواع کیک تازه و حلوای شیرین عمانی به پذیرایی از شما ادامه می دهند و شما را در مهمان نوازی غرق می کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MpYzPAGs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه