سه شنبه, ۱ خرداد(۳) ۱۴۰۳ / Tue, 21 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

خدمات برش لیزر فلزات چیست؟ استعلام قیمت برش لیزری فلزات از الیماکول

به نقل از الیماکول: در سال های اخیر با پیشرفت صنایع و تکنولوژی های تولید در صنایع فلزی و فلزکاری، استفاده از فلزات در زندگی روزمره بشر به بخش جدایی ناپذیر تبدیل شده است.

انسان ها به صورت گسترده ای با فلزات سروکار دارند، از کامپیوترها، موبایل ها، ساعت تا لوازم خانگی و خودرو، همگی از فلزات ساخته و پرداخته شده اند.

این حجم گسترده از کاربرد فلزات در زندگی انسان، نیاز به استفاده از ابزارهای مدرن شکل دهی و فرم دهی فلزات را بیش از پیش افزوده است.

از مهمترین ابزارهای مورد نیاز صنایع فلزی، دستگاه های برش لیزر فلزات و بالاخص برش لیزر فایبر جهت خدمات برشکاری ورق های فلزی است.

در پاسخ به سوال خدمات برش لیزر فلزات چیست؟ اینگونه می توان پاسخ داد که خدمات برش لیزر فایبر فلزات، استفاده از پرتو لیزر جهت ایجاد اشکال متنوع در ورق های فلزی و جداسازی قطعات فلزی مورد نیاز از ورق های فلزی است.

خدمات برش لیزر فایبر

در برش لیزر فایبر، دستگاه برش ورق های فلزی با استفاده از پرتو لیزر متمرکز است. این روش برشکاری، در دسته روش های ماشینکاری صنعتی قرار دارد که با هدایت پرتو لیزر متمرکز با توان بالا، عملیات براده برداری و برشکاری بر روی ورق های فلزی را انجام می دهد.

در این دستگاه پرتو لیزر توسط فیبر نوری هدایت می شود و به همین دلیل دستگاه برش لیزر فایبر نامگذاری شده است.

در بدو تولید این روش به دلیل گرانی این تکنولوژی و عدم آشنایی صنعتگران، برش لیزر فایبر مورد اقبال قرار نگرفت.

اما در دهه 90 میلادی و با افزایش اطلاعات صنعتگران، این روش برشکاری و براده برداری کم کم به کانون توجه صنعتگران تبدیل شد و در نهایت، در سالهای اخیر به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است.

مکانیزم عملکرد برشکاری لیزری، تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی نوری و در نهایت حرارت است و با ذوب فلز در محل تابش پرتو لیزر، ورق‌ های فلزی از یکدیگر جدا می‌ شوند.

ویژگی های خدمات برش لیزر فایبر الیماکول

ویژگی های خدمات برش لیزر فایبر الیماکول

برشکاری لیزری یا لیزرکات در صنعت به سرعت گسترش یافته است. علت این توسعه سریع، مزایای بیشمار آن در تجاری سازی ایده ها و محصولات است که هزینه های تولید را به میزان قابل توجهی کاهش داده است و کیفیت محصولات نهایی را افزایش می دهد.

در اینجا بخشی از مزایای خدمات برش لیزر الیماکول را بررسی می کنیم؛ شرکت الیماکول با ارائه خدمات برش لیزر فلزات یکی از مطمئن ترین انتخاب های شما برای همکاری خواهد بود که در ادامه به دلایل آن می پردازیم:

  • سرعت برشکاری بسیار سریع
  • دقت بسیار بالا با تلرانس ابعادی بسیار کم
  • قابلیت برش ورق های فلزی با ضخامت های گوناگون
  • ضایعات و پرت مواد اولیه بسیار کم
  • هزینه برش اقتصادی
  • عدم وجود تنش های حرارتی و فشاری در قطعه کار
  • عدم وجود پلیسه در نواحی برش

پرتو لیزر به واسه قدرت و توان بسیار بالای خود می تواند به خوبی سطوح فلزی را ذوب کند و با سرعت بالا، عملات برشکاری را صورت دهد.

به طور میانگین در ورق های با ضخامت یک میلیمتر، سرعت برش در خطوط صاف و بدون فلای کات، در حدود 25 متر طول بر دقیقه خواهد بود. البته این سرعت در برش ورق فولادی روغنی یا ورق فولادی سیاه خواهد بود و در صورتی که سرعت برش برای ورق فلزی استنلس استیل مورد نظر باشد، این سرعت به 20 متر طول بر دقیقه خواهد رسید.

اما همچنان مشاهده می کنیم که سرعت برش در مقایسه با بسیاری از روش های دیگر برشکاری فلزات، بالاست.

علیرغم سرعت بسیار بالای برشکاری با دستگاه برش لیزر فایبر فلزات، اما دقت و کیفیت برش بسیار بالاست. مقطع برش با تلرانس ابعادی در حدود 0.01 میلیمتر برشکاری می شود.

به لطف کنترلر پیشرفته ماشین برش لیزر الیماکول و ریل های دقیق دستگاه، نقشه های طراحی شده توسط طراح، با دقت بسیار بالایی اجرا می شود. به دلیل اینکه پهنای برش بسیار کم است، ضایعات و پرت ورق فلزی در این روش برشکاری به شدت کاهش می یابد. به عنوان مثال، در خدمات پانچ CNC، حدود پرت ورق فلزی حداقل 20 درصد خواهد بود. اما در روش برش لیزری، حدود پرت ورق فلزی حداکثر 20 درصد خواهد بود. دلیل اصلی این امر، به مکانیزم عملکرد برش لیزر فایبر و پهنای پرتو لیزر بر می گردد.

با توجه به سرعت بالای برشکاری و دقت بسیار زیاد و همچنین پرت بسیار کم در پروسه برشکاری، عملا مقرون به صرفه ترین روش برشکاری فلزات، استفاده از خدمات برش لیزر فایبر فلزات الیماکول است. قطعه کار نهایی تولیدی در این روش، کمترین میزان تنش حرارتی و تنش فشاری را خواهد داشت که منجر به کمترین تابیدگی و اعوجاج خواهد شد.

کیفیت سطح برش نیز با تنظیم پارامترهای ماشین و استفاده از متخصصین لیزر فایبر در مجموعه الیماکول، بسیار صاف، بدون پلیسه و اصطلاحا Fine خواهد بود.

خدمات برش لیزر فلزات الیماکول، شامل چه فلزاتی می شود؟

مهمترین نکته در زمان سفارش خدمات برش لیزر فلزات، توجه به موضوع نوع فلزات و ضخامت ورق های فلزی است.

قدرت و توان ماشین برش لیزر فلزات الیماکول به گونه است که می توان به کمک آن، اکثریت فلزات را برش داد. علیرغم اینکه دستگاه برش لیزر فایبر می تواند تمامی فلزات را برش دهد، اما به دلیل خاصیت بازتابی فلزات رنگی مانند مس، آلومینیوم و برنج، بسیاری از دارندگان ماشین های برش لیزر فایبر، ترجیح می دهند که خدمات برشکاری لیزری این فلزات را ارائه نکنند. گاهاً در صورتی که این خدمات را برای فلزات رنگین ارائه کنند، قیمت های گزافی می دهند تا ریسک های برشکاری فلزات رنگی را در قیمت لحاظ کرده باشند.

خدمات برش لیزر فلزات الیماکول

با توجه به تجربیات عملی الیماکول و متون علمی، عموماً پیشنهاد می شود از ماشین برش لیزر فایبر برای برشکاری فلزاتی چون ورق فولادی استنلس استیل با گرید های گوناگون، ورق فولادی گالوانیزه، ورق فولادی روغنی و ورق فولادی سیاه استفاده شود و برای سایر فلزات رنگی، از روش هایی چون پانچ CNC و واترجت استفاده نمود.

خدمات برش لیزر فلزات الیماکول در صنایع مخابرات

خدمات برش لیزر فایبر الیماکول، در صنایع گوناگونی از جمله صنایع مخابراتی برای تولید رک، ATM و انواع ابزارهای سلف سرویس بانکی مورد توجه است.

به دلیل حساسیت های تجهیزات حوزه مخابراتی و نیاز به عملکرد مداوم و بی وقفه آنها، کیفیت تولید بدنه های فلزی در این صنعت بایستی بسیار بالا باشد. به عنوان مثال، در رک های دوربین و رک های OutDoor که بر روی دکل ها نصب و راه اندازی می شود، می بایست دارای IP مناسب باشند. و جهت تامین IP مناسب، کیفیت ساخت رک های اوت دور باید بسیار بالا باشد.

اولین قدم در تولید این نوع از رک‌ ها، استفاده از ماشین آلات برش ورق‌ های فلزی بدنه رک بیرونی است که ورق‌ های بدنه دارای پلیسه و اعوجاج نباشد. تا بتواند به خوبی شرایط آب بندی و هوابندی مورد نظر پروژه را تامین نماید.

کوچکترین پلیسه در این بدنه رک اوت دور، منجر به ایجاد مسیر ورود غبار و یا آب به داخل رک و آسیب به تجهیزات شبکه و مانیتورینگ داخل این رک ها می شود.

رک ها در واقع محفظه های فلزی برای نگهداری تجهیزات مخابراتی و تجهیزات مانیتورینگ هستند. عموماً رک های اوت دور به رک بارانی یا رک IP نیز نامیده می شوند و بایستی به گونه ای تولید شوند که در مقابل نفوذ آب و غبار مقاوم باشند. این رک ها بیشتر بر روی دکل های دوربین های ترافیکی و امنیتی نصب می شوند و با واشر درزبندی بر روی درب آنها هوابند می شوند.

در پروسه تولید رک بارانی الیماکول، از خدمات برش لیزر فایبر استفاده می شود تا از کیفیت نهایی رک بیرونی یا رک دکلی، اطمینان حاصل شود.

به دلیل ابعاد ماشین برش لیزر فایبر الیماکول، رک های بارانی را می توان در ابعاد بسیار بزرگ تا ابعاد بسیار کوچک طراحی و تولید نمود. لذا شرکت الیماکول شرایطی را فراهم کرده است تا ابعاد و اندازه رک دکلی بر اساس نیاز مشتریان به صورت شخصی سازی شده Customized تولید شود.

با توجه به قابلیت های ماشین برش، امکان تولید ریل و آداپتورهای این دستگاه براساس استاندارد های ابعادی کیج نات ها، به خوبی فراهم است.

تجهیزات رک اوت دور الیماکول

رک اوت دور outdoor الیماکول یا رک دکلی الیماکول

  • فریم و بدنه Main Frame
  • ریل های نصب تجهیزات به صورت استاندارد Mounting Rail
  • درب ضد آب و غبار رک بارانی
  • پایه پلینت
  • قفل سه نقطه ای و محافظ قفل جهت تامین امنیت تجهیزات
  • سینی و طبقه رک اوت دور برای قرار دادن تجهیزات
  • امکان نصب پاور ماژول یا PDU
  • امکان نصب لایت پنل رک Light Panel
  • نشانگر یونیت رک
  • سامانه کولینگ رک بارانی یا کولر رک

معمولاً عمده این تجهیزات در رک های اوت دور (outdoor rack) توسط الیماکول نصب می شود و سایر تجهیزات هم در صورت نیاز بر اساس نظر مهندسین مشاور پروژه، تولید و نصب می شود.

در تمامی مراحل تولید رک اوت دور outdoor یا رک دکلی، از دستگاه برش لیزر فایبر الیماکول برای افزایش کیفیت تولید و کاهش هزینه‌ های تولید استفاده می‌ شود.

استعلام قیمت برش لیزری فلزات از الیماکول

استعلام قیمت برش لیزر فلزات از الیماکول

در شرکت الیماکول، همواره تلاش می شود که شرایطی فراهم شود که بیشترین احساس آسایش برای مشتریان در دسترس باشد. در خدمات برش لیزر فایبر الیماکول نیز که بخشی از خدمات و تولیدات شرکت الیماکول را شامل می شود، همین امر صادق است. ما به دلیل تجربیات طولانی که در حوزه های صنعتی کسب کرده ایم، می توانیم برای صنایع مختلف خدمات متنوعی اعم از :

  • جعبه سازی فلزی
  • مجموعه سازی فلزی
  • خدمات برشکاری لیزری
  • خدمات خمکاری و جوشکاری

را ارائه کنیم.

مراحل ارائه خدمات برش لیزر الیماکول

مراحل ارائه خدمات برش لیزر الیماکول

  1. دریافت نقشه قطعه کار
  2. بررسی و مشاوره نحوه برش
  3. اعلام قیمت و ارسال پیش فاکتور
  4. تهیه و یا دریافت متریال
  5. برشکاری لیزری
  6. بسته بندی قطعات نهایی
  7. تسویه حساب و ارسال

خدمات برش لیزر الیماکول در صنایع مختلفی کاربرد دارد که تولید قطعات را برای این صنایع تسهیل می کند به عنوان مثال:

در صنایع لوازم خانگی خدمات برش لیزر فلزات جهت تولید قطعات هیتر، اجاق گاز، هود و پکیج

در صنایع سنگین جهت تولید بدنه و کاور تجهیزات هوای فشرده، بدنه کمپرسور هوا

در صنایع پزشکی برای تولید کاور و بدنه تجهیزات پزشکی، بدنه لیزر پوست، قطعات فلزی سینک، ترولی، کمد و کابینت استیل آزمایشگاهی و قطعات کلین روم یا اتاق تمیز

در صنایع ساختمانی: جهت تولید قطعات نماهای لیزرکات و پنل های دکوراتیو، قطعات پله های فلزی، صنایع آسانسور و بالابر جهت تولید کابین آسانسور، قطعات هوک و نگهدارنده موتور

و در بسیاری دیگر از صنایع، خدمات برشکاری لیزری، خمکاری CNC و جوشکاری در حال ارائه است.

در شرکت الیماکول، جهت دریافت خدمات برش لیزر و استعلام قیمت برش لیزری فلزات، کافیست نقشه های خود را برای ما ارسال کنید.

متخصصین ما در کمترین زمان ممکن نسبت به محاسبه حجم و طول برش و تعداد پیرسینگ و سوراخ کاری اقدام و سعی خواهند کرد تا مناسبترین قیمت با توجه به کیفیت و مدت زمان تحویل قطعات با توجه به شلوغی خطوط تولید را ارائه دهند.

عموماً بهتر است نقشه‌های طراحی در نرم افزار Solidworks تهیه شود و به صورت فایل‌هایی DXF ارسال شود.

شرکت الیماکول به استفاده از ماشین آلات مدرن فایبر لیزر CNC خود، این اطمینان را می‌دهد که بالاترین کیفیت و سریع ترین زمان تولید را به مشتریان ارائه می‌کند. به دلیل کیفیت ماشین برش لیزر فایبر این شرکت، تمامی قطعات تولید تیراژی، یکسان و بدون هیچگونه تلرانس ابعادی خواهد بود.

نکته بسیار مهمی که در مورد گاز مصرفی وجود دارد، این است که استفاده از اکسیژن در مواردی، منجر به ایجاد سیاهی و سوختگی در لبه های برش می شود.

لذا در برشکاری فلزات خاص مانند برش استنلس استیل با اکسیژن، عملاً این سوختگی و سیاه شدگی در نهایت نظر مشتری را فراهم نمی کند و لذا، بایستی در این موارد از از کمکی نیتروژن استفاده شود تا با هوا واکنش ندهد و موجب اکسیداسیون و سوختگی در لبه های برش نشود.

البته با تکنولوژی های مدرن که بازار آمده است، امکان برشکاری لیزری برای فلزات نازک (کمتر از 1.5 میلیمتر)، استفاده از هوای فشرده به عنوان گاز کمکی متداول است.

هرچند که ممکن است از نظر اصولی نادرست باشد. لازم به ذکر است که در شرکت الیماکول، تنها از گازهای اکسیژن و نیتروژن استفاده می شود و لذا از کیفیت برش نهایی می توان اطمینان حاصل نمود.

قیمت برش لیزری فلزات به پارامترهای گوناگونی وابسته است. این پارامترهای موثر بر قیمت شامل:

  • ضخامت ورق فلزی
  • تعداد قطعات و بدنه های تولیدی مورد نیاز
  • هندسه قطعات
  • مدت زمان تولید
  • ساعت کارکرد ماشین آلات برشکاری لیزری
  • و گاز برش مصرفی است.

کاملاً مشخص است که با افزایش تعداد و تیراژ قطعات فلزی، قیمت قطعات تولیدی کاهش می یابد که منجر به کاهش قابل توجه در قیمت خدمات برش لیزری فلزات یا قیمت خدمات لیزر کات خواهد شد.

برای حفظ کیفیت تولیدات خود، برش لیزر فلزات الیماکول یک انتخاب هوشمندانه است.

الیماکول؛ کیفیتی ماندگار.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JsvKH3uq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه