یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

پرتو لیزر یک پرتو متمرکز نور است که اغلب تا 15 کیلووات توان را بر روی ناحیه ای به قطر چند میلی متر متمرکز می کند. هنگامی که مواد مناسب برای برش لیزر در معرض پرتو قرار می گیرند، تبخیر می شوند.

دستگاه های برش لیزر CNC مدرن این فناوری را با یک سیستم کنترل حرکت بسیار دقیق ترکیب می کنند و به سر لیزر اجازه می دهد تا اشکال را در طیف وسیعی از ورق های فلزی از جمله ورق سیاه برش دهد.

چه فلزاتی را می توان با لیزر برش داد؟

یکی از مزایای بزرگ برش لیزری این است که تقریباً هر ماده ای را می توان برش داد، از فلزات نازک گرفته تا فلزات ضخیم، و همچنین چوب و انواع خاصی از پلاستیک - اگرچه دو مورد آخر از فرآیند متفاوتی با آنچه ما خواهیم بود استفاده می کنند. بحث در اینجا

برش لیزری هیچ مشکلی در برش بیشتر درجات زیر ندارد:

  • فولاد ملایم / فولاد کم کربن
  • فولاد نورد سرد
  • فولاد ضد زنگ
  • ورق آلومینیوم
  • تیتانیوم
  • برنج
  • فلز مس

با چه ضخامت هایی می توان لیزر را برش داد؟ با ظهور برش لیزر Co2، همان دقت و سرعت مواد نازک تر را می توان برای مواد ضخیم تر نیز اعمال کرد.

شرکت آهن فولاد کیوان برش لیزری از ضخامت 0.5 تا 20 میلی متر را در تمام مواد ذکر شده در بالا ارائه می دهد.

برش لیزری فلزات

مزایای برش لیزری

سرعت: پس از برنامه ریزی، قطعات را می توان در عرض چند ثانیه برش داد، بسیار سریعتر از روش های جایگزین برش پلاسما یا واترجت.

دقت: سیستم های کنترل در ماشین های CNC مدرن، از جمله برش لیزری، بسیار دقیق هستند، به این معنی که قطعات را می توان با تحمل 0.2 میلی متر برش داد.

هزینه کم: به دلیل سرعت بالای برش لیزری، برش لیزری هر قطعه می تواند بسیار ارزان تر از استفاده از فرآیندهای معمولی باشد. مصرف انرژی کم نیز باعث می شود آنها در کیف پول راحت تر شوند.

برش هر ماده ای: تکنیک های برش سرد مانند ماشین کاری، مسیریابی و اره کردن می توانند فلزات نازک را برش دهند اما با موادی با استحکام بالا مانند AR400 مبارزه می کنند. . برش لیزری تحت تأثیر سختی مواد قرار نمی گیرد و دقت فوق العاده ای را ارائه می دهد.

معایب برش لیزری

زمان تولید: ماشین های لیزری با قدرت بالا گران هستند و به همین دلیل برای توجیه هزینه شان باید همیشه قطعات را برش دهند. این می تواند به این معنی باشد که در برخی موارد زمان های تحویل ممکن است طولانی تر باشد.

موانع گران قیمت ورود: نصب برش لیزری در تاسیسات شما برای تولید عالی است، اما بسیار گران هستند.

ورودی گرما: از آنجایی که پرتو لیزر مواد را تبخیر می کند، می تواند یک HAZ موضعی یا منطقه متاثر از گرما ایجاد کند که در برخی موارد نیاز به پردازش ثانویه دارد

مشکل با مواد بازتابنده: برخی لیزرها با فلزات بازتابنده مانند برنج یا فولاد ضد زنگ جلا داده شده مبارزه می کنند.

کاربردهای صنعتی برش لیزری

برش لیزری، به ویژه در ارتباط با خمش یا تاکردن، تقریباً در هر صنعتی به نحوی دیده می شود.

از قطعات خودرو گرفته تا کیس های کامپیوتر، براکت های صنعت پزشکی برای بازسازی انبار، برش لیزری می تواند راه بسیار خوبی برای ساخت براکت ها، علائم، روکش ها و هر قطعه سبک تا متوسط ​​دیگری در فلز باشد.

صنایع معمولی که از برش لیزری استفاده می کنند:

  • ساخت
  • ماشینکاری
  • ماشین سازی
  • خودروسازی
  • تولید لوازم الکترونیکی

کار را قبل از برش لیزری آماده کنید

هنگام طراحی برای برش لیزری ورق فلز، برای استفاده از مزایای این فرآیند و همچنین روشن بودن محدودیت های آن باید به چند نکته توجه داشت.

سوراخ ها: به طور معمول، قطر سوراخ ها نباید کمتر از ضخامت مواد باشد. این به عنوان حداقل اندازه سوراخ 1:1 شناخته می شود، اما می تواند با مواد و فرآیندهای خاصی متفاوت باشد.

شکاف ها: از شکاف ها می توان برای تراز کردن قطعات با یکدیگر استفاده کرد، این شکاف ها باید برای عرض برش، که به عنوان کرف شناخته می شود، در نظر گرفته شود.

اندازه: دانستن حداکثر اندازه ورق و همچنین اندازه تخت به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند و امکان اتلاف کمتر را فراهم می کند.

مناطق پشتیبانی نشده: حروفی که مخصوصاً برای شابلون ها و علامت ها مهم هستند، باید دارای پل هایی با ضخامت کافی برای نگه داشتن تمام قطعات در جای خود باشند.

 

انواع برش لیزری

دو نوع لیزر برای برش فلزات استفاده می شود:

برش لیزری Co2

اولی فرآیند قدیمی تری است که به موجب آن یک جریان الکتریکی از محفظه گاز Co2 عبور می کند، این ذرات در لوله را تحریک می کند و پس از تمرکز با استفاده از آینه ها و عدسی ها، یک پرتو شدید نور تولید می کند.

لیزرهای Co2 با راندمان حدود 20 درصد عمل می کنند، به این معنی که بیشتر نیرویی که توسط لوله لیزر جذب می شود، به جای انرژی لیزر به گرما و نور هدر رفته تبدیل می شود.

لیزرهای Co2 از 100 وات برای کاغذ، کارت و پارچه تا 20 کیلووات برای ضخیم ترین فلزات متغیر است.

لیزرهای فیبر

برای اولین بار در سال 2008 معرفی شدند و به جای لوله گاز از منبع تولید انرژی لیزری حالت جامد استفاده می کنند. با بهره مندی از پیشرفت های مختلف در فناوری، این برش های لیزری می توانند مواد متنوع تری را نسبت به Co2 پردازش کنند.

یکی از مزایای لیزر فیبر توانایی آنها در برش مواد بازتابنده است. این به لطف روشی است که لیزر به قطعه کار منتقل می شود و آنها را به انتخاب بهتری برای برنج، مس و فولادهای ضد زنگ جلا و آلومینیوم تبدیل می کند.

بزرگترین مزیت برای اپراتور تجاری این است که لیزر فیبر بسیار کارآمدتر و مقرون به صرفه تر است و تقریباً 80٪ از انرژی ورودی خود را به توان برش تبدیل می کند. این بدان معنی است که قطعات می توانند ارزان تر شوند و ماشین ها برای نصب نیاز به تغییرات زیرساختی کمتری دارند.

بهترین لیزر برای برش فلز چیست؟

بهترین لیزر برای برش فلز چیست؟

هر دو لیزر فیبر و Co2 به طور منظم برای برش فلز استفاده می شوند، اما مانند بسیاری از گزینه ها، هر یک از این سیستم های لیزر دارای معایب و مزایای خود هستند.

لیزر فیبر می تواند طیف وسیعی از مواد را با برنج و مس برش دهد، زیرا بسیاری از لیزرهای Co2 نمی توانند درجات خاصی از این مواد را پردازش کنند. اما این لیزرها بسیار گرانتر هستند.

همانطور که گفته شد، لیزرهای Co2 انرژی بیشتری نسبت به لیزر فیبر مصرف می کنند و اغلب هزینه نگهداری آن بیشتر است. لیزر فیبر قطعا برای اکثر مواد انتخاب بهتری است، اگر بودجه اجازه دهد.

هر دو برای محصولات نورد تخت طراحی شده اند. با سایر اشکال (زاویه، پرتوها، لوله ها)، برش لیزری 6 محوره مورد نیاز است.

آهن فولاد کیوان در زمینه فروش انواع آهن آلات ساختمانی و فلزات صنعتی شامل ورق گالوانیزه در اصفهان، ورق سیاه در اصفهان، ورق استیل در اصفهان و … فعالیت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/66wusjcG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه