شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

نکاتی در مورد دکوراسیون منزل که هر خانمی باید آن ها را بداند

 

چیدمان گل طبیعی کنار تلویزیون یکی از بهترین کارهایی است که برای داشتن یک دکوراسیون جذاب و روحیه بخشیدن به خود و اعضای خانواده تان می توانید انجام دهید. سالن پذیرایی یکی از مهم ترین بخش های خانه است که افراد خانواده وقت خود را در آن سپری می کنند گل طبیعی کنار تلویزیون با شادابی و نشاطی که دارند به محیط انرژی مثبت تزریق کرده و فضا را بی نهایت خیره کننده می کنند.

استندهای تزئینی از رایج ترین وسایل موجود در بازار هستند، که به راحتی می توانید آن ها را تهیه کنید. اگر تلویزیون شما به دیوار نصب شده است، بهترین پیشنهاد استفاده از استند تزئینی در زیر تلویزیون برای چیدن گل و گیاهان طبیعی است. حتی اگر میز تلویزیون دارید، می توانید این گل و گیاهان را به روی استند کوچکی چیده و در کنار میز قرار دهید. استندهای مخصوصی نیز وجود دارند که مخصوص کناره تلویزیون به صورت ایستاده طراحی شده اند که می توانید آن ها را متناسب با رنگ دکوراسیون خود تهیه کرده و استفاده کنید.

 

نکاتی در مورد دکوراسیون منزل

اگر قصد دارید سالن نشیمن خود را بزرگ تر از آنچه که در واقع هست نشان دهید بهترین راه استفاده از ترفندهایی برای خطای دید است به گونه ای که فضا با یک طراحی هوشمندانه بزرگ تر از آنچه که هست نشان داده شود. استفاده از وسایل تزیینی متناسب، ایده های جالب دکوراسیونی و چیدمان صحیح وسایل و استفاده از رنگ های مناسب می تواند تاثیر بسزایی در بزرگ نشان دادن فضا داشته باشد. سایت مجله دکوراسیون هشتی راهنمای مناسبی برای دکوراسیون منازل شما می باشد.

 

رنگ های روشن 

استفاده از رنگ های روشن در فضا چه در دیوار ها و چه در وسایل، باعث بزرگ تر نشان دادن فضا می شود، بهتر است رنگ سقف کمی روشن تر از دیوار ها باشد. از جمله رنگ هایی که باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می شود می توان به رنگ های کرم، سفید، یاسی، آبی آسمانی، پاستیلی، سبز روشن و … اشاره کرد در واقع متناسب با سلیقه خود می توانید رنگ های روشن را برای لوازم اتاق نشیمن، پرده ها و رنگ دیوارها ست کنید.

یکی از بخش های مهم در دکوراسیون منزل، نشیمن و اتاق پذیرایی می باشد. بسیاری از افراد در دکوراسیون پذیرایی خود، سلیقه خود را اولویت قرار می دهند و مطابق با آن پیش می روند. درحالیکه طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی، مستلزم رعایت یکسری قوانین و اصول است. زیرا پذیرایی به عنوان قلب خانه شناخته می شود و هر کس، به روش های مختلف از آن استفاده می کند.

 

فرش اتاق نشیمن

فرش اتاق نشیمن تاثیر زیادی در اضافه کردن بافت و گرما به فضا دارد. برای ما ایرانیان و البته بسیاری از مردمان جهان اتاق نشیمن بدون فرش کامل نمیشود. فرش گرما و لطافت خاصی به محیط میدهد. بعلاوه مکانی نرم و جذابی برای راه رفتن ایجاد میکند. استایل و مدل فرش میتواند فوت کوزه گری دکوراسیون خانه شما باشد

اتاق نشیمن یکی از قسمت های مهم منزل محسوب می شوند که با کمی خلاقیت می توان دکوراسیون مناسبی را برای آن ایجاد کرد. اتاق نشیمن مرکز خانه شماست، بنابراین باید مکانی گرم و دلپذیر و بازتابی واقعی از شخصیت و سبک شما باشد. راه های زیادی برای ایجاد محیطی دوستانه و راحت در دکوراسیون منزل شما وجود دارد. پیشنهادات ساده و خلاقانه ای که در این مقاله به شما ارائه خواهیم داد به شما کمک می کند تا علاوه بر فضایی گرم و دوستانه، راحتی و آسایش را برای خانه خود به ارمغان بیاورید.

 

چینش مبلمان منزل

 

چینش مبلمان منزل

دشوار ترین کار برای طراحی دکوراسیون منزل بدون شک چیدمان وسایل به خصوص مبلمان است. چیدمان مبلمان یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی است که سالن نشیمن و یا پذیرایی کوچکی دارند. دانستن برخی اصول و نکات مهم برای چیدمان صحیح مبلمان و وسایل در خانه کوچک به شما عزیزان کمک می کند تا از فضای منزل به بهترین شکل استفاده کرده و محیطی گرم و آرامش بخشی را ایجاد کنید.

همانطور که می دانید مبلمان جز اصلی ترین وسایل در محیط خانه محسوب می شود. از همین رو در زمان انتخاب مبلمان برای خانه کوچک باید برخی نکات را در زمان خرید در نظر داشته باشید

احتمالا شما هم برای چیدمان مبل در خانه کوچک خود چالش دارید. اما با اطمینان به شما می گوییم که کوچک بودن خانه نمی تواند باعث محدودیت شما در چیدمان مبل شود، زیرا راهکارهای زیادی وجود دارد که بوسیله آنها میتوانید بهترین فضا را برای خود بوجود آورید.

همیشه در چیدمان مبل در خانه های کوچک تعادل را برقرار کنید و هر وسیله ای را متناسب با فضا انتخاب کنید. مثلا در فضای کوچک نمی شود چند دست مبل بزرگ قرار داد ولی میتوانید برای صرفه جویی در فضا از یک مبل بزرگ استفاده کنید.

هر چه در فضاهای کوچک از طرحهای ساده و رنگ های روشن تر استفاده کنید فضا بزرگ تر به نظر میرسد. حتما در موقع چیدمان مبلمان در خانه های کوچک، فضای کافی را بین مبلمان و میزها حفظ کنید به طوریکه در رفت و آمد دچار مشکل نشوید. همیشه توازن را در چیدمان مبلمان رعایت کنید تا حس آرامش را به بیننده القا شود. بهتر است برای مبلمان از رنگهای روشن و خنثی استفاده کنید تا محیط بزرگتر دیده شود.

 

پرده خانه

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن دقت کرد پرده پذیرایی است، در واقع پرده روح بخش سالن پذیرایی شما است پس باید به آن توجه ویژه نمایید و در انتخاب آن نهایت سلیقه را به خرج بدهید.

طراحی اتاق پذیرایی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اولین جایی از منزل شما است که میهمانان با آن روبر می شوند و در واقع نشانگر سلیقه شما است پس توجه به نکات مختلف در طراحی این بخش ازخانه بسیار مهم است

 

تزیینات دکوراسیون منزل

 

تزیینات دکوراسیون منزل

نقش حصیر در دکوراسیون منزل بر کسی پوشیده نیست. اگر اندکی به اطرافمان دقت کنیم متوجه میشویم که وسایل حصیری حتی به میزان اندک در دکوراسیون هر خانه ای پیدا می شود. تعجبی هم ندارد چون بافته هایی زیبا هستند که میتوان در داخل خانه و هم در بیرون خانه مورد استفاده قرار داد.

از حصیر در تمامی لوازم مثل لوستر، میز عسلی و صندلی اپن می توان استفاده کرد. حصیر متریالی بسیار منعطف می باشد که حس و حالی غیررسمی و ساحلی به دکوراسیون اتاق نشیمن میدهد.

تزیین دیوار بالای شومینه تاثیر زیادی در جلوه و زیبایی دکوراسیون خانه دارد. زیرا در اکثر اوقات شومینه به عنوان نقطه عطف و یا به عبارت دیگر کانون توجه اتاق نشیمن و یا فضای مورد نظر قرار می گیرد. شما میتوانید بر اساس سبک دکوراسیون منزلتان و مطابق سلیقه تان به تزیین دیوار شومینه بپردازید.دیوارهای خالی مانند یک بوم نقاشی هستند که شما میتوانید با خلاقیت خود آنرا تبدیل به یک اثر هنری زیبا کنید.

دکوراسیون هر خانه باید به گونه ای باشد که سلیقه، شخصیت و حال افراد ساکن را بیان کند. درواقع خانه مکانی برای به نمایش گذاشتن سلیقه افراد بوده و برای شخصیت بخشیدن به خانه، بایستی عناصر مورد علاقه صاحب خانه در فضاهای مختلفی از آن به کار رود. این همان مفهوم شخصی سازی دکوراسیون منزل می باشد که سبب ایجاد احساس تعلق خاطر می شود. اگر نمی توانید عناصر را به درستی استفاده کرده و راهکاری برای این کار ندارید، کمک گرفتن از احساستان میتواند در این زمینه موثر عمل کند.

 

تزیینات خانه های مینیمال 

مطمئنا خانه های مینیمال پر از وسیله نیستند و وسایلی هم که اجازه وارد شدن به خانه را پیدا میکنند باید حتما کاربردی و مفید باشند. برای مثال مبلمانی که در خود فضایی برای نگهداری وسایل دارند بهترین هستند چون در آن واحد چند کار انجام میدهند. پاف های در دار، وسایل زیادی در خود جا میدهند. در عین حال، برای مواقعی که مهمان دارید و جای نشستن کم است، این پاف ها به عنوان صندلی و یا حتی میز عمل میکنند.

 

روانشناسی رنگ ها

اتاق نشیمن آبی میتواند بسیار آرامبخش و دلنشین باشد. با تمام گستردگی و احساس متنوعی که رنگ آبی در ما ایجاد می کند، که اولین و پایدارترین این حس ها، حس آرامش است. رنگ آبی ما را به یاد آسمان و دریا می اندازد و اگر روز بدی را گذرانده باشیم این رنگ میتواند کمی حالمان را بهتر کند. و چه فضایی بهتر از اتاق نشیمن که در آن احساس آرامش کنیم؟ نشیمن جایی که بعد از داشتن یک روز کاری با اعضای خانواده دور هم جمع میشویم، صحبت کرده و تلویزیون تماشای تلویزیون می کنیم. راه های بسیاری برای اضافه کردن رنگ آبی به اتاق نشیمن وجود دارد.

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا در فضایی خنثی احساس آرامش می کنید. یا اینکه از یک اتاق پر از رنگ، انرژی بسیاری می گیرید؟ این موضوع تا حد زیادی به روانشناسی رنگ ها برمی گردد. پس ارتباط احساسی ما با رنگ ها، تاثیر اجتناب ناپذیری در دکوراسیون داخلی دارد. روانشناسی رنگ ابزار مفیدی است که حال و هوای یک اتاق را تا حد غیرمنتظره ای تغییر می دهد، بنابراین در طراحی دکوراسیون فاکتور بسیار مهمی است. حتی انواع طیف ها هم می توانند احساسات متفاوتی در ما به وجود آورند، پس موقع انتخاب رنگ باید بررسی کنید که دوست دارید آن اتاق خاص چه اتمسفری داشته باشد و برای رسیدن به این هدف چه رنگ هایی در اختیارتان است.

نحوه چیدمان خانه به ما این فرصت را میدهد تا فضایی را درست کنیم و از آن لذت ببریم. حتی این موضوع می تواند نشان دهنده شخصیت ما باشد. آیا شما انسان برون گرایی هستید که در خانه تان تا میتوانید صندلی و فضای نشستن برای مهمانی ترتیب داده اید. یا درون گرایید و عاشق کتاب، که مکان مطالعه تان برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است؟ از انتخاب رنگ گرفته تا تعداد کوسن های روی مبل فرصتی است تا محیط را زیباتر کنید و ردپایی از خود در آن بر جای بگذارید.

 

روانشناسی رنگ ها

 

وقتی بحث دکور کردن خانه ها به میان می اید، ذهن افراد به تغییرات عجیب و غریب که رنگ و بوی دکوراسیون های خارجی دارد معطوف میشود. از دکوراسیون هر خانه ای میتوان سلیقه میزبان و صاحب خانه را دریافت. حتی با استفاده از رنگ های زیبا و بدون استفاده از مبل میتوان دکوراسیون سنتی بدون مبل بوجود آورد. حال این دکوراسیون های سنتی که اکثرا صرفه اقتصادی خوبی دارند، در بین ایرانی ها محبوبیت بالایی دارد.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EYzdrdzr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه