شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

حیاتی ترین دارایی کسب و کار شما مشتریان آن هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که با مشتریان خود به درستی برخورد می کنید. بدون آنها، شما نمی توانستید و نمی توانید در تجارت و در میان انبوه رقبای قوی خود دوام بیاورید. مطمئناً، می توانید با محصولات منحصر به فرد، هدایای رایگان یا کاهش قیمت، مشتریان جدیدی جذب کنید. اما اگر با آنها رابطه متعهدانه برقرار نمی کنید، آنها به فروشگاه شما باز نمی گردند یا شما را به دیگران توصیه نمی کنند.

10 نکته برای مشتری مداری + تجربه فروشگاه روسری

گاهی اوقات سوالاتی که در نقش فروشنده از شما پرسیده می شود می تواند جالب، یکنواخت، خنده دار و یا حتی چالش برانگیز باشد. نکته کلیدی این است که هر مشتری احساس کند از به او احترام گذاشته می شود و به نگرانی هایش توجه می شود. شاید برای توجه بیشتر به مشتری لازم باشد تا حتی فروشگاه آنلاین خود را نیز راه اندازی کنید. در اینجا ما ده نکته برای بهبود مشتری مداری و ارائه خدمات عالی به مشتریان را به شما تقدیم و تجربه خود در فروشگاه روسری را با شما به اشتراک می گذاریم.

10 نکته برای برخورد با مشتریان

1. به حرف مشتریان گوش دهید

گاهی اوقات، مشتریان فقط باید بدانند که شما در حال گوش دادن هستید. اگر آنها گیج شده اند یا مشکلی دارند، با گوش دادن به آنها نشان می دهید که اهمیت می دهید و آنها را نادیده نمی گیرید. همین حتی نیاز به پاسخ نیست و مشکل همین جا احتمالا حل می شود. مثلاً اگر مشتری خوب شما از رنگ نامناسب شال زنانه ای که از شما خریده شکایت دارد، فقط گوش کنید. رنگ لباس که در زمان خرید او با الان تفاوت نداشته، پس احتمالا مشتری شما از چیز دیگری ناراحت است. 

2. عذرخواهی کنید

وقتی مشکلی پیش آمد، عذرخواهی کنید. شگفت آور است که کلماتی مانند "ببخشید" یا "متاسفم" چقدر می تواند برای مشتری آرامش بخش باشند. درگیر پیدا کردن مقصر نشوید و سرزنش کردن نشوید، بلکه به آنها بگویید: متاسفید که آنها مشکلی داشتند. بلافاصله سعی کنید مشکل را مرتفع کنید و به مشتری اطلاع دهید که چه کاری انجام داده اید. مثلا اگر روسری مشتری نخ کش شده است. قبل از اینکه بخواهید تقصیر را گردن خود او بیاندازید، بگویید که چه روسری زیبایی بوده و حیف که نخ کش شده است.

3. آنها را جدی بگیرید

کاری کنید که مشتریان احساس مهم بودن و قدردانی کنند. مهم نیست که یک سوال چقدر برای شما مضحک به نظر می رسد. آن سوال برای وی مهم است و اگر احساس کند به او می خندند یا با آنها با نگاه تمسخر آمیز صحبت می شود، چیزی نمی خرند. مشتریان می توانند نسبت به اینکه آیا واقعاً به آنها اهمیت می دهید یا نه بسیار حساس باشند. مخصوصا اگر مشتری شما خانم وسواسی یا دقیقی باشد، دوست دارد که وقتی به کیفیت پایین قسمتی از دور دوزی روسری که انتخاب کرده اعتراض دارد به او توجه کنید و فوراً یک جنس دیگر به او بدهید تا خاطرش جمع شود.

4. آرام بمانید

اگرچه گاهی اوقات دشوار است، اما مهم است که شما در هر شرایطی آرام بمانید. رویکرد آرامش بخش شما به مشتری کمک می کند آرام شود. به این ترتیب آنها احساس می کنند که شما کنترل اوضاع را در دست دارید و می توانید به حل مشکل آنها کمک کنید.

فروشگاه آنلاین روسری

5. شناسایی و پیش بینی نیازها

بیشتر نیازهای مشتری احساسی هستند تا منطقی. هرچه بیشتر مشتری خود را بشناسید، بهتر می توانید نیازهای او را پیش بینی و خود را آماده کنید. به طور منظم و با حوصله ارتباط برقرار کنید تا از چالش ها یا نیازهای آینده آگاه شوید.

6. پیشنهاد راه حل

منویی از داروهای آرام بخش مشتری دم دست خود داشته باشید که شما و کارمندانتان می توانید از آن استفاده کنید. خواه صرفاً بازپرداخت یا بازگشت باشد، یا کوپن یا یک سرویس رایگان یا هر چیز مشتری پسند دیگر. با فکر و پیش بینی تمهیدات لازم در مورد سناریوهایی که این راه حل ها را ارائه می دهید، و میزان هزینه ای که می خواهید خرج کنید، می توانید هنگام ارائه راه حل آرام تر و با اطمینان تر صحبت کنید.

7-قدرت «بله» را بدانید

همیشه به دنبال راه هایی برای کمک به مشتریان خود باشید. وقتی درخواستی دارند (تا زمانی که منطقی باشد) به آنها بگویید که می توانید آن را انجام دهید. ضمناً همیشه کاری را که می گویید را انجام دهید.

8. محدودیت های خود را بپذیرید

بله کلمه قدرتمندی است، اما اگر قادر به انجام یک درخواست نیستید، محدودیت های خود را بشناسید. شما نمی توانید همه مشکلات دیگران را حل کنید. اگر فکر نمی کنید می توانید درخواست را برآورده کنید، به مشتری خود کمک کنید تا یک راه حل جایگزین پیدا کنند. چه این راه حل، از مسیر کسب و کار شما باشد یا حتی رقیب شما، آنها از کوشش اضافی که برای کمک به آنها صرف کرده اید قدردانی خواهند کرد و کسب و کار شما را به دوستان خود توصیه خواهند کرد.

9. در دسترس باشید

خدمات مشتری دیگر فقط تماس حضوری و تلفنی نیست. اگر در یک صنعت یا بازاری کار می کنید که مشتریان دائماً آنلاین هستند، باید ارائه خدمات خود را اصلاح کنید تا تکلیف خود را به صورت کامل ادا کنید!!! البته به شما قول می دهم که اگر با مشاورین کسب و کار مشاوره داشته باشید به شما خواهند گفت که به فکر گسترش شبکه یکپارچه فروش خود در فضای مجازی باشید.

بله شما باید فروشگاه آنلاین تاسیس کنید و در آن محصولات خود را عرضه نمایید. تجربه ای که ما از نزدیک با آن برخورد داشتیم فروشگاه آنلاین روسری بوده که مزایای خیلی خوبی برای صاحبان آن داشته است. از آنجایی که روسری تنها با قواره شناخته می شود و نیاز به پرو کردن برای مطمئن شدن از اندازه را ندارد، فروشگاه های سطح شهر به راحتی می توانند محصولات خود را در آن به فروش برسانند. از طرف دیگر معمولا خانم ها به دنبال بازاری برای انتخاب متنوع برای خرید روسری می گردند تا با مثلا لباس مهمانی خود یک روسری زیبا را ست کنند و با وجود این همه شلوغی در سطح شهر مراجعه به مغازه ها برای بسیاری افراد بسیار دشوار است. 

خرید روسری

10. بازخورد منظم دریافت کنید

بازخورد یک راه عالی برای رشد کسب و کار و مهارت های شما است. راه هایی را برای مشتریان فراهم کنید تا بازخورد خود را به شما برسانند، خواه این یک ایمیل یا تماس تلفنی باشد و یا روش دیگر. البته یکی از مزایای راه اندازی فروشگاه آنلاین سهولت دریافت فیدبک مشتریان است زیرا به راحتی می توانید نظر آنها را در قسمت کامنت محصولات خود داشته باشید و حتی در همان جا به آنها پاسخ بدهید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NBmJ5tzd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه