دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اصلاح فرم بینی با روش غیر جراحی

اگر به دنبال روش ‌هایی برای بهبود شکل بینی خود هستید، تزریق فیلر به عنوان یکی از گزینه ‌های بسیار مناسب مطرح می‌ شود. تزریق فیلر بینی به عنوان یک روش بدون جراحی، به شما کمک می ‌کند تا ظاهر زیباتری برای بینی خود ایجاد کنید. با تزریق دقیق ژل به نواحی مختلف بینی، متخصص قادر است نوک بینی را بالا ببرد و انحنای تیغه بینی را بهبود بخشیده و صاف کند. لازم به ذکر است که ماندگاری فیلر بینی طولانی و دائمی نیست و در صورت عدم رضایت، می ‌توان به حالت قبلی برگشت.

در صورت وجود قوز بینی، تزریق فیلر می ‌تواند به شما کمک کند تا این مشکل را برطرف کنید. با ایجاد حجم در نواحی اطراف برجستگی، فیلر باعث یکنواختی سطح بینی می‌ شود. همچنین برای افرادی که تیغه بینی آن‌ها مقعر و فرورفته است، تزریق ژل به نتایج مطلوبی منجر می ‌شود. در ادامه بیشتر با این روش درمانی و زیبایی آشنا می شویم.

تزریق فیلر به بینی چگونه است؟

پیش از آغاز درمان، دکتر فیلر بینی باید به دقت رابطه بین بینی و لب، چانه‌ ها و گونه‌ ها را مورد بررسی قرار دهد. اصلاح بینی ممکن است نیاز به بازسازی لب یا چانه داشته باشد تا هماهنگی بهتری با کل صورت حاصل شود. بیمار باید در حالت نیمه نشسته با سر در پشت تخت جراحی و در حالت هایپراکستنشن (۱۱۰-۱۲۰ درجه) قرار گیرد تا راحتی در وضعیت قرارگیری فراهم شود. بی‌ حسی موضعی در صورتی که تزریق در نزدیکی نوک بینی باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

در روش رینوپلاستی، از مواد پرکننده پوستی مانند ژل برای تغییر شکل بینی استفاده می ‌شود. یک ماده تزریقی ژل مانند (معمولا اسید هیالورونیک) زیر پوست وارد شده و در مناطق مورد نظر، خطوط یا حجم بیشتری ایجاد می‌ کند. گاهی از بوتاکس نیز برای این منظور استفاده می ‌شود. ماده پرکننده در لایه‌ های عمیق ‌تر پوست تثبیت می‌ شود و شکل خود را حفظ می‌ کند. بنابراین، این روش درمانی می ‌تواند ظاهر بینی را از ۴ ماه تا ۳ سال (با توجه به نوع پوست، نتایج مورد نظر و ماده استفاده شده) بهبود بخشد. در این زمینه، مشاوره با یک دکتر پوست توصیه می ‌شود.

تزریق فیلر بینی

فیلر بینی برای چه افرادی مناسب است؟

می ‌توان گفت که مواردی وجود دارند که به درمان ‌های تزریق فیلر پاسخ مناسبی می دهند. این موارد عبارتند از:

  • پیری بینی: با زیاد شدن سن، استخوان فک بالایی که تکیه گاه ساختاری نوک بینی است، از بین می ‌رود. این باعث افت نوک بینی و کاهش عرض پایه بینی می‌ شود. این وضعیت با استفاده از فیلر بینی قابل اصلاح است تا پایه بینی به اندازه‌ لازم افزوده شده و برآمدگی متعلق به نوک بینی به سمت بالا برود.
  • پل بینی صاف: استفاده از پرکننده پوستی در خط وسط بینی می‌ تواند این وضعیت را بهبود بخشد، که یک ویژگی رایج در بیماران آسیایی است.
  • برآمدگی نوک بینی: مب توان با تزریق فیلر آن را اصلاح کرد.
  • اصلاح عمل جراحی قبلی: بی نظمی ‌های پس از جراحی بینی با استفاده از پرکننده بینی قابل بهبودی هستند. اما باید این مسئله با جراح پلاستیک مورد بحث قرار گیرد.
  • اصلاح زاویه نازو فرونتال: این زاویه می‌ تواند با فیلر در ناحیه پل بینی بهبود یابد، به ‌طور خاص در طرفین بینی.

به طور کلی، هر گونه برجستگی یا عدم تقارن در بینی با استفاده از این روش قابل اصلاح است.

انواع بینی در درمان با فیلر بینی

پزشک برای انجام جراحی بینی به نوع آن و ویژگی ‌های بیمار توجه می ‌کند. انواع مختلف بینی شامل:

  • فیلر بینی استخوانی: این روش برای افرادی مناسب است که بینی آنها دارای فرم استخوانی است. پزشک با استفاده از تزریق فیلر، فرم به ‌هم ‌ریخته و فرورفتگی ‌های بینی را بهبود می‌ بخشد تا به دست آوردن یک بینی صاف و یکدست امکان‌ پذیر باشد. برخی از پزشکان برای فیلر بینی استخوانی از نخ یا فیلر بینی با ژل بر اساس نیاز فرد استفاده می ‌کنند.
  • فیلر بینی گوشتی: برخی از افراد بینی ‌های گوشتی دارند که با تزریق فیلر ممکن است بهبود یابند. اما اگر بینی گوشتی و بزرگ باشد، رینوپلاستی قادر به اصلاح آن نخواهد بود و نیاز به جراحی بینی دارد.

فیلر بینی استخوانی

مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی

با رعایت دقیق مراقبت ‌های پس از فیلر بینی، می ‌توانید اثرات جانبی متداول مرتبط با تزریقات را به حداقل برسانید.

همیشه پیش و پس از درمان، به دستورات پزشک متخصص پایبند باشید. پس از تزریق، حداقل سه تا چهار ساعت در وضعیت عمودی بمانید. از فشار یا ماساژ در محل تزریق خودداری کنید. در شب پس از درمان، با سر بالا بخوابید تا تورم کاهش یابد. تا ۲۴ ساعت پس از عمل، از فعالیت‌ هایی که ممکن است ضربان قلب و فشار خون را افزایش دهند، پرهیز کنید.

پس از درمان، تا زمانی که دکتر اجازه نداده است، محل تزریق را ماساژ ندهید. تا رفع کامل تورم، از تماس مستقیم با نور خورشید خودداری کنید. با قرار دادن کمپرس سرد در ناحیه تحت درمان، به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در هر ساعت، ورم را کاهش دهید.

در صورت احساس درد مداوم یا تغییر رنگ پوست در محل تزریق، به پزشک خود اطلاع دهید. رینوپلاستی بدون جراحی (فیلر بینی) یک روش ایمن و مطمئن است که به افزایش اعتماد به نفس و بهبود ظاهر صورت اختصاص دارد و به شما این امکان را می‌دهد که به روال روزانه خود بازگردید.

جمع بندی

برای افزایش ماندگاری فیلر بینی، رعایت دستورالعمل ‌های پزشک برای مراقبت های بعد از تزریق بسیار ضروری است. عوارض جانبی فیلر بینی بسیار سطحی است و در اکثر افراد به قرمزی، حساسیت و و تورم محدود می ‌شوند. همه این نشانه‌ ها در عرض چند روز از بین می‌ روند. اما احتمال وقوع خطرات نادر نیز وجود دارد، از جمله نکروز یا از دست دادن بینایی پس از تزریق. نابینایی ناشی از آسیب به رگ‌ های خونی در زمان تزریق رخ می ‌دهد، بنابراین اهمیت انتخاب بهترین پزشک پوست برای انجام این تزریقات بسیار حائز اهمیت است.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NAWNd2eq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه