پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع برج خنک کننده

 

برج خنک کننده یک اجزای اساسی در فرآیند های صنعتی است که حرارت اضافی ، ناشی از تولید انرژی ، تولید و پردازش شیمیایی را مدیریت می کند . عملکرد اصلی آن ، انتقال گرما به جو اطراف با استفاده از آب خنک کننده در این فرآیندهاست . این نقش اساسی در حفظ بهره وری و عملکرد انواع سیستم های صنعتی دارد .

 

ساختار اصلی یک برج خنک کننده از یک چارچوب شبیه به برج با تشکیل یک ساختار پیچیده از اجزا تشکیل شده است که فرآیند خنک کنندگی را تسهیل می دهد . این برج ها آب گرم را روی پکینگ یا مواد پرکننده برج میپاشند ، که سطح بزرگی ایجاد می کند تا آب با حداکثر تماس با هوا در آید. این برج ها به طور معمول یک حوضچه در پایه دارند که آب خنک سپس از فرآیند صنعتی را جمع آوری و نگه می دارد.

 

هنگامی که آب گرم از بالای پرکننده پاشش می شود، به دنبال آن جریان هوایی به وجود می آید که توسط فن ها یا جریان هوای طبیعی ایجاد شده است. گرما از آب توسط هوا جذب شده و باعث تبخیر یک بخش از آب می شود. این فرآیند تبخیر حرارت مخفی از آب باقیمانده را استخراج می کند و دمای آب را به شدت کاهش می دهد. آب سرد شده در حوضچه پایین جمع آوری شده و به فرآیند صنعتی برای خنک کردن بیشتر منتقل می شود.

 

برج های خنک کننده بر اساس روش جابجایی هوا به دو نوع اصلی تقسیم می شوند: برج های جابجایی هوای طبیعی و برج های جابجایی هوای مکانیکی. برج های جابجایی هوای طبیعی بر اساس ترازوی گرمای هوا بالا می روند، در حالی که برج های جابجایی هوای مکانیکی از فن ها برای تحریک جریان هوا استفاده می کنند.

 

این برج ها نه تنها در انتقال گرما کمک کنند، بلکه نقش مهمی در حفظ آب نیز دارند. با ممکن سازی استفاده مجدد از آب از طریق فرآیند بازگردانی، برج های خنک کننده به بهره مندی از رویکرد های مدیریت پایدار آب در محیط های صنعتی کمک می کنند. همچنین، با اجازه از استفاده مجدد از آب خنک شده، تقاضای کلی برای فرآیندهای خنک کننده ای که به انرژی نیاز دارند، را کاهش می دهند.

 

در کل ، برج خنک کننده به عنوان یک ابزار اساسی در تسهیل فرآیند های صنعتی نقش مهمی دارد. از طریق ترکیب هوشمندانه توزیع آب، جریان هوا و تبخیر، این برج ها به بهره مندی از انرژی و حفظ منابع آب کمک می کنند.

 

 

برج خنک کننده مداربسته چیست ؟

 

برج خنک کننده مداربسته ، یک نوع پیشرفته از سیستم های خنک کننده است که در فناوری های حرارتی و صنعتی به کار می رود. این نوع برج خنک کننده از رویکرد های مداربسته برای بهبود کارایی و افزایش بهره وری در انتقال حرارت استفاده می کند.

برج خنک کننده مداربسته

برج خنک کننده مداربسته به وسیله دو مدار همزمان عمل می کند: مدار باز که بصورت یک چرخه ی پر تکرار یک طرفه آب را از تشتک گرفته و بر روی کویل های مسی پاشش می نماید . در این روش آب دستگاه صنعتی از طریق گردش در یک سیکل با مداربسته از لوله های مسی به کمک پاشش آب و عبور جریان هوا خنک شده و مانع از ایجاد رسوبات و همچنین تبخیر سیال چرخشی در مدار بسته می شود .

 

برج خنک کننده مداربسته از مزایای مهمی برخوردار است. یکی از این مزایا کاهش مصرف آب است. با توجه به طراحی مداربسته، مقدار آب مورد نیاز برای خنک کردن راه اندازی می شود و میزان مصرف آب به شدت کاهش می یابد. این امر نه تنها به بهره وری سیستم خنک کننده کمک می کند بلکه به حفظ منابع آب نیز کمک می نماید.

 

همچنین، برج خنک کننده مداربسته به دلیل ساختار مداربسته خود، از نظر بهینه سازی انرژی نیز بهره مند است. این سازه از انرژی جذب شده در فرآیند تبخیر آب استفاده می کند تا به بهترین شکل ممکن انرژی را بازیابی کند. این ویژگی باعث می شود برج خنک کننده مداربسته به طور کلی بهینه ترین راهکار برای صنایعی با اهمیت انتقال حرارت باشد.

 

در کل، برج خنک کننده مداربسته به عنوان یک فناوری پیشرفته و هوشمند در زمینه خنک کننده ها، نقش بسزایی در بهبود بهره وری انرژی، کاهش مصرف آب و افزایش کارایی سیستم های صنعتی با انتقال حرارت ایفا می کند.

 

 

برج خنک کننده هیبریدی چیست ؟

 

برج خنک کننده هیبریدی نمونه ای از فناوری پیشرفته در زمینه خنک کننده هاست که ویژگی های برج خنک کننده مداربسته و سنتی را تلفیق کرده است. این نوع برج با همگن سازی ویژگی های مثبت هر دو نوع سیستم، به بهبود عملکرد و بهره وری در انتقال حرارت می پردازد.

برج خنک کننده هیبریدی

برج خنک کننده هیبریدی عملکردی جذاب دارد که از مزایای برج های خنک کننده مداربسته و سنتی بهره مند می شود. در این برج، دو مدار مجزا برای انتقال حرارت به کار می روند: یک مدار برای مایع خنک کننده و دیگری برای هوا. آب گرم از فرآیند صنعتی به برج منتقل می شود و بر روی سطح پرکننده قرار می گیرد. اینجا، تماس با جریان هوای سرد باعث خنک شدن آب و تبخیر یک بخش از آن می شود. آب سرد شده سپس در حوضچه جمع آوری می شود و دوباره به فرآیند صنعتی بازمی گردد.

 

برج خنک کننده هیبریدی از مزایای زیادی برخوردار است. از جمله این مزایا می توان به بهبود بهره وری سیستم، کاهش مصرف آب و انرژی، و کنترل بهتر در شرایط مختلف اشاره کرد. این سازه به واسطه ساختار هوشمندانه و نوآورانه اش، افزایش بهره وری انرژی را بهبود می بخشد و در عین حال از آب کمتری برای خنک کردن نیاز دارد.

 

برج خنک کننده هیبریدی به عنوان یک الگوی پیشرفته در زمینه خنک کننده ها، به صورت موثر و متعادل بین بهره وری و محافظت از محیط زیست عمل می کند. این سازه با بهره گیری از ترکیب مزایای برج های خنک کننده مداربسته و سنتی، به یک راهکار هوشمند و پایدار در زمینه انتقال حرارت تبدیل شده و در جهت بهینه سازی مصرف انرژی و منابع آب اقدام می نماید.

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ی کولینگ تاور ، کولینگ تاور مداربسته ، کولینگ تاور مدار باز و هیبریدی و موضوعات مربوط به تعمیرات و قطعات کولینگ تاور ، میتوانید به وبسایت تهویه آبسازه مراجعه کرده و از طریق صفحه ی تماس با ما اقدام به ارتباط با کارشناسان شرکت تهویه آبسازه کرده و از مشاوره ی رایگان ما بهره مند شوید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/51zYwD92
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
احسان :
3 ماه پیش
در مورد این مطلب که خوندم تاز تفاوت برج خنک کننده مدار بسته و برج خنک کننده هیبریدی رو متوجه شدم
امیر علی :
3 ماه پیش
من خرید کردم از تهویه ابسازه برج خنک کننده مدار باز سفارش دادم راضی بودم کارشون حرف ندارد خدمات پس از فروش عالی هم دارن
مهدی :
3 ماه پیش
من کلا هیچ چیزی در مورد برج خنک کننده نمی دونستم مرسی از شرکت تهویه آبسازه محتوا عالی شون
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه