چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در شهر دبی فضاهای سبز بسیاری وجود دارد. پارک های این شهر به گونه ای طراحی شده اند که خانواده ها به راحتی از آن استفاده کنند و امکانات آن طوری است که کودکان را برای چند ساعت سرگرم نگه می دارد. حاکمان شهر دبی دستور داده اند پارک های این شهر را طوری مجهز کنند که شهروندان دبی به امکانات ورزشی مختلفی دسترسی داشته باشند. به همین دلیل در پارک های این شهر فضاهای مخصوص دوچرخه سواری و پیاده روی را می بینید و انواع زمین های بازی های گروهی ای مثل بسکتبال، والیبال و ... را در پارک های این شهر مشاهده خواهید کرد. اگر دوست دارید با خرید بليط هواپيما به شهر دبی بروید و از فضاهای سبز داخل شهر بیشترین استفاده را ببرید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بهترین پارک های شهر دبی را به شما معرفی کنیم.

بهترین پارک های دبی را بشناسید

چه فصلی برای بازدید از پارک های دبی لذت بخش تر است؟

در فصل تابستان بین ماه های ژوئن تا آگوست (خرداد تا مرداد ماه) هوا در شهر دبی به شدت گرم می شود و پارک های این شهر بسیار خلوت می گردد. اما بعد از غروب آفتاب و به محض اینکه دمای های کمتر شد، تعداد زیادی از افراد اعم از خانواده ها، دوچرخه سواران و دونده ها راهی پارک می شوند تا اوقات خوشی را در فضای سبز شهر تجربه کنند.

در فواصل بین ماه های اکتبر تا آوریل (مهرماه تا فروردین) دمای هوای شهر دبی در خنک ترین حالت ممکن قرار می گیرد. در این دوران پارک های شهر دبی در شلوغ ترین حالت خود قرار دارند. اگر می خواهید در سفر خود زمانی به پارک بروید که خلوت است باید در وسط هفته اقدام کنید. در اواخر هفته پارک های دبی در شلوغ ترین حالت خود قرار دارند. حتی در وسط هفته نیز ممکن است تعداد زیادی بازدید کننده را در بهترین پارک های دبی ببینید؛ به خصوص اگر آن روز آفتابی باشد.

بعضی از پارک های شهر دبی مثل پارک زعبیل و بوستان برج برای گردشگران بسیار جذاب است و هر بار که به آنجا بروید تعداد زیادی گردشگر را خواهید دید که مشغول پیاده روی و بازدید از پارک هستند. بعضی دیگر آنقدر جذاب و دیدنی هستند که ساعت ها طول می کشد تا زیبایی های آن را ببینید مانند باغ معجزه دبی یا Dubai Miracle Garden.

پارک هایی که توسط شهرداری شهر دبی اداره می شوند معمولا هزینه ورودی اندکی دارند. هزینه ورودی این دسته از پارک ها به طور معمول بین ۳ تا ۵ درهم است. البته برای پرداخت این هزینه باید یک کارت اعتباری خریداری کنید. مردم دبی از این کارت برای رفت و آمد به مترو و وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند و نام آن به زبان انگلیسی "Dubai NOL card"است.

بعد از این مقدمه نسبتا طولانی برویم با بهترین پارک های دبی آشنا شویم:

پارک زعبیل

یکی از زیباترین پارک های شهر دبی پارک زعبیل (Zabeel Park) است. مساحت این پارک ۵۱ هکتار (۰٫۵ کیلومتر مربع) است. پارک زعبیل در مرکز شهر دبی قرار گرفته است و یکی از محبوب ترین پارک ها در بین خانواده های اماراتی است. این پارک زیبا دو قسمت بسیار مهیج برای کودکان دارد که ساعت ها می توانند در آن سرگرم شوند. یکی از این قسمت ها پارک دایناسورها است. در این بخش مجسمه های جذابی از دایناسورها و موزه دایناسور ها قرار دارد. بخش جذاب دیگر این پارک، باغ تابش (glow garden) است. این بخش از پارک زعبیل بسیار زیبا و هنرمندانه نورپردازی شده است و اگر در تاریکی به آنجا سربزنید فضای خیال انگیز و جذاب آن برای کودکتان بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

اگر دوست دارید برای خودتان برنامه سفر دبی طراحی کنید و از سفر به این شهر نهایت لذت را ببرید حتما پارک زعبیل را در لیست بازدید خود قرار دهید. پارک زعبیل در خیابان شیخ زاید قرار گرفته است.

پارک صفا

کافی است که دو بلوک از ساحل جمیرا به سمت شهر بیایید تا با یکی از بهترین پارک های دبی به نام پارک صفا (Safa Park) برخورد کنید. پارک صفا یکی از قدیمی ترین پارک های شهر دبی است و در سال ۱۹۷۵ میلادی ساخته شده است. در این پارک زمین های برای بازی تنیس،  والیبال و بسکتبال وجود دارد. می توانید در این پارک دوچرخه کرایه کنید و در مسیر دوچرخه سواری آن رکاب بزنید. می توانید در دریاچه مصنوعی داخل پارک قایق پدالی کرایه کنید و مدتی را بر روی آب احساس آرامش کنید و از زیبایی های اطراف لذت ببرید.

می توانید با کودکتان به این پارک بروید و خیالتان از بابت سرگرم شدن کودکتان راحت باشد. تعداد زیادی زمین بازی در سراسر پارک وجود دارد و فرزندتان برای مدت زمان طولانی سرگرم خواهد شد. اگر گرسنه شدید، در داخل پارک تعدادی کافه و رستوران وجود دارد، می توانید به آنها سری بزنید.

پارک کریک

پارک کریک (Creek Park) دومین پارک شهر دبی از نظر بزرگی است. این پارک زیبا در کنار رود دبی قرار دارد. همین موضوع باعث جذابیت و محبوبیت این پارک بین شهروندان دبی شده است. قرار گیری یک رود در کنار این پارک منظره های فوق العاده زیبایی را ایجاد کرده است. اگر با بلیط هواپیما تهران دبی سفر می کنید و بازدید از پارک کریک در برنامه سفرتان نیست حتما در وقت آزاد خود به این پارک سر بزنید.

بهترین پارک های دبی را بشناسید

آخر هفته ها خانواده های زیادی را می بینید که به این پارک آمده اند و پیک نیک کرده اند و در کنار گل های زیبایی که در چمنزارهای این پارک وجود دارد لحظات خوشی را سپری می کنند. اگر اهل دوچرخه سواری هستید می توانید دوچرخه ای را کرایه کنید و در مسیر دوچرخه سواری پارک کریک رکاب بزنید.

اگر کودک همراه خود دارید به بخش جنوبی پارک بروید. در این بخش آسمان نما، سالن تئاتر و نمایشگاه هایی با موضوع علم وجود دارد و می تواند کودک شما را برای چند ساعت سرگرم نگه دارد.

هزینه ورودی به پارک کریک بسیار ناچیز است. این پارک در کنار ایستگاه متروی Oud Metha قرارگرفته است. پارک کریک در خیابانی به نام ریاد (Riyadh Street) قرار دارد.

پارک مشرف

یکی از خاص ترین پارک های دبی پارک مشرف (Mushrif Park) است. این پارک در واقع یک مزرعه ۱۳ هکتاری است که درون آن تفریحات جذابی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان قرار داده شده است. علاقه مندان به ورزش های هیجانی نیز می توانند لحظات هیجان انگیزی را در این پارک سپری کنند. در بخش شمالی آن امکانات مهیجی برای این دسته از افراد فراهم شده است. این امکانات شامل زیپ لاین و چندین تاب هیجان انگیز می شود.

بهترین پارک های دبی را بشناسید

در پارک مشرف چندین استخر برای علاقه مندان به شنا ساخته شده است. یکی از استخرهای این مجموعه مخصوص کودکان است. در این پارک یک مدرسه اسب سواری نیز وجود دارد که هم دوره های آموزشی اسب سواری برگزار می کند و هم این امکان را فراهم کرده تا افراد تازه کار تجربه سوارکاری را برای بار اول داشته باشند. در این پارک مسیرهای مخصوصی برای دونده ها و دوچرخه سواران وجود دارد. همچنین چندین زمین بازی برای دوستداران فوتبال، والیبال و بسکتبال را در پارک مشرف می بینید.

علاقه مندان به پرنده نگری نیز از بودن در این پارک نهایت لذت را می برند. چرا که پرنده های مختلفی بر روی درختان پارک مشرف در حال تحرک و جنب و جوش هستند.

در این مقاله سعی کردیم بهترین پارک های شهر دبی را به شما معرفی کنیم تا اگر با خرید بلیط پرواز خارجی به مقصد دبی سفر کردید و قصد دارید از پارک های دیدنی این شهر بازدید کنید، بهترین استفاده را از زمان تان ببرید و به دیدن برترین پارک های دبی که در این مقاله معرفی کردیم بروید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ElzGUVOn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه