شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
مدرسه مدیریت

5 ترفند موثر جهت ارتقای کسب‌و‌کار در سال 2016

8 سال پیش ( 1394/10/16 )
پدیدآورنده : امیر آل علی  

با فرا‌رسیدن سال جدید میلادی بسیاری از کارآفرینان در حال گذران تعطیلات و استفاده هرچه بهتر از ایام تعطیل خود هستند و خود را آماده سال جدید کاری می‌کنند در این بین افرادی نیز یافت می‌شوند که هنوز مشغول انجام کارهای عقب مانده 2015 و سر و سامان دادن به آنها هستند. این دسته از افراد با برنامه‌ریزی نابجا و ناکارآمد شرکت خود را در شرایط بد قرار داده‌اند و به علت آنکه فرصت کافی جهت برنامه‌ریزی نداشته‌اند از عرصه رقابت به احتمال زیاد جا خواهند ماند.

در عصر حاضر هیچ چیز به اندازه زمان مهم نیست و کارآفرینان باید تمام تمرکزشان روی سال جدید و وقایع پیش روی آن باشد. در این مقاله قصد آن داریم تا پنج نکته‌ای که می‌تواند شما را در برنامه‌ریزی بهتر و موثر‌تر یاری کند معرفی کنیم تا بتوانید موفقیتی بیش از سال‌های گذشته به دست آورید.

1- هدف اصلی سال جدید را مشخص سازید

بهتر است قبل از شروع سال جدید اقدام به تهیه پنج رویدادی که باید برای‌تان در سال 2016 رخ دهد، کنید. این موارد باید واضح و روشن، قابل دسترس و ملموس باشد. نخستین نکته‌ای که باید بدانیم پذیرش واقعیت است. پذیرش واقعیت یعنی اینکه ما در نهایت باید چیزهایی را که نمی‌توانیم یا نمی‌خواهیم تغییر دهیم بپذیریم و روی چیزهایی که می‌توانیم و می‌خواهیم تغییر دهیم، تمرکز کنیم.

پس از تهیه آن می‌توانید جزییاتی را به سلیقه و با توجه به نیاز خود بدان اضافه کنید. این موارد درواقع اهداف فرعی هستند که در مسیر دستیابی به پنج هدف اصلی خود به آنان نیز دست خواهید یافت.مشخص ساختن اهداف به مانند چراغی جادویی راه شما را مشخص خواهد ساخت و شما را در مسیر کسب موفقیت کمک خواهد کرد.

2- روش‌های خود را مورد ارزیابی قرار دهید

شروع سال نو بهترین بهانه جهت ارزیابی دوباره سیستم و روش‌های مورد استفاده در شرکت‌تان است. این کار باعث می‌شود تا روش‌های کهنه را کنار گذاشته، در آن تغییر ایجاد کرده یا آنان را با روش‌های نوین که باعث می‌شوند تا در وقت و انرژی صرفه‌جویی شود جایگزین سازید تا بدین ترتیب عملکرد شرکت خود را بهبود بخشید.

اتخاذ شیوه درست و کارآمد شما را در بهترین و سریع‌ترین مسیر موفقیت قرار خواهد داد و فراموش نکنید در بررسی روش‌های خود نخستین قدم کنار گذاشتن شیوه‌ها و روش‌های ناکارآمدی است که مانع موفقیت شما در سال‌های گذشته شده است.

3- برای خود نماینده‌ای انتخاب کنید

صاحبان کسب‌و‌کار همواره درگیر حجم کاری زیادی هستند و همین امر باعث می‌شود تا زمان کمتری برای کارهای شخصی یا متفرقه خود داشته باشند و در صورت آنکه بنا به دلایل مختلفی نظیر بیماری نتوانند در شرکت حضور یابند کارکنان دچار سردرگمی خواهند شد. در همین راستا لازم است برای خود نماینده‌ای از بین کارکنان انتخاب کنید تا کارها را در غیاب شما پیش برد و بدین ترتیب کارها به تعویق نیفتد و البته در این مسیر لازم است تابهترین شخص را که دارای تجربه کافی و توانایی رهبری لازم است بیابید.

در همین راستا بهتر است ابتدا مسئولیت چند کار ساده را به وی دهید تا نسبت به میزان توانایی و قابیلت‌های وی اطمینان حاصل کنید. این امر باعنوان جانشین پروری امروزه بسیار مرسوم است و اگر خواهان موفقیت هستید باید به این امر نیز توجه خاص داشته باشید.

4- کارهای جدید انجام دهید

سال جدید بهترین زمان جهت انجام کارهای جدید و ارتقای سطح تجاری است. در این راستا استفاده از تکنولوژی‌ها و برنامه‌های جدید ضروری به نظر می‌رسد و بهترین زمان جهت اعمال این تغییرات در شرکت آغاز سال نو است. این تغییرات می‌تواند در سطوح اداری، مالی، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات، بازاریابی شرکت و به‌طور کلی تمامی بخش‌های شرکت رخ دهد. با این کار ابزار لازمه را برای حضوری پرقدرت در بازار خواهید داشت و این امر ضامن رشد شرکت شما خواهد بود.

5- راهکارهای جدیدی برای غافلگیری مشتریان خود در سال 2016 بیابید

با پایان یافتن هر سال کارآفرینان موفق به فکر حفظ مشتریان و بالابردن تعدادشان خواهند افتاد. غافلگیر کردن و ایجاد حس رضایت باعث می‌شود تا مشتریان به شرکت وفادارتر بمانند و در همین راستا لازم است به روش‌های نشان دادن اهمیتی که مشتریان برای‌تان دارند به خوبی فکر کنید و فراموش نکنید که این امر فرصتی طلایی جهت مشتری‌مداری هرچه بهتر است. در واقع شما باید با مشتریان خود آنگونه رفتار کنید که دوست دارید با خودتان نیز به همان صورت رفتار شود.

به همین خاطر ایجاد حس رضایت از شرکت نزد مشتری باید از اولویت‌های مهم هر شرکت باشد. گرچه همواره می‌توان مشتریان را غافلگیر کرد و برای این کار محدودیت زمانی تعریف نشده است، اما پیوند دادن آن با یک اتفاق خوب می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد. سال‌نو، زمانی که افراد در تعطیلات به سر می‌برند بهترین زمان جهت اجرایی ساختن آن است و فراموش نکنید که خلاقیت و شیک بودن دو فاکتور اصلی در زمینه غافلگیری محسوب می‌شوند. البته این امر بدین معنا نیست که صرفا نیازمند صرف هزینه‌های زیاد باشید بلکه تنها کافی‌است نشان دهید که با توجه به شرایط و امکانات خود نهایت تلاش‌تان را برای جلب رضایت آنان صورت داده‌اید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PtAmsiw6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکس
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه