شنبه, 01 مهر 1396 - 15:14

به رقم اینکه صفحه درباره ما در اکثر وب سایت ها یکی از پربازدید ترین صفحات است و عمده بازدیدکنندگان وب سایت به این صفحه نیز مراجعه می کنند، اما بسیاری از صاحبان سایت ها و حتی یک متخصص در امور طراحی سایت توجه چندانی به طراحی و بهینه سازی این صفحه از وب سایت ندارند و به نوعی نسبت به آن سهل انگاری و بی توجهی می کنند، اما جالب است بدانید که صفحه درباره ما یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین صفحات یک وب سایت است و اهمیت آن چندین برابر بیشتر از صفحات مربوط به محصولات مختلف وب سایت است و محتوای آن بارها و بارها توسط کاربران مورد مطالعه قرار می گیرد.

اهمیت ویژه صفحه درباره ما در هر وب سایت از آن جهت است که تجارت آن وب سایت، اسناد اعتباری آن وب سایت و بخش های مختلف آن وب سایت را به کابران معرفی می کند. این صفحه از وب سایت کاربران را هدایت می کند و به آنها می گوید که به کدام بخش از وب سایت مراجعه کنند و به نوعی اعتماد کاربران را جلب می کند. پس می توان گفت که اگر این صفحه به خوبی طراحی شده باشد و در انتخاب مطالب آن دقت خوبی به کار گرفته شده باشد، می تواند نرخ تبدیل کاربران به مشتریان بالایی را برای وب سایت به ارمغان بیاورد.

در زیر لیستی از اشتباهات رایجی که صاحبان وب سایت ها در ایجاد صفحات درباره ما در وب سایت خود مرتکب می شوند آورده شده است و شما می توانید با مطالعه و به کار گیری صحیح این نکات در صفحه درباره ما در وب سایت خود نرخ تبدیل کاربران به مشتریان وب سایت خود را بهبود دهید.

اگر شما هم در ایجاد صفحه درباره ما در وب سایت خود دقت چندانی به خرج نداده اید، خوب است با توجه به نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره شده است بررسی کنید که آیا شما نیز اشتباهات رایج در زمینه ایجاد صفحات درباره ما را مرتکب شده اید یا خیر.

- ایجاد توضیحات طولانی و غیر ضروری درباره صاحب وب سایت و عدم ایجاد مطالبی در رابطه با زمینه کاری و تجاری وب سایت

بسیاری از افراد تصور می کنند که در صفحه درباره ما در وب سایت خود باید تمام نکات و جزییات مربوط به خودشان را ذکر و تمامی داستان های زندگی خود را نقل کنند. درست است که بسیاری از کاربران بسیار مشتاق هستند که مطالبی درباره سرگذشت و چگونگی شروع به کار صاحب وب سایت و تجارب کاری او بدانند، اما این مطالب باید به گونه ای کاملاً خلاصه و نکته به نکته ذکر شود و از ذکر جزییات بی اهمیت صرف نظر شود.

به جای قرار دادن چنین مطالبی صاحبان وب سایت ها باید در صفحه درباره ما در وب سایت خود تاریخچه مختصری از کار و تجربه خود در زمینه مورد نظر بگویند و سپس به کاربران توضیح دهند که کار آنها چه منافعی می تواند برای کاربران داشته باشد و چه مزیت هایی برای کار افراد دیگر در همین صنف کاری دارد. کاربران علاقه مند هستند بدانند شما چه کاری برای آنها انجام خواهید داد.

توضیحات خود را با زبان ساده و بدون پیچیدگی و به کار گیری زبان مخصوص به تجارت خود (زبانی که در آن از عبارات و اصطلاحاتی استفاده می شود که برای کاربران ناآشنا است) توضیح دهید. سعی کنید اندکی مایه طنز و شوخی به توضیحات خود بیفزایید و در نوشتن تمامی مطالب منافع کاربران و اینکه کار شما چه سودی را برای آنها خواهد داشت لحاظ کنید. شما می توانید برای شروع سوالات زیر را از خود بپرسید و با توجه به پاسخ های آنها شروع به نوشتن کنید:

•    کمپانی شما چه زمانی و چگونه شروع به کار کرد؟

•    موسسان این کمپانی چه کسانی هستند؟

•    چه مسئله ای نقطه شروع و ایده آغاز این کار را به شما داد؟

•    ارزش های اصلی و مزایای کلی کار شما چه هستند؟

•    انگیزه شما در تجارت چیست؟

- عدم ایجاد توضیحات درباره هدف کلی وب سایت و نقاط قوت و برتری تجارت مربوطه

در صفحه درباره ما صاحبان وب سایت ها باید به شیوه ای کلی و عمومی محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند و نقاط قوت آنها را برای کاربران بشمارند و بگویند که چه چیزی موجب می شود محصولات و خدمات آنها از دیگر کمپانی ها متمایز باشد. صاحبان وب سایت ها باید اندکی مایه اغراق و بزرگنمایی را در معرفی هدف ها و برتری های کار خودشان به کار دیگران، در صفحه درباره ما به کار بگیرند.

شما باید در صفحه درباره ما در وب سایت خود کاری کنید که کاربران تصور کنند به وب سایت درستی مراجعه کرده اند و اینجا همان جایی است که می خواهند خرید های خود را انجام دهند. شما باید در این صفحه به گونه ای محصولات و خدمات خود را با رقبای خود مقایسه کنید و برتری های کار خود را بیشتر به معرض نمایش بگذارید تا بتوانید کاربران را از کیفیت کار خود مطمئن کنید.

- عدم وجود یک فرم «opt-in» مناسب در محل قابل دیدی از صفحه درباره ما

حتی اگر صفحه درباره ما در وب سایت شما پربازدید کننده ترین صفحه هم نباشد، باز هم اغلب کاربرانی که به وب سایت شما مراجعه می کنند نگاهی به این صفحه می اندازند. اگر شما در صفحه درباره ما در وب سایت خود یک فرم «opt-in» در جایی که کاملاً قابل دید باشد قرار ندهید، بسیاری از کسانی که به وب سایت شما مراجعه می کنند تنها برای یک بار این کار را انجام خواهند داد و پس از آنکه از وب سایت شما خارج شوند، هیچ گاه مجددا به وب سایت شما باز نخواهند گشت.

با قرار دادن یک فرم «Opt- in» که پیشنهاد جذابی برای عضویت به کاربران می دهد شما می توانید کاربرانی را که تنها قصد داشته اند یک بازدید ساده از وب سایت شما انجام دهند به مشترکین مجله اینترنتی یا ماهنامه ایمیلی خود مبدل کنید و کاری کنید آنها مجددا به وب سایت شما مراجعه کنند. شما می توانید برای این لیست ایمیلی خود، مطالب مرتبطی ارسال و به مرور زمان اعتماد آنها را جلب کنید تا آنها به مشتریانی مبدل شوند که از وب سایت شما خرید می کنند.

- قرار ندادن اطلاعات تماس یا اطلاعات مربوط به سایر روش های ارتباطی مثل ایمیل و … در صفحه درباره ما

این اشتباه می تواند برای صاحبان وب سایت ها بسیار گران تمام شود. صفحه درباره ما باید حداقل حاوی یک آدرس ایمیل باشد که کاربران بتوانند در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری دارند از طریق آن اقدام کنند. بسیاری از افراد هنوز هم روش ارتباطی مثل ایمیل و تماس تلفنی را به عنوان راهی برای بررسی اعتبار یک تجارت و امکان اعتماد به آنها در نظر می گیرند.

- قرار دادن اطلاعات اضافی و پرکردن صفحه با حجم عظیمی از اطلاعات

در هنگام نوشتن مطالب در صفحه درباره ما شما باید به خاطر داشته باشید که در حال نوشتن رمان نیستید بلکه باید مطالب را به کوتاه ترین شکل ممکن بنویسید. تعداد کلمات مطالب موجود در صفحه درباره ما باید چیزی در حدود 300-400 کلمه باشد.

- پرکردن صفحه با نوشته ها و عدم استفاده از المان های دیداری در صفحه درباره ما

باید برای شما جالب باشد که بدانید مغز انسان المان های دیداری مثل تصاویر را 60 هزار بار سریع تر از متن ها آنالیز می کند و از این رو افراد به المان های دیداری بیشتر از متن ها علاقه مند هستند و هنگامی که به صفحه درباره ما در یک وب سایت مراجعه می کنند، نخستین چیزی که توجه آنها را جلب می کند و موجب می شود احساس مثبتی نسبت به آن داشته باشند، المان های دیداری است. بیشتر افراد زمان و انرژی خود را صرف خواندن مطالب شما نمی کنند و از این رو می توان گفت که استفاده از المان های دیداری می تواند آنها را در یک نگاه به وب سایت شما جذب کند.

- ارجاع ندادن به صفحات پربازدید و محصولات پرطرفدار در وب سایت

صفحات پربازدید و محصولات پرطرفدار وب سایت شما سرمایه های شما هستند و شما باید بتوانید از آنها به درستی استفاده کنید. زمانی  که کاربران به صفحه درباره ما در وب سایت شما مراجعه می کنند اگر شما بتوانید آنها را به مطلب یا محصولی ارجاع دهید که توجه آنها را جلب کند، احتمال اینکه بتوانید آن کاربران را به مشتری تبدیل کنید، بسیار زیاد خواهد شد. حال کدام صفحات و محصولات هستند که می توانید توجه کاربران را با آنها جلب کنید؟ پاسخ این سوال روشن است، صفحاتی و محصولات پرطرفدار تر شانس بیشتری برای جلب نظر کاربران دارند.

اگر شما کاربران خود را به این صفحات ارجاع ندهید، ممکن است آنها به صورت احتمالی به هر یک از صفحات وب سایت شما مراجعه کنند و آن صفحات نتوانند به قدر کافی نظر آنها را جلب کنند و لذا کاربران از خرید کردن از وب سایت شما منصرف شوند.

- استفاده نکردن از مستنداتی که نشان دهنده اعتبار اجتماعی و قابل اعتماد بودن مسئولان وب سایت است

داشتن اعتبار اجتماعی و قابل اعتماد بودن برای مشتریان یکی از مهم ترین و تأثیرگذار ترین پارامترها در زمینه بازاریابی اینترنتی و فروش اینترنتی است. اگر شما مستنداتی مبنی بر رضایت کاربران یا معتبر بودن تجارت خود در صنف کاری خود دارید  (مثلاً پروانه کیفیت، لوح مشتری مداری و …) باید آنها را در صفحه درباره ما در وب سایت خود قرار دهید تا بتوانید اعتماد کاربران را جلب و آنها را متقاعد کنید که وب سایت شما بسیار معتبر و قابل اعتماد است.

دقت داشته باشید که می توانید به عنوان اسنادی برای جلب اعتماد مشتریان از لینک دادن به مقالات و مطالبی که در آنها از شما نام برده شده است یا انجمن ها و کنفرانس هایی که در آنها شرکت داشته اید یا حتی هر مدرکی که نشان دهنده رضایت مشتریانی باشد که از شما خرید کرده اند، استفاده کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید