شنبه, 11 اسفند 1397 - 13:43

آمازون قابلیت جدیدی به پنل خود اضافه کرد که به برندها امکان می دهد کالاهای تقلبی را از فهرست فروش وب سایت حذف کنند.

به گزارش زومیت، آمازون روز پنجشنبه، قابلیت جدیدی به نام Project Zero را در سرویس خود رونمایی کرد که به برندها امکان می دهد کالاهای تقلبی را از فروشگاه حذف کنند. برندهای معتبر حاضر در این سرویس آنلاین، از سال ها پیش گلایه های متعددی درباره محصولات تقلبی مطرح می کردند. کالاهایی که با سوءاستفاده از نام آن برندها، در مارکت پلیس آمازون به فروش می رسید. در گذشته، آنها تنها می توانستند کالاهای تقلبی را برای آمازون برچسب گذاری کنند تا خود وب سایت، نسبت به بررسی و حذف آنها اقدام کند.

آمازون حذف کالاهای تقلبی

برندهایی که در برنامه جدید Project Zero وارد می شوند، به ابزاری اختصاصی دسترسی خواهند داشت که امکان حذف کالاهای تقلبی را به آنها می دهد. کالاهای حذف شده نیز برای آموزش سیستم یادگیری ماشین به مرکز پردازش آن ارسال می شوند تا به مرور، از آن سیستم برای شناسایی و حذف کالاهای تقلبی استفاده شود. آمازون در یک پست وبلاگی ادعا کرد که تعداد محصولات تقلبی حذف شده با استفاده از سیستم خودکار، حدودا ۱۰۰ برابر تعدادی است که در زمان برابر، براساس گزارش های برندها حذف می شوند.

آمازون علاوه بر ارائه قابلیت حذف کالاهای تقلبی، سرویس سریال سازی برای کالاها را نیز عرضه می کند. سرویس مذکور به کسب وکارها امکان می دهد تا برای هر محصول فروخته شده در آمازون، کد منحصربه فردی تولید کنند. این سرویس به آمازون امکان می دهد تا اعتبار هر محصول از هر برند را در وب سایت خود به راحتی بررسی کند.

برنامه Project Zero اکنون تنها به صورت دعوتنامه ای برای برندها اجرا می شود. برخی از برندهایی که اکنون در آن حضور دارند، Vera Bradley، Thunderworks و Kenu هستند. سال گذشته، آمازون و برند ورا بردلی در پرونده ای مشترک، از یک فروشنده کالاهای تقلبی آن برند شکایت کردند. پرونده ای مشابه نیز با همکاری آمازون و برند OtterBox به جریان افتاد.

اپل در سال ۲۰۱۶، شکایتی علیه یک شرکت آمریکایی به جریان انداخت که شارژرها و کابل هایی تقلبی با برند Apple در آمازون می فروخت. کوپرتینویی ها ادعا کردند که ۹۰درصد کالاهای فروخته شده در آمازون با برند اپل، تقلبی هستند. در همان سال، برند Birkenstock تصمیم گرفت تا فروش محصولات خود به دست شرکت های واسط را متوقف کند و دلیل آن نیز سوءاستفاده و فروش کالاهای تقلبی در آمازون بود.

همان طور که دیدیم، مشکل محصولات کپی و تقلبی در بزرگ ترین مارکت پلیس جهان نیز وجود دارد. آمازون با وجود تمام امکاناتی که در اختیار دارد، هنوز با این چالش دست به گریبان است و قطعا بازیگران دیگر تجارت الکترونیک نیز با آن روبه رو شده اند. در این میان انتظار می رود تا کسب و کارهایی با مدل مشابه آمازون نیز راهکارهایی شبیه موارد بالا به کار بگیرند تا از ضایع شدن حقوق مشتریان و درنتیجه کاهش اعتماد آنها به خرید آنلاین جلوگیری شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید