جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

روند افت درآمد اچ تی سی در سال ۲۰۱۹ به بحرانی ترین حد ممکن رسیده تا حدی که اچ تی سی در سال ۲۰۱۹ تنها ۳۳۳ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

به گزارش زومیت، اچ تی سی (HTC) زمانی جزو یکی از برجسته ترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند اندرویدی بود و طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا داشت که تحت هر شرایطی از آن حمایت می کردند. این شرکت در سال های نه چندان دور محصولاتی تولید می کرد که از جوانب زیادی پیشگام بودند و گوشی هایی نوآورانه به شمار می آمدند. گوشی های اچ تی سی جزو نخستین گوشی هایی بودند که به اسپیکر جلویی استریو و بدنه فلزی مجهز شدند و از این رو توانستند توجهات زیادی را به سمت خود جلب کنند.

افت درآمد HTC

متأسفانه اچ تی سی امروزه از دوران اوجش فاصله زیادی گرفته است و از سال ۲۰۱۱ تاکنون شاهد افت تدریجی درآمد این شرکت هستیم. روند افت درآمد اچ تی سی در سال ۲۰۱۹ به بحرانی ترین حد ممکن رسید؛ تا حدی که در گزارش عملکرد مالی این شرکت که از سوی تک کرانچ، منتشر شده، اچ تی سی توانسته در سال ۲۰۱۹ تنها ۳۳۳ میلیون دلار درآمد کسب کند. این میزان درآمد کسب شده در مقایسه با درآمد ۷۸۹ میلیون دلاری سال ۲۰۱۸ با افت بیش از ۵۰درصد مواجه شده است. همچنین با بررسی آمار متوجه می شویم این شرکت موفق شده بود در سال ۲۰۱۷ درآمدی بالغ بر ۲ میلیارد دلار کسب کند. این درآمد دقیقا پیش از زمانی است که گوگل بخش عظیمی از کسب و کار موبایلی HTC را به تصاحب خود درآورد. این یعنی درآمد اچ تی سی از سال ۲۰۱۷ تاکنون به میزان ۸۷درصد افت کرده است.

یکی از کارشناسان رسانه بلومبرگ برای درک بهتر میزان افت درآمد اچ تی سی، مقایسه جالبی انجام داده است. او می گوید میزان درآمدی که اپل در مدت دو هفته از طریق فروش ایرپاد کسب می کند، بیشتر از درآمد کسب شده توسط اچ تی سی در طول یک سال کامل است. مدیرعامل اچ تی سی سال گذشته هنگام مصاحبه با رسانه تک کرانچ اعلام کرد سهم این شرکت از بازار موبایل به شدت کاهش یافته و همین موضوع روی کاهش درآمدها نیز اثر گذاشته است. مدیرعامل اچ تی سی گفت این شرکت از تولید گوشی های هوشمند نوآورانه دست برمی دارد، زیرا تصمیم گرفته در حوزه واقعیت مجازی سرمایه گذاری کند.

در حال حاضر اچ تی سی چندین هدست واقعیت مجازی را تحت برند Vive تولید کرده و به فروش می رساند؛ این شرکت تاکنون به صورت رسمی نگفته که موفق به فروش چه تعداد از این هدست شده است. اچ تی سی از مدت ها پیش تصمیم گرفته است استراتژی خود در بازار گوشی های هوشمند را تغییر دهد و بیشتر روی فروش گوشی های میان رده در بازار هند تمرکز کند. بازار هند امروزه دومین بازار بزرگ دنیا برای گوشی های هوشمند به شمار می آید و از این رو اهمیت بسیار بالایی برای گوشی سازان دارد.

تا زمان نگارش این خبر، اچ تی سی هنوز به صورت رسمی گزارش مالی مربوط به سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ را منتشر نکرده است، بااین حال تمامی شواهد حاکی از آن هستند که درآمدهای این شرکت فصل به فصل کاهش می یابد و اچ تی سی اوضاع خوبی را سپری نمی کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Zy9udv3k
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه