یکشنبه, 31 شهریور 1398 - 20:00

ریچارد یو ضمن پیش بینی فروش ۲۰ میلیونی برای گوشی های سری میت ۳۰، ابراز امیدواری کرد افزایش فروش داخلی، بتواند کاهش احتمالی فروش خارجی شرکت را جبران کند.

به گزارش زومیت، با آنکه در پی تحریم های آمریکا و خصوصا پس از قطع همکاری گوگل با هوآوی و قطعی شدن عرضه گوشی های میت ۳۰ بدون سرویس های گوگل، بسیاری صاحب نظران رونمایی ۱۹ سپتامبر را رویدادی سرنوشت ساز برای هوآوی ارزیابی کرده بودند، اما حضور ریچارد یو روی استیج با آن لهجه و بیان همیشگی، شاید اولین گام عملی هوآوی در عادی جلوه دادن اوضاع بود.

فروش ۲۰ میلیونی سری میت 30

ریچارد یو در گام بعدی، معرفی سری جدید گوشی های میت را با شعار «Rethink Design» آغاز کرد و از عبارت «iconic design» در توصیف طراحی گوشی های میت سری های قبل استفاده کرد؛ عبارتی که اشاره به ایده ای پیشگامانه دارد که دیگر تولیدکنندگان و طراحان از آن پیروی خواهند کرد. نمایش هوآوی به همین جا ختم نشد و یو هم زمان با انیمیشنی که دوربین سه گانه آیفون ۱۱ پرو را در قاب مربع شکل دوربین میت ۲۰ پرو جای می داد، با تکرار عبارت «iconic design» و تأکید ضمنی بر شباهت چینش مربع شکل دوربین پرچمدار تازه نفس اپل به طراحی میت سری قبل، رقیب آمریکایی خود را به سخره گرفت که تشویق حضار را نیز به دنبال داشت. گام های بعدی یو در پرداختن به داشته های پرچمداران تازه نفسش در کنار تأکید ضمنی بر نداشته های رقبا، رویداد ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) را به نمایشی جسورانه از اصرار هوآوی بر خالی نکردن میدان رقابت بدل کرد. تلاش یو در کم اهمیت جلوه دادن تأثیر تحریم های آمریکا با اختصاص تنها دو دقیقه به معرفی HMS به عنوان جایگزینی برای GMS، شاید آخرین پرده این نمایش باشکوه دوساعته بود. باید دید، آیا اتحاد کرین ۹۹۰ مجهز به 5G، هورایزن دیسپلی با قابلیت کنترل صدا با لمس حاشیه های کناری، سوپراسلوموشن های ۷۸۶۰ فریم بر ثانیه ای، دوربین چهارگانه قدرتمند جای گرفته در Halo Ring پشتی و دست آخر DNA بی بدیل پورشه در کالبد پرچمدار چینی، سهم بازار را هم مانند صحنه نمایش از آن هوآوی خواهد کرد یا خیر.

اما واقع گرایی های بعضا خوش بینانه ریچارد یو، مدیرعامل هوآوی در کنفرانس خبری بعد از رویداد اخیر، بیانگر آن بود که غول فناوری چینی، بیش از هر چیز امیدوار است افزایش فروش داخلی بتواند کاهش فروش خارجی شرکت را جبران کند:

فکر می کنم تحریم ها بیشتر بر فروش ما در خارج از چین اثرگذار خواهد بود، اما فروش داخلی افزایش قابل توجهی خواهد داشت چراکه گوشی های سری میت ۳۰ در میان پرچمداران مجهز به 5G در تمام دنیا بی رقیبند.

با اینکه از زمان اعمال تحریم ها در ماه مه، فروش شرکت کاهش پیدا کرده اما در حال حاضر شاهد افزایش فروش، آن هم با سرعتی قابل توجه هستیم که این بیانگر اقبال مشتریان به محصولات ما است. من اطمینان دارم در سری میت ۳۰ فروشی ۲۰ میلیونی را تجربه خواهیم کرد.

با آنکه تاثیرگذاری تحریم های آمریکا در کاهش میزان فروش محصولات هوآوی در سطح جهانی قابل انکار نیست، اما این واقعیت را نیز نمی توان از نظر دور داشت که سهم این شرکت از بازار موبایل چین طی سال های اخیر دائما در حال افزایش بوده و طبق گزارش Canalysresearch، هوآوی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، رکورد بیشترین سهم از بازار چین طی هشت سال اخیر را، به خود اختصاص داده است.

این شرکت هنوز تاریخ دقیقی برای ارائه محصولاتش به بازارهای خارجی اعلام نکرده است، اما پیش بینی می شود بخش قابل توجهی از فروش ۲۰ میلیونی مورد اشاره یو، همان سهم هوآوی از بازار موبایل چین باشد. به نظر می رسد اصرار خوش بینانه هوآوی بر ماندن قدرتمند در صحنه رقابت با وجود تحریم های اعمالی از جانب آمریکا، بی تأثیر از فروش موفق p30 و میت ۲۰ در سطح جهانی نیست، هرچند این گوشی ها برخلاف سری میت ۳۰، با پشتیبانی از سرویس های موبایل گوگل عرضه شده بودند. بااین همه، عرضه گوشی های سری میت ۳۰ با سیستم عامل اندروید، هوآوی را قادر می سازد در صورت تغییر مثبتی در اوضاع تحریم های اعمالی آمریکا، همچنان بتواند امکان بهره مندی کاربران از سرویس های گوگل را تنها با عرضه یک به روزرسانی OTA برای اندروید فراهم آورد. ظاهرا هوآوی قصد دارد سرویس ارائه کد آنلاک بوت لودر را که از ۲۴ مه سال گذشته برای گوشی های این شرکت غیرفعال شده بوده، برای سری میت ۳۰ فعال کند که در این صورت با آنلاک کردن بوت لودر و نصب سرویس های گوگل پلی (Google Play Services) در سطح فرم ور، امکان سایدلود کردن اپلیکیشن های گوگل روی گوشی های سری میت ۳۰ وجود خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید