مدیرعامل سونی، باوجود زیان های بسیار در بخش گوشی های هوشمند، همچنان از آن دفاع می کند و می گوید تمرکز سونی تنها بر بازارهای ژاپن، اروپا، هنگ کنگ و تایوان معطوف شده است.
به گزارش زومیت، کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی (Sony)، بازهم بر تعهد شرکتش در قبال کسب و کار زیانده گوشی هوشمند اکسپریا تاکید کرد و از آن، به عنوان بخش مرکزی هویت سرگرمی محور سونی یاد کرد.
براساس گزارشی از رویترز، یوشیدا بیان کرد:
ما گوشی های هوشمند را به عنوان سخت افزاری برای سرگرمی و همچنین مؤلفه ای ضروری برای بقای برند سخت افزارمان در نظر می گیریم. نسل های جوان تر دیگر تلویزیون تماشا نمی کنند. آنها بیشتر با گوشی های هوشمند در تماس هستند.
بااین حال، سونی دیگر در بازار گوشی های هوشمند نقش مهمی ایفا نمی کند و طی سال مالی اخیر تنها ۶.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند عرضه کرده و زیان عملیاتی به ارزش ۹۷.۱ میلیارد ین (۸۷۹.۴ میلیون دلار) متحمل شده است.
غول فناوری ژاپنی، این هفته در جمع سرمایه گذاران اعلام کرد که تنها به چهار بازار ژاپن، اروپا، هنگ کنگ و تایوان تمرکز دارد و بازار هایی همچون استرالیا و خاورمیانه دیگر مورد توجه سونی نخواهند بود.
اظهارات یوشیدا جالب به نظر می آیند؛ زیرا هنگامی که کازئو هیرایی مدیرعامل بود، او به عنوان مدیر ارشد مالی سونی فعالیت می کرد، نیرویی مهم در تلاش های شرکتش برای رهایی از بخش هایی مانند VAIO PC که چندان پرسود نبودند، به شمار می رفت.
احتمال اینکه سونی از طریق فروش گوشی های هوشمند سود مناسبی کسب کند، بسیار کم است، اما واضح است که ژاپنی ها این حقیقت را احساس می کنند که گوشی های هوشمند یکی از عناصر مهم برند سونی محسوب می شوند.