درآمد 3 ماهه دوم آمازون به ۶۳.۴ میلیارد دلار رسیده است - فرصت امروز

یکشنبه, 06 مرداد 1398 - 20:01

براساس جدیدترین گزارش مالی آمازون، این شرکت موفق شده است در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، ۶۳.۴ میلیارد دلار درآمد کسب کند.

آمازون امروز گزارش جدیدی از درآمد خود در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ منتشر کرده است. درآمد کلی این شرکت در بازه زمانی مذکور ۶۳.۴ میلیارد دلار بوده و سود خالص این شرکت نیز ۲.۶ میلیارد دلار اعلام شده است. بدین ترتیب، سود هر سهم از آمازون ۵.۲۲ دلار بوده است. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که درآمد سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ آمازون مجموعا ۵۲.۹ میلیارد دلار و سود خالص ۲.۵ میلیارد دلار و سود هر سهم این شرکت نیز ۵.۰۷ دلار بوده است. فروش آمازون در بازه زمانی مذکور در آمریکای شمالی با ۲۰درصد افزایش به ۳۸.۷ میلیارد دلار و فروش جهانی این شرکت با رشدی ۱۲درصدی به ۱۴.۹ میلیارد دلار رسیده است.

درآمد آمازون

طبق تحلیل های انجام شده، انتظار می رفت آمازون در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به درآمد کلی ۶۲.۴۸ میلیارد دلار دست یابد و سود هر سهم این شرکت در بازه زمانی یادشده ۵.۵۷ دلار باشد. این غول خرده فروشی آنلاین نه تنها رکورد درآمدزایی خود را شکسته؛ بلکه سود کوتاه مدت هر سهم این شرکت نیز به میزان درخورتوجهی افزایش یافته است. سهام آمازون در معاملات معمول حدود یک درصد کاهش یافته بود و چند ساعت پس از شروع معاملات، ۲درصد کاهش نیز رسیده بود. آمازون انتظار دارد درآمد کلی این شرکت در سه ماهه سوم سال میلادی جاری بین ۶۶ تا ۷۰ میلیارد دلار باشد. این میزان درآمد با رقم پیش بینی شده تحلیلگران، یعنی ۶۷.۲۷ میلیارد دلار، همخوانی دارد.

سرویس های اشتراکی و دیگر خدمات

وب سرویس آمازون موسوم به AWS همچنان درآمدزاترین بخش این شرکت محسوب می شود. درآمد آمازون از این سرویس با رشد ۳۷درصدی به ۸.۴ میلیارد دلار رسیده است. از زمانی که آمازون آمار مربوط به AWS را منتشر کرده، این اولین بار است که رشد این سرویس به زیر ۴۰درصد رسیده است. بدین ترتیب، در سه ماهه دوم ۲۰۱۹ حدود ‍۱۳درصد از کل درآمد آمازون مربوط به سرویس AWS بوده است. وب سرویس آمازون یکی از برترین های بازار پردازش ابری است که در جایگاهی بالاتر از نمونه های رقیب مثل مایکروسافت آژور یا گوگل کلاد قرار گرفته است.

درآمد بخش سرویس اشتراک آمازون هم با رشد ۳۷درصدی به ۴.۷ میلیارد دلار رسیده است و این رشد بیشتر به سرویس آمازون پرایم مربوط می شود. دارندگان اشتراک آمازون پرایم می توانند از خرید های ویژه با قیمت های بسیار مقرون به صرفه بهره ببرند. آمازون با ارائه خدماتی مثل فروش غذا همچنان در حال گسترش سرویس پرایم است.

خدمات دیگر آمازون که بیشتر کسب و کارهای مرتبط با تبلیغات را شامل می شود، در سه ماهه دوم سال جاری با رشد ۳۷درصدی به درآمد ۳ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت اطلاعات زیادی درباره این موضوع در دسترس دارد که مشتریان به دنبال خرید چه محصولاتی هستند و حتی چه محصولاتی را نمی خرند؛ بنابراین، با توجه به این نوع داده ها، فعالیت آمازون در کسب وکار مرتبط با تبلیغات رو به رونق است.

جف بزوس، مدیرعامل آمازون، در این باره گفت:

با سرویس ارسال یک روزه محصولات به مشتریان در سرویس پرایم، بازخوردهای بسیار مثبتی از آنها دریافت کرده ایم و همین عامل سرعت رشد فروش را نیز افزایش داده است. ارسال یک روزه رایگان در دسترس تمام کاربران سرویس پرایم قرار دارد و درحال حاضر، سرویس ارسال رایگان یک روزه آمازون پرایم از ۱۰ میلیون کالا پشتیبانی می کند.

جای تعجب نیست که بزوس به دنبال افزایش تمرکز بر پرایم دی (Prime Day) است. پرایم دی موفقیت بزرگی برای آمازون محسوب می شود و درواقع، می توان از آن به عنوان بزرگ ترین رویداد خرید در تاریخ فعالیت آمازون یاد کرد. فروش کلی این شرکت در بازه زمانی دوروزه پرایم دی از مجموعه فروش جمعه سیاه (Black Friday) و دوشنبه سایبری بیشتر بوده است. بیشترین میزان ثبت نام کاربران نیز در بازه زمانی دوروزه پرایم دی انجام شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی